Ik zal het hele topic is goed doorlezen. Goede tip ik heb vandaag met mn baas overlegd dat ik wel vanaf 6 weken voor data met verlof kan. Nog 3 weken werken dus ( woe, don en vrij) langer moet het ook echt niet duren. Ik werk met kleuters ( groep 1) dat helpt ook niet echt best zwaar.... Ik houd het topic in de gaten!
Ik kan vandaag alleen maar zeggen: AUWW. Door omstandigheden gister Veel moeten lopen en nu zo'n pijn
De laatste loodjes zijn zwaar. Ik herinner me de eerste keer nog met de bekkeninstabiliteit en ik herken Veel. Ik kan amper fatsoenlijk lopen, slapen wordt steeds pijnlijker en af en toe staat het huilen me nader dan het lachen. Lief kan ook geen vrij nemen: als één van de weinigen kreeg hij een nieuw contract bij zijn baas. Maar dan heeft ie nog geen verlof opgebouwd. Gelukkig heb ik wel een meisje dat nu wekelijks een paar uur komt poetsen, want dat kan ik er niet meer bij doen. Tweemaal per dan op een neer naar school, boodschapjes, kleine klusjes in huis en verdere voorbereidingen voor de komst van de kleine kosten me al mijn energie.
Hier is de baby nu ingedaald en merk dat ik daardoor weer iets makkelijker kan bewegen. Hoewel de pijn blijft en heb weinig energie.
Hallo, laatst bij na de bevalling een topic geopend over bekkenpijn een jaar na de bevalling, maar weinig reacties. Lees ook hier dat de meeste dames het tijdens de zwangerschap hebben. Bij mij is t na de bevalling gekomen. Ik ben trouwens nog steeds in therapie.
Gefeliciteerd!! Ik ben nu 11 weken en begin slechter te slapen, help ik hoop niet dat dit nu blijvend is. Behoorlijke pijn in mijn bekken. Nu werk vooral de afwisseling beweging-even rust- beweging. Ik moet eigenlijk de revalidatieafdeling gaan bellen of ze ruimte voor me hebben, maar wil het nog even afwachten. We hebben hier een heftig weekend achter de rug (organisatie buurtbarbeque met activeiten voor kinderen, dus de hele dag staan en lopen tot 2.15 snachts, toen de volgende dag alles schoonmaken en opruimen) dus misschien komt het daarvan en trekt het nog wel weg. Heb eigenlijk nog niet zo veel zin om weer 2/3 keer per week naar het zh te tuffen...... bah
Bij mij is het ook chronisch en volgens mij bij lucindalice ook, destijds heb ik ook een topic geopend waar weinig reactie op komt. Meestal trekt het weer weg na de bevalling, maar bij een klein percentage niet en (helaas) horen wij daar dus bij
Dankje Hellen!! @ Lea, dankje!!! Wat vervelend dat je nu alweer last hebt ... Ik snap heel goed dat je niet 3x per week naar de afdeling wilt (welk zkh btw?), maar je weet zelf denk ik heel goed dat het beter voor je is! Zeker nu je al 2 kleintjes hebt.... Bij mij is het inderdaad chronisch, heb een 'zwevend' staartbeen, zeer gevoelige si-gewrichten, heupdysplasie en weke symphyse. En ik heb EDS (erfelijke chronische bindweefselaandoening) waardoor deze klachten waarschijnlijk zijn ontstaan. Maar o o o wat zit ik toch weer op n roze wolk hoewel ik weet dat ik elk moment weer in n rolstoel beland....
Heerlijk lucindalice, dat je op een roze wolk zit! en fijn die positieve peptalk, het vervelende in het dagelijks leven is dat er weinig over bekend is en dat je weinig begrip hoeft te verwachten. In een rolstoel heb ik nog nooit gezeten, hoop dit ook niet te hoeven, maar sluit het niet uit deze keer. Ik kan me niet voorstellen het gewicht met me mee te kunnen dragen, maar we zullen zien. werk je eigenlijk wel lucindalice? ( misschien had je het al geschreven) Het ziekenhuis waar ik naar toe ga ligt tussen emmen en Meppel in
@ Lea, dan gaan we niet naar hetzelfde zkh.... En fijn dat je wat aan die peptalk hebt, goed op jezelf letten hoor! Ook belangrijk voor je kids. Nee, ik werk niet meer, tijdens de zwangerschap van mn zoon gestopt met het idee dat ik snel weer terug zou keren...... Maar nu 3 jaar later nog vaste klant in het revalidatie-centrum. Gezin(suitbreiding) is mn prioriteit, dus de komende jaren zal ik nog wel thuis zitten vrees ik.... Erg he? Dat onbegrip...liep daar ook zo tegenaan... Nu weet ik steeds beter met mn aandoening om te gaan, kleine dingen te waarderen en weet ik wie echte vrienden zijn waar je echt wat aan hebt. Focus vooral op wat je WEL hebt en kunt, helpt mij enorm om alles positief te zien
Op zich kan ik de aandoening wel handelen, maar zie wel op tegen hoe ik hier weer uit kom. We moeten eigenlijk een dakkapel zetten op onze woning zodat we 2 slaapkamers kunnen maken, maar hier zie ik zo tegenop, gewoon omdat ik het huishouden soms niet eens goed kan doen..... Mijn man zou het aftimmeren verder zelf doen, dus eigenlijk moet ik niet zeuren...... Verder ben ik best positief ingesteld hoor het leven komt zoals het komt, Ik ben blij met mijn gezin en we redden het wel met zijn 4-straks 5jes!
@ Lea, o verbouwingen zijn ook zo hels! Al is het resultaat natuurlijk wel leuk .... Maarre, jij gaat zelf toch niet de bouwvakker uithangen hoop ik :&
haha nee hoor, ik ben meer van het gordijntjes naaien en kussenhoezen maken Geen hamers en spijker voor mij!!
Hahahaha, mmmm, laten we dat maar niet doen Maar jullie gaan dus een extra kinderkamer maken begrijp ik? Wel leuk om daar mee bezig te zijn Hier moet ook wat geschoven worden in huis, maar is hopelijk nog te overzien.....
We hebben op zich een ruime zolderkamer, maar we hebben ook veel spullen...... Als we de hele zolderkamer gaan gebruiken als slaapkamer moeten die spullen allemaal weg, als we er 2 kamer van maken, dan niet, maar dan moet er wel een kapel op. Nu schijnt dat in 1 dag gebeurt te zijn het plaatsen. Daarna moet alles afgewerkt worden en zo.... Mijn oudste dochter hoopt met heel haar hart dat zij op zolder mag straks......en dat zal ook wel zo gaan denk ik....de schat...
Hihihi, heerlijk dat ze zichzelf daar zo op kan verheugen! Geen idee wat voor ingreep dat is, het plaatsen van n kapel...hoop wel dat het meevalt