Actuele bekkentopic

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ann77, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat van zwangerschapszwemmen vroeg ik mij ook af...
    En ik heb zelf ook het idee dat ik bij minder doen (dus ook geen fysio oefeningen), minder last heb. Maar ik wil het nog best even proberen. Dan kijk ik wel hoe ik me daarna voel en of dat het waard is.

2. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Moisie, oefeningen van de fysio zijn hier ook te zwaar. De revalidatie-arts had heel subtiele en houdings- en ontspanningstips en dat helpt me wel! Echt n kwestie van doseren en juiste evenwicht zien te vinden hier. (Al op zoek naar dat evenwicht sinds 2005, maar ik zal het vinden ;))

3. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ahh, vandaag lekker vrij. vanochtend even gewandeld met mijn dochter van 2 jaar. Maar ze werd moe, dus moest een stuk tillen, toen wilde ze weer lopen, dus weer neerzetten.... je weet hoe dat gaat: op / af / op /af..... nu echt gesloopt, PIJN! in mijn rechter SI gewricht.

Hier heb ik weer van geleerd, dit moet ik dus echt niet meer doen. ookal denk je: nou eventjes dan.... je moet het bekopen met pijn achteraf.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vreselijk, daarom dit ik doordeweeks hele dagen binnen :(

5. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik wel fijn om te horen. Ik wil gerust mijn best ervoor doen, maar niet ten koste van mijn lijf. Als ik na de oefeningen zoveel pijn blijf houden...

6. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Moisie, dat evenwicht is gewoon heel delicaat en helaas gaan we vaak over de grens heen.....en de fysio's ook. Totdat ik in het reva-centrum n fysio trof die echt vanaf 0 begon, zo minimaal dat ik dacht 'waarom kom ik hier'? Maar uiteindelijk een boel van geleerd en n beter lijf gekregen :)

7. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    op dit moment in de zwangerschap kan ik nog goed zwemmen. niet het echte zwangerschapszwemmen, maar rustig baantjes trekken in extra warm water. Als ik op een 'klets' tempo zwem is het te doen. en niet te hard je benen dichtslaan bij de schoolslag. Zolang dit lukt blijf ik het doen, toch wat beweging zonder al te veel belasting.

Vanochtend weer werken, ben benieuwd hoe ik me straks voel met de verkorte werkroute. Ik hoop dat ik het met 50% werken wat langer vol kan houden.

Fijne dag dames!

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    @ Flippo hoe is je werkdag gegaan?

9. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    het is natuurlijk geen werkDAG meer te noemen. Ik heb 3 uurtjes gewerkt, daarna de hele dag pijn gehad. trekt ook niet weg... balen! Vannacht heel veel wakker gelegen van de pijn, wist niet meer hoe ik moest liggen.

Nu weer werken en dan maandag nog. Maandag heb ik een stagaire mee, dus laat ik haar zo veel mogelijk doen. ik hoop dat dat scheelt.

Dinsdagochtend naar de bedrijfsarts om 10 uur. dat vind ik wel spannend. Toch bang dat hij het niet als bekkeninstabiliteit erkent of het niet ze serieus neemt ofzo.

Nou, even mijn thee naar binnen gooien en dan ga ik maar!

10. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Klinkt nog niet echt geweldig?? Maar 3 dagen achter elkaar lijkt mij ook teveel. De weken dat ik 50% werkte heb ik max. 2 dagen achter elkaar gewerkt om zo rust in te bouwen. Moet je de aankomende week dan nog meer werken? of ben je dan vrij?

11. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Vanochtend bij de bedrijfsarts geweest. Ik heb mijn pijnklachten omschreven en na nog wat vragen van zijn kant was het voor hem snel duidelijk.

Volledig ongeschikt om mijn eigen werkzaamheden te doen en ongeschikt om aangepast werk te doen. (ik werk in de wijkverpleging). Dit advies gaat hij uitbrengen naar mijn werkgever. Dus nu even afwachten wat de werkgever hier van zegt....

Ben wel opgelucht dat de klachten serieus worden genomen.

12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Fijn Flippo dat er meegedacht wordt!

13. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Fijn flippo!

Hier navraag gedaan bij fysio over zwangerschaps zwemmen en yoga, ze gaf aan wat jullie al zeiden, als je merkt dat je het meeste baat hebt bij zo min mogelijk belasten dan kun je t beter niet den.
    Ze was wel bloj dat ik nu 100% in de ziekte wet zat en aangepast werk doe, ze gaf wel aan dat ik veel moest afwisslen, dan even zitten, dan lopen, dan liggen.. Niets te lang.

14. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Mag ik me aansluiten bij jullie cluppie?

Ik heb sinds een paar weken bekkenklachten. de eerste weken besefte ik niet dat het mn bekken waren, dat kwartje viel afgelopen weekend pas (na een week of drie.. zucht. zullen het maar zwangerschapsdementie noemen). De VK maandag bevestigde mijn vermoedens. Beginnende bekkenklachten, noemt ze het nog. het valt allemaal wel mee dus nog, maar ik vind het al knap vervelend! Zolang ik afwissel (half uurtje zitten, half uurtje lopen enzovoorts) gaat het wel, maar te lang hetzelfde gaat geheid fout. Ik voel het in mijn lies, uitstraling naar been, schaamstreek en rug. Als ik opsta soms het gevoel dat de boel daar half uit elkaar valt, erg instabiel gevoel. Vaak een "knak" bij onverwachte bewegingen.
    Ik heb voorlopig geen Fysio nog, ik moet even in de gaten houden of het erger wordt. Zo ja, fysio inschakelen.
    Ik heb wel op mijn werk aangegeven dat de hele dag staan en lopen geen optie is voor mij, dus ik ben van de planning op de drukke vestiging afgehaald en sta nu op een rustigere vestiging (werk in een grafisch bedrijf/winkel) waar ik makkelijk mn eigen tijd kan indelen. Dat is wel heel prettig.
    Hebben jullie tips voor oefeningen ofzo wat ik kan doen? Ik ben me nog maar net gaan verdiepen in het hele bekken-verhaal.. heb het bij mijn eerste nooit gehad.

15. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, veel afwisselen.... Die tip kreeg ik ook van mijn fysio. In de praktijk vind ik dat nogal moeilijk uit te werken.... Hoe is dat bij jullie?
    Ik heb nu een soort trippelstoel voor mijn werk gekregen zodat ik ook kan zitten bij de winkelbalie waar ik werk. Maar toch moet ik geregeld opstaan en weer wat pakken. Terwijl ik wel even gewoon 10-15 minuten wil blijven zitten.... En thuis bijvoorbeeld; als je met iemand koffie ZIT te drinken, dan wil je juist weer even staan of met een film kijken....
    S'nachts is nog het meest vervelend, om zo lang te liggen.

@Kawaii: heel herkenbaar jouw klachten. En ik weet het ook nog maar net, zoals jijzelf. Welkom bij het cluppie.

16. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Moisie, wat goed dat je een tripelstoel hebt voor op je werk! Hier komt er thuis eentje om ook door het huis te kunnen bewegen. Verder n aanvraag voor n scootmobiel zodat ik weer zelfstandig naar buiten kan. Nu nog nadenken over pijnstilling tijdens de zwangerschap, heftige keuze, maar continu wakker liggen en al die andere subluxaties is ook niet echt n optie.

Welkom Kawaii! Volgens mij staan er in dit topic her en der wel wat oefeningen beschreven.

17. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Hoe gaat het met jullie? Alles een beetje 'stabiel', hahahaha.... ;)

Ik ben op zoek naar tips in het huishouden, de alledaagse dingen wat makkelijker maken. ik heb een dochter van 2 jr die nog vaak getild wordt.

Vandaag gaan we via marktplaats een tripp trapp kinderstoel halen, want daar kan ze zelf opklimmen.

Na de feestdagen ben ik van plan haar zo snel mogelijk zindelijk te krijgen, zodat ik haar straks niet meer op de commode hoef te tillen.

We zijn begonnen met haar peuterkamer, zodat ze een gewoon bed krijgt, dan hoef ik haar niet meer in het ledikant te tillen.

Ik las hier over een tipple stoel, vind ik ook een goed idee! nu nog niet nodig, maar ik hou hem in mijn achterhoofd.

nog andere handigheidjes die jullie toepassen? Ik ben benieuwd!

18. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Flippo, de kids klimmen hier zelf op de commode. Ideaal, hoef ze eigenlijk nooit te tillen. Ze zijn bijna 2 en net 3.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Het huishouden doet mijn vriend dat soort dingen zijn echt finest voor je bekken. Sylvano nu 1, 5 verschoon ik op de bank, tralopen omhoog kan hij zelf, alleen in en uit bed moet ik s' m iddags doen.

20. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    @lucindalice: hoe klimmen ze dan op de commode? Ik heb er al wel een stoel bijstaan, dan klimt ze op de stoel en dan til ik het laatste stukje, dat scheelt al weer een diepe buiging. Maar ze kan er niet helemaal opklimmen, te hoog en te weinig houvast...

het huishouden doet mijn man zoveel mogelijk, maar hij werkt fulltime, wisselende diensten, hij kan ook niet alles (naast een verbouwing op zolder...)

Hij doet de grote boodschappen en kookt bijna elke avond. als hij thuis is doet hij dochter in/uit bed enzo. dweilt af en toe de woonkamer en soms is de wc opeens gedaan.

We zitten te denken om 1x per 2 weken een schoonmaakster te vragen

Deel Deze Pagina