Actuele bekkentopic

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ann77, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Flippo, we hebben zo'n houten Ikea-stoel staan, dan kunnen ze van de rugleuning ook nog n spijl gebruiken om op hun knietjes op de commode te komen. Ik begeleid ze dan aan hun bovenarm. Ik moet wel zeggen dat ik n ergotherapeut aan huis heb die 1x in de week op dit soort dingen oefent met de kindjes.

@ schoonmaakster, wij hadden er 1, maar vind het heel fijn dat ze weg is eigenlijk. Ik kon dan toch niet uitrusten wanneer er iemand in huis was, voelde me schuldig en hielp dan toch teveel mee. Nu hebben we n soort van schema met 'grote' dingen die m'n man doet. Daarnaast werk ik met de ergo aan n puntensysteem zodat ik toch n klein dingetje per dag zelf kan doen.
    Het is hier nu niet meer tip top schoon, maar m'n prioriteiten liggen daar ook echt niet nu......

2. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    hoe ziet zo'n punten systeem eruit? Wat fijn dat je begeleiding krijgt van een ergo therapeut!
    Heb je nog meer tips en tricks die je van haar geleerd hebt?

tripp trapp kinderstoel is ondertussen in huis; werkt super. Ze heeft de hele middag geoefend en vind het geweldig leuk om op en af te klimmen!

Ik denk dat ik een huishoudtrapje naast de commode zet, zo eentje met 3 treden, dan komt ze er met begeleiding ook vast wel op.

fijne avond dames, lekker uitrusten!

3. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Goed idee van dat trapje Flippo! En fijn dat de trip trap werkt :). Hebben wij ook!
    Eerst hebben we n weekschema gemaakt om inzicht te krijgen wat ik zo al doe. Ook n schema met wat ik zou willen doen en n schema wat ik moet doen. Alle activiteiten krijgen punten. Je mag / kan maar n paar punten doen per dag. Extra punten kun je verkrijgen door rusten, op de bank zitten, middagslaapje doen etc. Zo streep je dingen tegen elkaar weg. We zijn nog in opbouw van het puntensysteem, over n tijdje kan ik daar iets meer over vertellen. Verder heeft ze de keuken (kastjes) anders ingedeeld, overal in huis staan krukjes, stoeltjes, steunpunten. Geleerd hoe je optimaal n poetsdoekje gebruikt, hoe de douche in etc. Trap loop ik voet voor voet achterstevoren af. Wellicht is het wel allemaal erg persoonlijk. Ze kijkt echt naar wat ik kan en doe en denkt mee in situaties in rondom gezin. O ja nog n tip qua kindjes tillen, als ik onverhoopt toch moet tillen, dan met hun achterhoofd richting mijn neus. Bijv uit / in ledikant als m'n dochter het klimmen niet wil / lukt

4. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    Goed hoor zo'n punten systeem! Maakt toch weer veel inzichtelijk.

Goede tip over het tillen, ga ik ook gebruik van maken.

Nu nog beter gaan slapen, ben nu alweer van 3 tot 4 wakker, en er maar weer even uit gegaan. Weet gewoon niet meer hoe ik pijnloos kan liggen. heb dan echt behoefte aan een ander houding, dus even op de bank (met laptop...)

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Oe :(, zo naar dat steeds wakker worden Flippo... Ken je die ontspanningsoefening voor je bekken? Die doe ik als ik niet kan liggen. Slaap je verder al met n (voedings)kussen?
    Hier ook op het punt aangekomen om te denken aan pijnstilling voor de nacht, maar dat blijft n grote stap :(

6. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Jeetje wat akelig die nachten als je zovaak wakker wordt..
    Ik zit thank God nog in de beginfase van het hele bekkenprobleem, maar ook ik word veel wakker. Vannacht veel wakker gelegen en mn draai niet kunnen vinden. Voedingskussen heb ik vaak al in bed liggen, maar weet ook niet echt wat ik daar nou mee moet. Lig niet persé beter met dat ding.. Hoe liggen jullie dan met dat kussen?

Mijn zoontje is 21 maanden, en loopt pas net drie weken. Moet hem dus nog vrij veel tillen omdat het nog niet allemaal heet stabiel is. Maar hij klimt wel zelf de trap op, en sinds een ruime week ligt hij in een peuterbedje en daar klimt hij ook zelf in. Dat scheelt wel veel.
    Huishouden is hier op zich nog wel te doen, op langzaam tempo en veel afwisselen. Kan me voorstellen dat het bijna onmogelijk is als het erger wordt...

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ kawaii, je kunt met het voedingskussen op je zij liggen. Knieeen optrekken en 1 been van het kussen tussen je benen. Andere been drapeer je rond je buik.
    Of je legt 1 been van de u in je knieholtes als je op je rug ligt.
    Fijn dat je peuter zelf de trap op komt en in z'n bedje klimt, scheelt weer :)

8. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ja, zo op mijn zij lig ik al, maar heb nog niet echt het idee dat dat beter ligt dan zonder.. dat grote kussen ligt me alleen maar in de weg haha. een klein kussentje tussen mn benen werkt voor mijn idee dan net zo goed. Naja, ik puzzel wel een beetje :D Thanks!

9. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ kawaii, ik lig nu ook nog met n kleinere, pas als ik tonnetje rond ben pak ik het voedingskussen erbij :)

10. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Haha ik ben al tonnetjerond... Helaas.:D

11. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    O oeps.... :).....

12. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Gekke gedachte.. heeft de grootte van je buik te maken met de heftigheid van de bekkenklachten? Of is dit compleet niet aan elkaar gerelateerd?
    Moet er ineens aan denken, omdat mijn buik bij mijn eerste een stuk kleiner was (lees: ik ben nu, bij bijna 29 weken, al dikker dan ik toen ooit geweest ben), en dat ik toen nergens last van heb gehad qua bekken... Zomaar even een brainwave.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja dat kan, je hebt nu wel wat meer gewicht mee te tillen.
    Maar het heeft vooral te maken met de verweking van je gewrichten.

"gelukkig" hier enkel ischias, en dat is nu best wel te handelen. Als het niet nodig is, niet tillen dus. En platte schoenen :)
    En daar ben ik zo geen fan van.

Dus is maar goed dat we eerste kerstdag thuis zijn. 2de kerstdag met familie en dan nog 1x mijn zwarte pumps aan. Daarna dagje bij komen.

14. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Haha ja die platte schoenen.. Ik heb mijn hakken voorlopig ook even in de kast gemikt... Ze lachen naar me, maar ik doe het maar niet meer. Auwie...

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik voel me echt zo lomp he op platte schoenen :)

16. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Kawaii, hier niet hoor. Bij de eerste zag je met 32 weken nog niet dat ik zwanger was.... En al vanaf 12 weken b.i.....
    Bij de tweede grotere buik, pas bij 17 weken b.i
    Nu vanaf 9 weken....

@ Platte schoenen..... Tja, niet mooi, wel beter :D (helaas)

17. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Het was ook maar zomaar een gekke gedachtenkronkel. Qua gewicht is er nu zelfs minder bij dan tot op deze termijn bij mijn zoontje, hoe dik die buik ook is... Toen ben ik in totaal ruim 20 kg aangekomen, nu zit ik nog "maar" op 7. Lijkt me niet dat er nu nog ruim 13 kg bijkomt.. hoop ik:D

Platte schoenen.. tja.. ik ben ook geen fan, vind mezelf ook veel leuker met een mooi hakje. Maar het is even niet anders. Ga mezelf niet extra pijnigen, haha.

18. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Wellicht dat het komt door de mate van verweking en hoe je hersteld bent van de vorige zwangerschap ofzo?

19. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ja, dat zou zomaar kunnen. Ik had bij nummer 1 geen bekkenklachten, maar het zou best kunnen dat er toen al een "begin is gemaakt" met het verweken misschien? En dat het nu lekker doorzet. Naja, we zullen er wel niet achter komen waarom.
    Vandaag een hele rustige dag op het werk, veel zitten achter de pc en niks doen. Stond net even op voor een klant (na minstens 2 uur zitten) en AUW!! Waarom vergeet ik dan ook om even elk half uur op te staan en een rondje te lopen? Grrr....

20. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ kawaii, wekkertje / timertje zetten misschien n goed plan?

Deel Deze Pagina