Jammer dat ZP tijdelijk geen voedingsdeskundige heeft... Maar misschien dat iemand van jullie er iets zinnigs over kan zeggen. Ik heb namelijk een vage "theorie". Ik gebruik niet veel melkproducten, wat ik gebruik is vooral omdat het "moet". Tijdens mijn eerste zwangerschap wilde ik natuurlijk goed voor de kleine zorgen, dus deed ik mijn best om voldoende zuivel binnen te krijgen. Zonder te overdrijven hoor. Nou bleek mijn dochter na haar geboorte een koemelkallergie te hebben en vraag ik me dus af: - Zou ze daar in mijn buik ook al last/pijn van gehad hebben? - Zou het misschien te voorkomen zijn geweest als ik naar eigen behoefte zuivel had gedronken/gegeten? Ik zeg al, vage theorie, maar vraag me af of er een kern van waarheid in zit en of mijn dochter er toen van "geleden" heeft. Overigens, mijn dochter is volkomen happy en gezond, ik zou van geen enkel antwoord een schuldgevoel krijgen of zo, maar wellicht wel andere keuzes maken in deze zwangerschap Deze uk heeft vanwege zijn/haar zus namelijk ook een grotere kans op kma.
Geen idee. Ik had zelf tijdens mijn vorige zwangerschap geen last meer van mijn fruitallergie en heb er dus volop van geprofiteerd. Mijn zoontje blijkt darmproblemen te hebben (heel vaak onverklaarbare diarree met krampjes en buikpijn), maar ligt dat aan al dat fruit van mij, of aan dat ene flesje dat hij gehad heeft omdat ik dacht niet genoeg bv te hebben, of gewoon aanleg van hemzelf? Ik zou het niet weten... Deze zwangerschap helaas net meer last van allergie en daarnaast zwangerschapsdiabetes dus ditmaal geen fruit tijdens de zwangerschap.
Ik persoonlijk geloof niet dat de mens 'koemelk' nodig heeft. Al helemaal niet om het calcium! Neemt niet weg dat ik een zuiveljunkie was Gek op karnemelk, yoghurt en kwark. Tot ik zwanger was. Ik vond het stinken, vieze structuur hebben en nam met tegenzin een schaaltje yoghurt. (Dacht toen ook dat het nog nodig was, 10 jaar geleden.) En wat blijkt... M'n zoon had/heeft een mega KMA! Blijkbaar geeft je lichaam/intuïtie aan wat je wel en niet nodig hebt voor de gezondheid van je kindje. Althans, die theorie geloof ik dan weer wel Deze zwangerschap ben ik helemaal 'in to' brood, beschuit (koekjes ) en kwark! Terwijl ik al jaren gluten- en koemelkvrij eet/leef. Ik geef er dus ook gewoon aan toe. Probeer het wel allemaal zo gezond mogelijk aan te pakken. Dus speltbrood, volkoren producten en geiten kwark/yoghurt. Maar er gaat heeeeeeerlijk af en toe een rol choco koekjes doorheen Met andere woorden, heb vertrouwen in de keuzes die je maakt voor jezelf en je kindje. Je hebt het beste met hem/haar voor en je hebt nou eenmaal geen invloed op alles.
Tja lastig te zeggen inderdaad Maar omdat het "moet" zou ik zeker geen zuivelproducten gebruiken. Ik lust het sinds de zwangerschap totaal niet meer. Heeeel af en toe wat (fruit)kwarkyoghurt omdat dat nog wel lekker is, maar verder niets. Ga mezelf er ook niet toe dwingen, ik eet voldoende groente en andere dingen. Nu dan, de eerste 20 weken ook niet. Maar de baby lijkt het prima te hebben in mijn buikje, dus ik maak me geen zorgen
Lijkt me niet. Ik heb zelf een koemelk-allergie dus gebruik geen zuivel. Ik drink alleen soja, maar mijn zoon heeft helaas toch echt een koemelkallergie.....
Hier bij zwangerschap van zoon een zuiveljunkie en die heeft geen KMA. En ook nu lust ik weer graag melk dus ben benieuwd bij dit ukkie. Vriend heeft verschillende allergieen (vooral pollen, fruit en bepaalde groenten) en ook daar merk ik nog niks van bij zoon.
bij mijn eerste zwangerschap was ik gek op zuivel en kon ik ineens niet meer de visboer voorbij lopen zonder kwijlen (ben vegetariër) ik heb een zoontje zonder kma en een zeer grote liefde voor vis gekregen Nu deze zwangerschap ben ik gek van brood en kan de zuivel me echt gestolen worden, dus ben benieuwd wat er straks uitkomt!
Mijn gyn heeft me idd wel gewaarschuwd voor te veel zuivel tijdens de zwangerschap (mijn eerste had ook kma en ik at me ongans aan zuivel toen) en dat dat idd de boel kan triggeren. Naast erfelijkheid natuurlijk, dat speelt denk ik de belangrijkste rol. Dus ook ik ben zuinig met zuivel nu
Mijn vrouw heeft een ernstige allergie voor koemelk en lust geen sojamelk dus zij eet en drinkt nooit zuivel, dus ook niet tijdens de zwangerschap. Onze dochter is inmiddels 8 maanden en we kunnen na wat uitproberen nu met zekerheid zeggen dat zij geen KMA heeft. Geen van de allergieën heeft ze overgenomen, en deze ook niet.
Gefeliciteerd met jullie huwelijk. Was het een mooie dag? Super dat jullie dochter allergievrij is! Wat ik nog vergeten was te melden: de kma is hier al lang over, maar hij is nog wel allergisch voor watermeloen en aardbeien (zijn schijnbaar ook eiwitallergien)
nou ik denk dat het best wel eens zou kunnen hoor. ik heb mij zelf voel gestouwd met friet chips en Mac Donalds tijdens mijn eerste zwangerschap en mijn dochtertje moet daar nu niks van hebben gelukkig geen allergie voor voedingswaren. ik denk wel dat het een aanleg probleem is eigenlijk. maar wat er ook word gezegd geef toe aan jou behoeft tijdens de zwangerschap je lichaam geeft echt wel aan wat hij nodig heeft lijkt mij maar ik dacht ook dat het hebben van poezen ook er voor kon zorgen dat je kinderen geen allergieën ontwikkelen helaas heeft dat bij ons niet geholpen en hebben wij onze poezen weg moeten doen van wegen de allergie van onze dochter. maar wisten jullie ook dat allergieën zich op latere leeftijd kan openbaren. zowel allergieën van voedingsmiddelen als andere allergieën.
Dank voor jullie reacties, ik zal het eens aan de gyn vragen wat zij ervan zegt. En aan mijn nichtje, die is diëtiste maar daar moet ik nog even mee wachten tot iedereen het mag weten haha
@sherly, veel allergieën bouw je idd op. Bij notenallergie zie je vaak dat er na elke blootstelling heftiger gereageerd wordt. Ik heb zelf wat lichte allergieën, vl heeft vrij heftige, dus dl kreeg sowieso al hypo allergeen als bijvoeding. (Heb 11 maanden gekolfd omdat ze niet goed aanhapte, maar dat was niet genoeg voor volledige voeding) Dus de kans dat deze uk ook KMA zal hebben is erg groot helaas. Gelukkig was dl er met een jaar overheen gegroeid