Mijn cyclussen zijn nog nooit langer dan 38 dagen geweest. Vandaag zit ik op dag 60... vorige week een echo gehad op dag 49. De baarmoeder zag er goed uit en er waren zelfs eiblaasjes in de eierstokken te zien. Dat is positief. Maar waarom dat proces van een ei rijping stil lag, daar hadden ze geen verklaring voor. Toen ik daar thuis zo over na zat te denken vroeg ik me iets af. Zou ik toch zwanger kunnen zijn of had de gyn dat dan wel gezien? Ik weet van één iemand dat die hetzelfde verhaal had als ik, maar wel drie weken zwanger bleek te zijn.
Als hij naar je baarmoeder heeft gekeken en niets next gezien ben je niet zwanger. Anders hadden ze wel wat gezegd
Dat hadden ze dan bij de echo gezien. Als je zwanger bent, zien ze in je eierstok nog het overblijfsel van je eisprong, dat verzorgt de progesteron die de zwangerschap in stand houdt. Als ze dus alleen intacte eiblaasjes zien, dan ben je niet zwanger of het moet na dag 49 gebeurd zijn.
Dan had ze dat op de echo gezien. Bovendien waren er dan geen groeiende eiblaasjes te zien en dan waren je testen ook positief geweest ipv negatief. Zwanger ben je dus nog niet. Waarom je cyclus even stilstond, dat kan door veel dingen. Vrouwen slaan soms zomaar zonder reden een cyclus over bijvoorbeeld, ookal zijn ze normaal zo regelmatig als de klok. Het kan ook door hormoonschommelingen komen. Helaas wijst het uitblijven van een menstruatie of een lange cyclus niet automatisch op een zwangerschap.
Oh nog bedankt voor jullie reacties. Ik zie nu pas dat er gereageerd was. Dan is het duidelijk. We wachten het rustig af. Ik hoorde namelijk één verhaal van iemand waarbij alles er precies zo uit zag als bij mij, maar pril zwanger bleek te zijn :/ Nou goed. We wachten nog even verder en zien wel wat er gebeurd. Inmiddels zit ik alweer op dag 68. Ik hoop dat er snel verandering in komt
Dat kan wel als je bijvoorbeeld een kleine 2 weken geleden je eisprong hebt gehad en dus echt net pril zwanger zou moeten zijn. Maar dan moet je nu wel positief gaan testen. Maar tijdens een zwangerschap zijn er geen eiblaasjes te zien (zoals bij jou op die echo), simpelweg omdat je tijdens een zwangerschap geen eisprong meer krijgt! Dus ten tijde van die echo was je echt niet zwanger. Hoop dat je cyclus gauw weer op orde is of dat je zwanger bent!
Ik heb een echo gehad, terwijl ik pril zwanger was en het niet wist. Het zag er allemaal prima uit volgens de gyn. Kwam er met buikpijnklachten linker kant bij eierstok. Ze kon niets raars ontdekken. Ik bleek wel zwanger. Maar dat wist zei niet en ik ook niet... Het zou dus kunnen denk ik.