Hey allemaal, Ik lees al een poosje met jullie mee, maar nu heb ik zelf een vraag! Ik ben nu precies 36 weken zwanger, met 29 weken was ik opgenomen in t ziekenhuis omdat mn baarmoedermond verkort was 1,5 cm. Afgelopen week is het zo gaan rommelen in mijn buik en vrijdag om 6 uur bleek ik 2 cm ontsluiting te hebben, vrijdagnacht 4 cm. Zaterdagnacht werden de harde buiken erg pijnlijk en ook best regelmatig, aan de ctg gelegen, niks op te zien en ook geen verdere ontsluiting. toen k 29 weken was zeiden ze dat ze blij waren als ik de 32 weken redde, en nu ben k dus al 36 weken. Ik wil zo graag dat het gaat beginnnen want ik wordt gek van deze onzekerheid! Heeft iemand een soortgelijk iets mee gemaakt? En wanneer is t echt begonnen?! Ohja, t is mijn eerste kindje! THANK YOUU
4 cm, dat klinkt toch eigenlijk gewoon alsof de bevalling begonnen is. Heb je nu helemaal geen weeën meer? Waren je weeën ook weg toen je aan de CTG lag? Hopelijk voor jou zet het gauw door, maar voor je kleintje zou het heerlijk zijn als hij/zij nog even kan blijven zitten tot een gunstigere termijn!!
Ik kan alleen maar zeggen dat ik voor je hoop dat je de 37 weken haalt. Een kindje dat met 36 weken geboren wordt heeft vaak nog prematuur kwaaltjes.. je mag niet meteen naar huis valt onder medisch protocol etc. Bij 37 weken is dat (niet voor niets) veel minder het geval Een van onze dochters is met 36,1 week geboren, een andere dochter met 37,1, echt een wereld van verschil. Ik hoop daarom voor je dat je buik het nog een paar dagen volhoudt.
Gentle, toen ik aan de ctg lag was er wel wat te zien maar niet extreem heftig zeiden ze. Ik ben nu ook gewoon weer thuis, dus echt begonnen is het dan niet, anders laten ze me niet naar huis gaan denk ik toch? Maantje, Ja ik weet dat het voor mn kindje echt beter zou zijn, en wil dr natuurlijk graag meteen mee naar huis nemen! haha! Maar als ik er nu over na denk dat ik nog een week zo moet lopen en bij elk krampje denk ik, Oh is dit het? Moet ik weer bellen? pff knettergek word ik ervan! haha Verschild die ene week voor je kindje echt zoveel?! Best raar eigenlijk he? Hoelang heeft het geduurd tot je je dochter mee naar huis mocht nemen?
Pak je rust!! Ik had ook een bloeding en ontsluiting en heb toen bedrust voorgeschreven gekregen. Ik mocht zelfs geen thee zetten. Daardoor heb ik het wel tot 38.2 kunnen uithouden. Sterkte!
Ja scheelt echt heel veel. Even op een rijtje: Geboren tussen 36 en 37 weken: - Wordt er standaard bloed afgenomen bij het kindje om bepaalde waarden te controleren. - heb je nog kans dat je kindje extra ondersteuning nodig heeft/couveuse. - mag je niet naar huis totdat je ongeveer 37 weken zwanger zou zijn. - Willen ze de baby eerst een aantal dagen observeren. - BIj enige twijfel krijg je je kindje ook niet op je buik maar wordt het meteen meegenomen door de kinderarts om controles te doen. Wij hadden de pech dat onze dochter haar suikerwaarde niet goed was en ook was de bilirubine te hoog. Hierdoor werd ze ook opgenomen op een ander afdeling (couveuse) en in een bilibedje gelegd. Heel vervelende tijd hebben we gehad! (typisch rand-prematuur kwaaltjes). WIj mochten na 5 dagen (36,6 weken) naar huis. Maar wel slopende dagen, ook gezien wij nog andere kinderen hebben. Je bent dan nog echt medisch, van feestvieren is ondanks de blijdschap geen sprake, ook je kraamtijd thuis valt deels in het water omdat je al zorg in het ziekenhuis hebt gehad (aftrek kraamzorg). Bij onze andere dochters beviel ik met 37,1 37,5 en 37,6 en mocht ik direct naar huis! Geen gedoe met bloedprikken met in het ziekenhuis blijven en geen kindjes die op een andere afdeling worden opgenomen. Ik snap je frustratie en je kunt er niks aan doen als je baby toch geboren wordt , maar ik zou er zelf alles aan doen om die tijd te rekken. Sterkte.