Acupunctuur bij de man

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lynn84, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

Wat vinden jullie ervan?

Ben een beetje gaan zoeken op internet en kwam acupunctuur tegen. Zag dat sommige vrouwen het doen voor IUI/ IVF ICSI.

Nu al het bij ons om de man gaan, mijn mannetje heeft te weinig en te weinig activiteit. Volgens de mevrouw kan het best wel eens helpen. Hij moet "dan het beste om voor de IUI behandeling liefst 2 x langs te komen en de laatste keer ong 3 dagen ervoor".

Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik ga vanavond even de zorgverzekeraar bellen kijken of het vergoed wordt, zo en zo wilde ik het 1 keer proberen. Je weet maar nooit. Mijn man wilde het gelijk proberen.

Liefs Lynn

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Sorry, geen ervaring mee, maar ben wel nieuwschierig wat het oplevert ;)
    Succes!

Liefs Misty

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lynn er zijn al heel veel goede dingen uit accupunctuur bij mannen gekomen!
    Belangrijkste is idd dat je man wel zaadcellen heeft , maar de kwaliteit e.d word er zeker door verbeterd!
    groetjes Elif

4. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    hoi lyn84,

Vanwege slecht zaad van mijn vriend hebben we nu helaas al 6 iui's achter de rug. Bij de laatste iui ben ik voor het eerst naar acupunctuur geweest. 4 dagen voor de inseminatie.
    Omdat de acupuncturist zei dat het het beste is als je allebei onder behandeling bent, is gisteren mijn vriend ook mee geweest. Hij staat er gelukkig wel voor open en vond het ook niet eng (vanwege de naalden)

Moet je zeggen dat ik me er heel goed bij voel. Zit nu in de wacht weken en die vind ik altijd het ergst. Nu voel ik me redelijk rustig. Is voorheen wel anders geweest. Weet natuurlijk nog niet of het ook baat heeft gehad, want mijn nod is 10 sept. Maar het feit dat ik me er goed bij voel vind ik al heel wat.

Dus mijn advies is doen! Het kan nooit kwaad. Mijn verzekering vergoed 80% van de behandeling dus dat is mooi meegenomen.
    hier kan je kijken of je verzekering een vergoeding heeft voor acupunctuur.
    Zhong - Nederlandse Vereniging voor Traditionele Chinese Geneeskunde

5. Hoi meiden,

Sorry voor mijn late reactie, had het wel gelezen maar geen tijd om te reageren. Krijg morgen vakantie dus moest nog veel doen.
    Als deze ronde niet gelukt is gaan we het doen met accupunctuur. Het zou nu allemaal een beetke kort dag worden.

Liefs

6. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    het is nooit te kort dag voor acupunctuur. Ik ben ook pas een week voor mn ei gegaan. Had het haar gevraagd of dat nut zou hebben zou kort voor de behandeling en ze zei van wel .dus heb ik het gedaan.
    Ik was op maandag voor de acupunctuur, woensdag 1ste fm en vrijdag al de iui. Allemaal heel vlot op elkaar.
    nu nog 1 weekje wachten om te zien of het nut heeft gehad.

Deel Deze Pagina