elektrische schok

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bellabella, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hallo allemaal,

Gisteren heb een elektrische schok gekregen van het hek bij de paarden.. :cry: Weet iemand of dit kwaad kan?

liefs

2. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Zoveel volt staat er toch niet op, of wel? Het dient toch enkel om de paarden af te schrikken? Dus ik denk dat het geen kwaad kan meid, maar zeker weten doe ik het niet.

3. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Uit onderzoek is nooit gebleken dat het schadelijk is. De elektrische schok die je krijgt bij prikkeldraad is ook wisselstroom, je hebt dus niet lang onder stroom gestaan. Ook blijft de stroom vaak beperkt tot je arm en gaat niet explosief heel je lijf door.

4. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Daar staat bijna geen stroom op hoor. Das alleen een schokje om te laten schrikken.
    Volgens mij komt er maar 9 volt uit ofzo (ligt aan het apparaat) en dat is niet schadelijk.

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik kan me niet voorstellen dat het maar zo weinig volt heeft want het was toch een klap! AU!
    Maar ik ben er wat geruster op als jullie denken dat het geen kwaad kan.

6. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik zit net even op de website te kijken van gallagher, 9 of 12 volt is dus wat naar binnen gaat en niet wat eruit komt. Maar hoe hard je een klap krijgt ligt aan de spanningswaarde en de impulsenergie.
    En het klopt dat het een flinke klap is, maar dat is ook een groot deel de schrik denk ik. Als het gevaarlijk zou zijn dan zouden drachtige paarden ook niet bij schrikdraad mogen komen denk ik?

7. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    dit kan geen kwaad heb zelf ook een schok gehad laatst van een los contact en ben ook meteen naar vk gegaan en daar werd mij gezegd dat als je n schokje krijgt (niet té veel volt natuurlijk) dit geleid wel door jou lichaam maar komt in principe niet bij het kind in de buurt die merkt er helemaal niets van!

Deel Deze Pagina