Een vraagje? Hulp gevraagd aub?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Angellady, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angellady

Angellady Lid

12 sep 2007
    67
    0
    0
    Hallo,

Nou ik heb afgelopen dinsdag mijn 1e punctie gehad. Het viel heel zwaar tegen. Lichamelijk; heeeeel pijnlijk. En geestelijk; maar 1 eitje gevonden!

Ik was gisteren ook heel erg teneergeslagen en teleurgesteld. Bij IVF labaratorium voelde ze mijn teleurstelling. In principe als alles goed zou gaan dan heb ik vrijdag een TP. Donderdag ochtend zouden ze me bellen of het bevrucht is of niet. Maar ik mocht van hen al vandaag bellen om te vragen of er al sprake was van een bevruchting.

Vandaag heb ik dus gebeld en ze deelde mede dat het ene eitje bevrucht was. Ik blij natuurlijk. Echter ze vertelde me ook dat ik morgen nogmaals moest bellen om te kijken of er ook een deling plaats had gevonden omdat dit waarschijnlijk vanavond zal plaats vinden.

Mijn vraag is; nu er een bevruchting plaats heeft gevonden, kan het dan nog zo zijn dat er geen celdeling plaats vind? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groetjes Angellady

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel teleurstellend zeg!
    Ik kan me voorstellen dat dat flink incasseren is voor je zeg! Bah!

Over de bevruchting en doordeling:
    Tjah...het kan inderdaad dat een embryo bevruchting niet goed doordeelt of gewoon stopt met delen.
    Dit gebeurt.
    Ik hoop en duim echt vanuit mijn tenen dat deze ene jullie kanjertje gaat worden!
    Ik vind het echt heel sneu zeg......

Zet hem op meid!
    De eicel is bevrucht! Nu een super tp en straks 2 knallende strepen!

Elmo

3. Angellady

Angellady Lid

12 sep 2007
    67
    0
    0
    Dank je wel Elmo.

Het was zeker een zware teleurstlling. Vooral omdat het maar 1 eitje was. Afgelopen vrijdag zagen ze er nog 6 en bij de punctie was er maar 1!

En de punctie was ook heel pijnlijk.

Ik bedoel dat het bevruch is, is al een stap, alleen nog de deling. Ik ben nu ook bang dat ik teveel hoop ga krijgen en dat ik morgen teleurgesteld zal worden.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieverd, teveel hoop bij een IVF behandeling bestaat niet denk ik!
    Je legt al je hoop in zo'n behandeling...hoop is het enige wat je hebt en wat je ook moet houden hoor!
    Ik ga voor een tp voor jullie!

5. Angellady

Angellady Lid

12 sep 2007
    67
    0
    0
    Dank je Elmo, je hebt gelijk. Hoop is het enige wat ik heb.

Ik hoor morgen wel hoe en wat, en ik hoop ook op een TP.

6. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Angellady,

Ik hoop van harte dat het embryo gaat doordelen en dat je een tp hebt!
    Wat Elmo al zeg,je hebt nooit teveel hoop. Dat is het enige houvast tijdens een behandeling,en moet je zeker blijven hopen.
    Ik ga heel erg voor je duimen.

Lfs LiAnn

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan inderdaad dat de celdeling stopt en dat het niet goed genoeg is om terug te plaatsen. Maar het feit dat er bevruchting is, is al een goed teken! Succes en ik hoop dat de terugplaatsing door kan gaan!

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik duim voor je mee dat je vandaag goed nieuws krijgt.

Wat een teleurstelling inderdaad als er ineens weer 5 weg zijn. Teveel hoop is inderdaad niet mogelijk, dus natuurlijk leg je al je hoop in deze behandeling.

Dat er in ieder geval al bevruchting was is gewoon een goed teken.

9. Angellady

Angellady Lid

12 sep 2007
    67
    0
    0
    Goedemorgen,

Elmo, Jippie, Liann en Angelbaby, dank jullie wel voor het duimen.
    Het heeft geholpen. Ik heb net gebeld, en er heeft celdeling plaats gevonden. Het was wel nog pas 3 cellig?!?, maar er zal morgen om 14.45 uur een terugplaatsing plaats vinden.

Gelukkig, ik zou het heel jammer hebben gevonden als er helemaal geen terugplaatsing zou hebben plaats gevonden.

En nu maar blijven hopen dat deze eiteje ook blijft zitten.

Nogmaals hartstikke bedankt, ik heb nog nooit zo in de zenuwen gezeten als deze laatste 3 dagen. Ik wist niet dat IVF zo zwaar kon zijn, en dan op psychische vlak.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Fijn dat de terugplaatsing door kan gaan! Dan is het embryootje morgen waarschijnlijk 6-cellig en dat is prima, hoor. Succes morgen en de komende twee weken. Ik hoop op goed nieuws!

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Super hoor! morgen dus gewoon een tp. Duimen we voor je door voor een positieve test!

Het meest zware van de IVF behandeling is inderdaad het psychologische deel. Je bent zo afhankelijk van allerlei factoren waar je zelf geen invloed op hebt. Veel praten, dat scheelt of typen natuurlijk ;)

12. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Angellady,

Wat lees ik nu meid, helaas maar 1 eitje bij de punctie. Wat moet dat een teleurstelling zijn geweest. Gelukkig wel een bevruchting en deling.
    Ga morgenmiddag voor je duimen hoor dat alles goed gaat en dat jullie emmy veilig blijft zitten.

Liefs Maaike

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Pfffff...jij gaat pas met de hakken over de sloot zeg hahahah!
    Goed gedaan zeg!
    Meis, hakken of hele voeten....binnen is binnen!
    Zie het als een diploma..na een jaar vraagt niemand meer naar je cijfer ;)

Als dit hem toch niet wordt...dan weet ik het niet meer hoor!
    We duimen door! Nou twee weken met de beentjes omhoog, of gekruist ;) en afwachten maar.

Kussie!

14. Angellady

Angellady Lid

12 sep 2007
    67
    0
    0
    Ja Elmo, dat gevoel heb ik ook de hele tijd, dat ik net met de hakken over de sloot ben.

Ik vind het nog ongelooflijk. In principe kan ik er vanuit gaan dat het morgen doorgaat, maar ik moest ook rekening houden dat de deling niet verder plaats vind. Ze vond het nog weinig, maar het kan wel kloppen. Ik bedoel ik heb de punctie in de ochtend gehad, maar het samenvoegen van het goedje van mijn man en het eitje heeft pas in de middag plaats gevonden i.v.m. omstandigheden.

Ik vind wel raar dat het 3 celig is. Het is toch altijd 1-2-4-8-16- etc.

Of kan het ook 3 celig zijn?

Ja Maaikie, het was afgelopen dinsdag een hele domper. Na al dat wachten en prikken en pijn van de punctie, had ik er maar 1. Ik bedoel in mijn normale cycles heb ik toch ook een eitje. Maar aan de andere kant ben ik wel blij met die ene. En nu maar hopen dat er ook daadwerkelijk een TP gaat plaats vinden. Dank jewel voor het duimen alvast.

Groetjes Angellady.

15. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Het kan ook 3-cellig zijn hoor. Het is een momentopname dat ze tellen, dus als de ene cel wel al gedeeld is en de andere nog niet krijg je dus een oneven aantal. Als ze een half uur of uur later gekeken hadden waren het er misschien al 4.

Succes vandaag!

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Wat een spannende berichten hier allemaal.
    Ik ga de komende weken heel hard voor je duimen dat je emmie blijft zitten!
    Kan me goed voorstellen hoe teleurgesteld je was om maar 1 eitje te hebben na al die weken spuiten en misschien afzien door de bijwerkingen.
    Ik had er vorig jaar 16 en er is er 1 teruggplaatst en de rest hebben ze weg gegooid,te slechte kwaliteit.
    De 1e ivf poging is altijd gokken voor de artsen hoe jij erop reageert.
    Als ik dus een 2e poging zou doen zou ik minder moeten gaan spuiten,zodat ik minder eitjes krijg maar wel van mooiere kwaliteit.
    Dus het zou heel goed kunnen dat jij een volgende poging juist meer moet spuiten.
    Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr daar gaan we natuurlijk niet van uit dat er nog een poging moet komen!

[-o<

Veel plezier vandaag met de tp, dat is zo'n mooi moment, zwijmel!

17. Angellady

Angellady Lid

12 sep 2007
    67
    0
    0
    Hallo,

Nou dames, vandaag was er dan toch een terugplaatsing. Was maar een 4 cellige eitje, maar de enige dus moest ik het ermee doen. Ik ben al blij dat ik een TP heb gehad, en nu maar afwachten.

Ik ga me melden bij de wachtbankje.

En alle dames, bedankt voor het duimen, het heeft geholpen. Ik zou zeggen, we blijven doorduimen. [-o<

Groetjes Angellady

18. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Bij ons heeft een tp op de 20e geluk gebracht ;) Hoop dat dat bij jullie ook zo is.

Nu de oh zo fijne wachtweken in...

Deel Deze Pagina