De eerste spuit...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sjak, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

Getsiederrie... Vanavond gaat de eerste spuit er weer in. En het staat me nu al zo tegen, dat ik vanaf vanmorgen uitvluchten gezocht heb waarom het deze maand niet uitkomt.
    De wens voor een tweede is er, maar de manier waarop maakt me toch wel weer verdrietig.

De 'keuze' voor een tweede vond ik al niet makkelijk, met eentje gaat alles nu zo lekker vlot. Maar als ik een baby zie.... oh dan wil ik ook zooooo graag nog een keer :(
    Woensdag de eerste echo en dan de menopur erbij. We gaan ervoor!!

#denk positief!!! Denk positief!!!

2. Blegh, ik heb dat ook gehad hoor, dat ik het steeds uit probeerde te stellen.. Niet omdat ik niet door wilde met die wens (want die is zó enorm!), maar omdat ik geen zin had in wéér die berg hormonen, rekening houden met tijdstippen en dergelijke.. Ik ga voor je hopen dat het deze keer maar eventjes nodig is! Succes!

3. violetta

violetta Niet meer actief

Wil je even succes wensen. Ik vond ook vervelend mezelf te spuiten en hele molen door... Hopelijk slaat het snel aan!

4. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Succes! De eerste is lastig, maar daarna valt het eigenlijk wel weer mee!
    Komt goed!

5. sjak

sjak Niet meer actief

Dank jullie. Jullie zijn lief!
    Spuiten doe ik zelf niet... Krijg het niet veer elkaar, terwijl ik hem met gemak in een ander zet ;) dus gelukkig kan mijn man goed prikken.
    Drie keer per dag die naald in mijn buik is niet leuk... Maar ik begin weer aan het idee te wennen.
    Voor mijn dochter heb ik vier keer icsi gehad, waarvan drie vreselijke puncties, daar zie ik ook weer zo tegenop.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meis wat naar allemaal en wat dapper van je dat je het toch maar allemaal weer gaat doen!
    Ik wens jullie veel succes! Dat het spuiten maar heel kort nodig zal zijn :)

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hoi Sjak, ik was ook geen held met naalden, al van kind af aan bang ervoor omdat er met bloedprikken eens wat verkeerd was gegaan. Ik heb uiteindelijk op aanraden van een arts EMDR gedaan (moet je maar eens Googlen). Ik stond er sceptisch in, dacht dat het onzin zou zijn maar inmiddels is de angst zo goed als weg, zelfs bloedprikken gaat goed. Ik injecteer mezelf, mijn man is er wel altijd bij (maar die kan er ook niet goed tegen hihi). Keer op keer is toch een overwinning die ik samen met mijn man deel en dat geeft ook weer een bijzondere lading aan de prikmomenten. Op die manier probeer ik er een wat positieve twist aan te geven en zie ik er sowieso stukken minder tegen op. Succes vanavond (+ de rest van de poging) en hopelijk ben je snel van de naalden en vloeistoffen verlost :)

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Oef, die spuiten ja... Ik wil je heel veel succes toewensen, hopelijk hoef je het maar één ronde te doen ;)

9. sjak

sjak Niet meer actief

De eerste gleed er zo in... (Eerst heel kinderachtig met een ijsblokje mijn huid verdoofd :)) Mijnman was weer zenuwachtiger dan ik, haha. Hij had ook al 'troostkoekjes' voor me klaargelegd. Lief!!
    Dank jullie voor de succeswensen en de lieve woorden.

Ik zal er weer aan moeten wennen dat de mmm weer begonnen is. Over een maandje weten we meer ;)

10. Xjosjex

Xjosjex Niet meer actief

Ik heb gisteren met lood in me schoenen de eerste spuit gezet,het viel me dan ook echt alles mee. Wel een kwartier een branderig gevoel maar verder gelukkig nergens last van. Hebben meerdere dat?

11. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dat traject doorgekomen door enorm lief voor mezelf te zijn. (Kleine) kadootjes kopen voor mezelf en vooral leuke dingen blijven doen. Uiteten met man, in bad met man met een bak Ben en Jerry's ijs. Het hing van mijn 'boe' af hoe groot het kado(otje) was. Heel veel sterkte meiden. Het is niet makkelijk allemaal.

12. sjak

sjak Niet meer actief

Xjosjex, soms heb ik dat wel. Maar ik verdoof mijn huid dan heb je er minder last van.
    De vorige keren had ik voornamelijk altijd last van de decapeptyl, die naalde waren altijd iets minder scherp. Is dat nog steeds zo?

13. Xjosjex

Xjosjex Niet meer actief

Hoe verdoof je?..net de sluit gezet maar het branden valt nu gelukkig wel mee ben alleen erg moe,heeft iemand hier ervaring mee? De naalden gaan er makkelijk in,dus van onscherpe naalden geen last.

14. sjak

sjak Niet meer actief

#14 sjak, 3 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2014
    Ik leg er een ijsblokje op. Opde plek waar mijn verkering dan de naald in moet zetten. Dat helpt echt. Je kan ook bij de dokter toverzalf vragen, daar verdoven ze bij kindjes de huid voor een prikje. Nou ja, soms dan...
    Ik kreeg later pas echt haat aan de prikken hoor. Is dit jouw eerste keer?

Ja het moe zijn is herkenbaar, maar nu nog geen last van. Stemming verwisselingen, boos zijn op partner (om niks) heel hard huilen om Sesamstraat, allemaal gehad. ;)
    Voor mij is dit de vijfde keer, en hoef ik niet te piekeren en na te denken wat er allemaal gebeurt en staat te gebeuren, dus ik hoop dat het me wat makkelijker af gaat deze keer. (Ik bedoel ook dat ik het hoogst haalbare; een kindje al heb, dus de druk/spanning/angst is er bijna niet)

15. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Hallo allemaal,

Altijd bang voor spuiten geweest, maar toch voor een kleintje heb ik alles over!
    De eerste was inderdaad erg lastig... maar nu valt alles enorm mee en ben ik er zelfs al aan gewend:p! Klinkt gek maar is echt zo, ik zet ze nu enorm makkelijk!

Nu nog hopen dat het bij ons allemaal uiteindelijk tot het gewenste resultaat lijdt.

Groetjes Saskia

16. panda1409

panda1409 Lid

19 feb 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames.
    Hier ook weer begonnen met spuiten. Ik vind het niet eng om mijzelf te spuiten maar deze keer kan ik steeds geen goede plekjes vinden me buik doet zeer bij het aanprikken zeg maar! Verder herken ik de bijwerkingen van deca enorm! Mijn man heeft t zwaar met me deze keer vorige keer geen last van stemmingswisselingen nu wel en extreem moe en overal spierpijn.
    Iedereen heel veel sterkte
    Liefs

17. Xjosjex

Xjosjex Niet meer actief

@ sjak: bedankt voor de tip, straks maar eens proberen of het werkt;).. Voor ons is dit de eerste ronden voor iui. Vind het allemaal best spannend, want je leest zoveel verschillende verhalen. Is jouw dochtertje ook met IUI geboren? en zo ja hoeveelste ronden IUI is het gelukt? je hoort namelijk weinig dat het de eerste keer raak is.

@panda1409: ik sinds vandaag ook enorme spierpijn. Ik prik altijd rond me navel, dat is mijn geadviseerd door het ziekenhuis, daar is het minder gevoelig en meer vet. Misschien een tip!

@ sasiej: We zijn gelukkig allemaal hier om elkaar te steunen en willen allemaal zo snel mogelijk resultaat, we helpen elkaar erdoor heen!!. SUCCES

18. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb mijn dochter gekregen na vier keer icsi, iui en ivf hebben wij 'overgeslagen'. Dit is de eerste icsi voor een tweede kindje.

Ik heb nu twee dagen deca achter de rug en heb vandaag al gemerkt dat ik weer erg emotioneel word. Mijn zus fietst morgen de alpe duzes en elk berichtje (fb) dat ik hierover zie moet ik al janken, pfff.... Kan me niet herinneren dat ik er zo snel last an had. Vanmiddag eerste echo en dan vanavond de menopur erbij.

Ik heb trouwens gisteren alvast mijn excuus aangeboden voor alle onredelijke buien die ik ga krijgen, haha. En dat hij twee weken lang of zijn schouders moet ophalen of moet zeggen dat ie me begrijpt!:D

19. panda1409

panda1409 Lid

19 feb 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Xjosjex, dank je voor de tip! Ik prik ook inderdaad rond mijn navel hoor maar het is zoals ik al zei pijnlijk bij het aanprikken! Maar goed t lukt wel weer elke avond ik weet niet of het er mee te maken heeft maar er zitten twee cystes op me eierstokken en me buik is wat opgezetter en pijnlijker dan normaal daardoor. Dit had ik de vorige x niet dus zou dat het dan zijn?

@ Sjak, oh wat gaaf dat je zus dat doet. En ooh die emotionele buien bah heb mijn man ook maar vast gewaarschuwd:D. Toch wel fijn dat ze het zo goed met ons uithouden hihi.

Liefs

20. Xjosjex

Xjosjex Niet meer actief

@panda1409: Ik durf niet te zeggen of dat hiermee te maken heeft, wel kan ik me voorstellen als je buik wat is opgezet en pijnlijker dat de spuiten misschien ook wel gevoeliger zijn.

Vandaag ga ik de derde spuit zetten, maar ben doodmoe kan amper vooruitkomen en moet overal zin voor maken. Ik voel me net een 'oudwijf'.. Ik heb me vriend ook alvast verteld dat ik soms niet zo lief kan doen, maar dat dat dus echt door de hormonen komt. Gelukkig heeft de behandelend arts dit ook tegen hem verteld waardoor die het wat sneller oppikt;).. Die mannen hebben het maar zwaar met ons..

Deel Deze Pagina