dun baarmoederslijmvlies

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jolien, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    Hallo allemaal

Geen idee of het hier goed staat,maar ik heb een vraag.
    Ik ben al 3,5 jaar niet ongesteld.Door middel van Provera geprobeerd op te wekken maar dat is niet gelukt.Met de echo voordat ik Provera kreeg was er te zien dat ik 3,6mm baarmoederslijmvlies had...Dit is ondertussen 6 weken geleden.

Van de week met de echo kwam er naar voren dat er een eitje iets groter is 11mm...maar mijn baarmoederslijmvlies was ineens nog maar 2,1mm.

Maandag weer een echo om het eitje te polsen maar ik maak mij nu vooral zorgen om mijn baarmoederslijmvlies heb nooit ingrepen gehad waardoor het zo weinig kan zijn en toch staat dat stukje dus stil in mijn baarmoeder.Ik weet dat er hier een paar meiden zijn die dat ook hebben en ben benieuwd of ik er zelf iets aan kan doen om te zorgen dat het aangroeit?

liefs

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als er geen eicel groeit, zal je baarmoederslijmvlies ook niet dikker worden. Dit groeit onder invloed van dezelfde hormonen die je follikel laten groeien. Ik zou dus eerst afwachten of je een eisprong krijgt en kijken hoe dik je baarmoederslijmvlies rond je eisprong is. Die dikte telt. Het moet dan minimaal 7 mm zijn. In de eerste fase van je cyclus is het baarmoederslijmvlies altijd dun. Een eiblaasje van 11 mm telt nog niet, omdat je niet weet of deze ook werkelijk gaat doorgroeien. En bij die grootte zie je nog geen effect op het baarmoederslijmvlies.

Baarmoederslijmvlies kun je op verschillende manieren stimuleren en in stand houden met behulp van hormoonmedicatie. Dus er zijn zeker nog mogelijkheden. Je kunt het zelf echter niet beinvloeden, het is een hormonale kwestie. Succes!

3. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonder menstruatie ook geen eisprong lijkt me? 3,5 jr is wel lang... Sterkte iig

4. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    Volgens de gyn kon ik best een eisprong hebben,ze hebben het alleen in het bloed nagekeken en dat is dus niet gebeurd in de paar weken voordat ik naar de gyn ging.Ik weet nog van mijn oudste dat een andere gyn zei dat ik uit mijzelf maar 2 a 3 keer een eisprong per jaar heb,geen idee hoe hij dat zag maar dat heb ik eigenlijk altijd maar voor waar aangenomen.Ik had altijd in mijn hoofd dat als een ei de 10mm was gepasseerd dat hij dan door groeide..geen idee hoe ik daar op kom maar hoop dat dat wel gaat gebeuren.Anders of weer een maand aan de pil(ben ondertussen al 3x op en af aan het pillen)maar daar heb ik geen hoop bij...
    En anders clomid om te kijken of dat effect heeft.Mijn oudste is door middel van clomid gekomen dus heb goede hoop dat dat tenminste iets binnen in mijn lichaam doet.Dank jullie wel!!!

Ik wacht nu eerst maandag wel af..

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je een eisprong hebt, moet er altijd een menstruatie volgen tenzij je zwanger bent. Als je niet ongesteld geworden bent, dan heb je ook geen eisprong gehad.

Als je een eiblaasje van 10 mm hebt, dan wil dat zeker niet zeggen dat hij gaat door groeien. Pas als hij rond de 14 mm zit, weet je dat hij waarschijnlijk gaat doorgroeien. Alles wat daaronder zit, heeft grote kans om weer te krimpen. Dus het zegt helemaal niks, helaas. Hier door de PCOS altijd heel veel follikels van 10 mm gehad, maar pas met hormoonmedicijnen groeide er eentje door.

Ik denk dat je sowieso moet ophouden met steeds aan de pil te gaan en vervolgens weer te stoppen. Zoiets gooit je hele cyclus overhoop. Je lichaam heeft geen tijd om te herstellen. Dan weet je zeker dat je geen eisprong en cyclus zult hebben.

Clomid zou inderdaad een optie kunnen zijn, succes!

6. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    Dank je voor je antwoord Jippie!
    Het is idd niet mijn keuze om weer met de pil te beginnen.Hiervoor moest dat telkens van de dokter omdat hij zo hoopte dat dat verschil zou maken.Na toch wat doorzeuren van mijn kant ben ik nu dus eindelijk bij de gyn.
    De gyn weet van het pil gebruik enz..en toch ziet zij dat weer als een optie.Zelf denk ik idd dat ik liever voor de clomid optie ga..Hopen dat ze daar morgen achter staat en dat ik dus in principe blind met de clomid mag gaan beginnen.

Ik wacht morgen wel af...ik hoop natuurlijk heel erg dat het eitje gegroeid is,maar heb er zelf een hard hoofd in eerlijk gezegd.

liefs Jolien

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Provera is alleen bedoelt om een bloeding op te wekken als er baarmoederslijmvlies is gegroeid; als dat er niet is, heeft de Provera niks om op te wekken.

Het lijkt erop dat je geen cyclus hebt; heb ik ook al heel lang niet na de pilstop en provera werkte dus ook niet.

Clomid helpt vaak voor groei van eitjes maar zorgt ook vaak voor dun baarmoederslijmvlies (bij mij juist niet; dik baarmoederslijmvlies). Hormonen spuiten kan ook; Puregon en menopur (die laatste werkt het beste als baarmoederslijmvlies minder goed groeit.). Succes!

8. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik heb (bij een ISCI poging) estradiol en utrogestan gekregen voor dikker baarmoederslijmvlies. Dit hielp goed!
    Anders is er inderdaad ook nog clomid, dus mogelijkheden genoeg nog hoor!

9. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
    Hoi Jolien,

Ik ben vorige week ook bij de gyn geweest, ze volgen mijn cyclus. Nu zag de gyn dat ik wel een eisprong heb gehad, maar dat mijn baarmoederslijmvlies veel te dun was (aantal mm/cm weet ik niet)

Hij gaf aan dat mischien clomid een optie was, zorgt voor beter eicelrijping en volgens hem daardoor dikker baarmoederslijmvlies. Nu lees ik ook dat clomid juist voor dunner baarmoederslijmvlies kan zorgen. Dus wat nu waarheid is?

Ik heb daarnaast een korte lf, misschien dat ik extra progesteron moet krijgen om dit te verlengen. Net progesteron wezen prikken en as vrijdag uitslag.
    Heb je ook al bloed laten prikken?

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Clomid moet er gewoon voor zorgen dat er een eitje rijpt en daarmee hoort het baarmoederslijmvlies ook te groeien (door aanwezigheid van het eitje). Clomid heeft echter voor veel vrouwen de bijwerking dat het baarmoederslijmvlies minder meegroeit maar het valt altijd te proberen. Bij mij groeide het baarmoederslijmvlies er prima mee :)

11. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Hoi Jolien,

Mijn situatie en baarmoederslijmvlies is misschien niet helemaal te vergelijken met die van jou, maar wil toch mijn tip hier kwijt.

Tijdens mijn ICSI behandeling (3x voordat onze dochter geboren is) had ik steeds een baarmoederslijmvlies van rond de 6 mm. Liefst zagen de artsen mijn baarmoederslijmvlies dikker. Bij onze laatste poging neem ik gaan googlen en kwam ik op een forum terecht waar een vrouwe vertelde dat ze tarwekiemolie slikte om een dikker baarmoederslijmvlies te krijgen. Bij haar hielp het. Dus ik ben dat ook gaan proberen: baat het niet dan schaad het niet dacht ik. Onze laatste ICSI is toen geslaagd en ik had daarbij een dikker baarmoederslijmvlies, namelijk 8 mm.

Nu zijn we bezig met een brusje voor onze dochter via ICSI. Weer tarwekiemolie gaan gebruiken. Had de laatste echo 10 mm. Ik zweer dus bij deze pillen!!

Ik gebruik kruidvatmerk. Het zijn kleine ronde doorzichtige bolletjes die je 3x per dag slikt.

Wie weet helpt het jou ook?? Succes!

12. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    Dank je wel voor de tip!!

Gister weer echo gehad en het ei is weg..had een andere gyn en die vertelde trots dat hij vast gesprongen was en als ik genoeg de daad deed dat ik dan maar zo zwanger kon zijn..zucht..heb maar even vriendelijk gevraagd of hij mijn dossier gelezen had...dat had hij dus niet en later gaf hij aan dat met 2 mm baarmoederslijmvlies het idd een kleine kans was en dat idd het ei wel een groeispurt moet hebben gehad als hij van 11 mm ineens naar knappen is gegaan in 4 dagen tijd...

donderdag weer terug naar mijn eigen gyn want deze wilde niet in het behandelplan van mijn eigen gyn gaan zitten...

13. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
    Oke, thnx voor je reactie. Valt te proberen inderdaad. :)

14. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
    Jolien, nou ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Wel eisprong, te dun baarmoederslijmvlies. Ik ga deze week eens bij de gyn navragen hoe en wat. Misschien dat dus clomid een goed idee is...?

Deel Deze Pagina