bloed (oftewel zéér veel erytrocyten) bij semen (voor IUI)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Duna, 12 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    Hoi!

Wij hebben vandaag onze 2e IUI gehad. Nu had vriendlief 15 mlj zaadcellen na opwerking, waarvan 34% beweeglijk. Dus uiteindelijk bleven er zo'n 5 mlj over. Dat zou voldoende moeten zijn. Nu weer spannend of het gaat werken :)
    Maar onze zorg is nu dat hij zéér veel (zo stond het op het blaadje wat we af moesten geven aan de arts) erytrocyten in zijn semen zitten. Dat betekend dus bloed in het semen. Iemand enige ervaring hiermee? Wij maken ons niet zozeer zorgen over het effect op de vruchtbaarheid, maar meer over de gezondheid van mijn vriend.
    Arts zei dat het kon komen door een blaasontsteking of schimmelinfectie of zo... maar op internet lees ik de meest enge dingen... Moesten aan het eind van de week nog maar eens bellen om er wat meer informatie over te krijgen (arts was nogal jong dus wist volgens mij niet zo goed wat ze er mee moest doen). Mijn vriend heeft verder nergens last van, geen pijn of zo.
    Wat zouden jullie doen? Of heeft iemand dit ook ooit gehad en bleek het uiteindelijk niets te zijn of zo?

Groetjes,
    Duna

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Op internet staan altijd heel enge dingen. Maar dat komt omdat de mensen bij wie het iets heel ergs was de behoefte hebben om dat te vertellen, terwijl niemand online over z'n blaasontsteking of z'n schimmelinfectie praat. Ik zou wel contact opnemen hierover met de huisarts als ik jullie was, misschien dat je vriend verder onderzocht moet worden of bijv antibiotica moet gebruiken. Sterkte!

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kan ook gewoon een geknapt adertje zijn geweest in de urinebuis...door de druk van het moeten vullen van het bekertje. Als hij anders geen klachten heeft zou ik even afwachten, evt ff urine naar huisarts brengen om te testen op blaasontsteking. Niet gelijk doemdenken door google. Op google vind je bijna alleen maar ernstige verhalen, de goeie lees je niet.

4. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Lijkt me verstandig om naar de huisarts te gaan. Vraag de huisarts om in ieder geval en algemeen bloedbeeld en stolling te testen.

Deel Deze Pagina