Hoi meiden, Lees zo met de meiden mee..... En zie dan al enkele keer acupunctuur behandelingen voorbij komen. Omdat onze eerste icsi poging er aan zit te komen, ben ik me hier ook eens verder in gaan verdiepen. Mijn zorgverzekeraar vergoed een deel van de behandeling. Geheel zelf betalen, zou me dit 40 per keer kosten, bij de acupuncturist in mijn regio. Ligt deze prijs ook zo bij jullie ongeveer? En, hoeveel behandelingen hebben jullie per maand? Is dit wekelijks? Of alleen op basis van 'gevoel' of rondom de punctie e.d.? Genoeg vragen dus en ben op zoek naar ervaringsdeskundigen! Brand maar los zou ik zeggen. liefs
Hallo Esser, Geen ervarigsdeskundige hier, maar ben eigenlijk net als jij op zoek naar ervaringsdeskundigen! Wij zijn ook doorverwezen voor ICSI en ik zit ook te denken om acupunctuur ter ondersteuning te doen. Succes alvast voor de ICSI! Liefs
Mijn acupuncturist zit "verbonden" aan het ivf/endo centrum in A'dam Ik ben nog hier niet mee bezig, maar heb wel acupunctuur. Omdat het na zoveel keer niet meer vergoed wordt, betaal ik nu 25 euro per keer. Ik ga 1 of 2 keer per week
ik ben vandaag bij accupuncturist geweest.. en ben toch beetje geschrokken. mijn lever schijnt niet goed te weken?!?!? die voelt ze niet ofzo.. ik snap er niks van.. als ik hiermee door blijf lopen is de kans dat ik wordt klein!?!?!? pffffff nou ja, ze heeft me geprikt om rust te vinden en die functie te verbeteren van mijn lever. ik moet geregeld met de hand op mijn buik liggen en met mijn gedachten naar mijn buik gaan.... die lever kan nog te maken hebben met mijn 1e zwangerschap van mijn 1e dochter, toen heb ik immers ernstige vorm van zwangerschapsvergifitiging gehad.. ik bel haar van de week toch maar weer ff op, t zit me niet lekker... xx
Ik heb acupuntuur gehad tijdens onze 3e IVF behandeling vorig jaar, ik heb 4 behandelingen gehad om mijn lichaam voor te bereiden voor de punctie, 1 behandeling tussen punctie en terugplaatsing en 3 behandelingen na de terugplaatsing. Ik weet niet of het door de behandeling is gekomen dat ik die poging wel zwanger ben geraakt, maar wat ik wel weet is dat ik die poging veel rustiger was dan de eerste twee behandelingen. Jammer genoeg was de afloop bij ons niet goed, maar daar kan acupuntuur ook niets aan veranderen. Ik betaalde 35 per behandeling en kreeg dit bedrag volledig vergoed. succes!
Ik heb ook acupunctuur gedaan bij de vorige behandeling. Ik moest 2 keer voor de punctie en 1 keer na de punctie. Nu ben ik al eerder begonnen. Voel me heerlijk relaxt erdoor. Ik heb vanavond weer een afspraak. Ik krijg het volledig vergoed door de Friesland.
Nou, ik blij dus lezen dat iedereen wel positieve ervaringen heeft! Erg fijn........ Ik denk dat ik binnenkort er ook maar eens een belletje aan ga wagen Ben ook wel erg nieuwsgierig merk ik. Dagmar; tjee, das wel schrikken met zulk nieuws over je lever...... Ik zou er idd ook een belletje aan gaan wagen!
Hallo, Hier dan wel geen IVF/ICSI maar ik doe acupunctuur naast de IUI. Een dag voor en een dag na de inseminatie heb ik een behandeling. Ook ik word er erg rustig van en vind het erg ontspannend. Ik krijg (IZZ) tot 200,- vergoed per jaar. Gr. Daan
och ik schaam me kapot hahahhaaa. vanmiddag werd ik door accup. gebeld en ik zei dat ik me zorgen maakte.. wat blijkt nu?!?!? het is niet echt mijn lever maar het ze bedoelde het letterlijk hahahahaa. er is niks aan de hand met mijn lever.. pfffff voel me zon doos... het gaat er gewoon om dat ik mijn innerlijke rust moet weer vinden en dat mijn buikje wordt klaargemaakt om de TP van de cryos goed te laten verlopen... pffff ja ik hoor het woord lever en dan draait er van alles in mijn hoofd en ik hoor niks meer alleen de negatieve dingen.. erg he?!?!
Jee dagmar..... ha ha ha..........! Das nu wel een mooie grap zeg! Maar goed dat het nu wel duidelijk is geworden door het telefoontje. Op dus naar een goed plekkie daar in je buik. liefs
Ik zal komende week eens een belletje wagen aan de acupuncturist. Ben erg benieuwd......... Hopelijk kent hij geen wachtlijst o.i.d. aangezien wij toch redelijk snel met onze 1e icsi poging gaan starten. Ik laat het nog weten! liefs
heb deze topic even gelezen, jullie klinken allemaal wel positief! ik denk dat ik hier ook aan ga denken voor de volgende ivf behandeling. ik heb er al een gevonden in mijn woonplaats en dan binnenkort maar eens een mailtje sturen. gekke vraag misschien maar werken die mensen ook 's avonds of gaan jullie overdag, nouja dan neem ik af en toe maar een dag vrij.
Linda; goed voor je dat je misschien ook wel acupunctuur behandelingen overweegt! Bij mijn acupuncturist kan ik tot 18.30u. op doordeweekse dagen een afspraak maken. Wel zo prettig dus!