Acupunctuur en zwanger willen worden.

Discussion in 'Zwanger worden' started by heidewiets, Dec 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heidewiets

Oct 14, 2006
    23
    0
    0
    groepsleider
    meppel
    Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben 1 september 2006 besloten om een kindje te proberen te krijgen. Een paar dagen later ben ik dan ook gestopt met de pil. Al snel kwam de ontrekkingsbloeding, ook mijn cyclus is aardig regelmatig (27, 26, 24 dagen).

Ik had echter niet verwacht dat mijn lijf hard aan het werk was om te ontpillen. Verwarrend (zwanger of niet?), pijnlijk soms en vermoeiend. Ik was daardoor 24 u per dag bezig met zwanger willen worden.
    Emotioneel, pijnlijke borsten, premenstrueel misselijk, pijnlijke bekken soms, steken etc etc.
    Ook ben ik gestopt met roken vanaf 28 september, dit bracht / brengt ook frustraties met zich mee.

Mijn moeder gaat naar acupunctuur. Ze adviseerde mij om dit ook te gaan doen. Ze vertelde mij dat dmv acupunctuur het mogelijk kan zijn om je hormonen weer rustig en in balans te krijgen. Want ik was wel een beetje frusti aan het worden, ik kon namelijk ook geen homeopatische druppels vinden voor mijn klachten.

Nu ben ik 2 keer bij de acupunctuur geweest, vorige week en vanochtend. Ik heb verteld dat wij een kinderwens hebben en dit nogal vermoeiend wordt gemaakt door alle hormonale schommelingen door te ontpillen. Ook heb ik aangegeven dat ik ben gestopt met roken en daardoor ook wat zenuwachtig/ onrustig ben.
    Hij heeft mij geprikt met naalden (doet echt niet zeer) op plaatsen voor de algehele rust en de balans proberen te krijgen. Zo heeft hij mij geprikt in de dikke darm gebied en blaas. Ik moet zeggen: de afgelopen week kon ik elke dag weer poepen sinds ik gestopt ben met roken.
    Nu wil ik niet zeggen dat dit door de acupunctuur komt, hoor. Ik zeg ook niet dat ik door acupunctuur deze maand zwanger wordt. Mijn lijf heeft misschien nog meer tijd om te ontpillen.
    Wel wil ik kwijt dat er de mogelijkheid is -in deze toch spannende periode om zwanger te willen worden-, van buitenaf (door alternatieve geneeswijze) voor een beetje innerlijke rust en balans gezorgd kan worden.

"Baadt het niet, schaadt het niet" is mijn motto. Want je kunt samen met je partner goed klussen in de ovulatie weken, maar je blijft machteloos doordat je de zaadcel niet IN het eitje kunt stoppen en je kunt moeilijk tegen je hormonen zeggen dat ze in balans moeten komen.

Ik weet dat er veel factoren nodig zijn om een ei goed te laten bevruchten en dus zwanger te worden. Het voelt voor mij goed dat ik zoveel mogelijk probeer om aan die vruchtbare voorwaarden te voldoen.

Het ziekenfonds vergoedt over het algemeen (en w.s) een gedeelte acupunctuur kosten, vooral als ze lid zijn van de N.V.A.

Google anders eens met als onderwerp: " acunpuntuur en zwanger willen worden".

Liefs

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Nou, gelukkig dat je direct resulaat ziet.
    Nu ook hopen dat de accapunctuur ook zijn werk doet voor je cyclus.
    Ik kan me voorstellen dat het je niet snel genoeg kan gaan, maar het is heel normaal dat je lichaam zich even moet terugvinden na pilgebruik.Naar wat ik lees op dit forum kan dat soms wel een jaar duren!

Succes!

3. Niet meer actief

mmm heb daar ook wel eens over nagedacht.maar als ik zo lees hoe goed het jou doet dan denk ik dat ik toch eens ga kijken waar dat hier in de buurt kan.

liefs

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Zo heb ik gelopen de laatste maanden bij een magnetiseur bij mij in de buurt, flessen spa blauw magnetiseren, watten enz en de handopleggingen.
    Ook aangesloten bij de NVA dus goedgekeurd door diverse instanties, geen kwakzalver dus!
    Koste me per keer 25 euro en ik krijg als ik het declareer alles vergoed door het CZ.

Ik heb er veel baat bij gehad, voor mij diende hij als praatpaal, en tegelijkertijd heeft hij mijn darmen rustig gekregen.
    Ook heeft hij mijn hypofyse weer aan het werk gezet (de hormonen winkel) en tja ik geloof er niet heilig in maar ik ben ook gegaan met de gedachte baad het niet dan schaadt het niet.
    Maar ja die maand raakte ik zwanger en gingen mijn hormonen zo aan de gang dat ik de campinafabriek wel lijk.

Inmiddels ga ik er niet meer naartoe mijn darmen zijn kalm.

Mocht iemand intresse hebben voor de gegevens van deze beste man dan kan je me pm-en.
    Hij schijnt mensen ook te kunnen helpen met een kinderwens, al heb ik zelf hier geen ervaring mee.

Share This Page