Hitte en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Boommm, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Jaja, het zoveelste topic over de hitte. Normaal vind ik het heerlijk, lekker in het zonnetje liggen met een muziekje en een wijntje. Maar nu... Ik ben gigantisch opgezet, alles doet zeer en als ik op een stoel in de schaduw zit loopt het zweet in straaltjes van m'n lijf af. Ik word er bloedchagerijnig van, m'n vriend heeft het erg zwaar momenteel :D
    Nog meer zwangeren die er nu even niet zo goed tegen kunnen? Wat doen jullie om af te koelen?

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik kon er voorheen al niet tegen.

Veel drinken, handdoek in de vriezer leggen en dan later in je nek, liefst een voetenbadje maar dat kan niet vanwege spataderen (kan niet met benen naar beneden zitten), af en toe een waterijsje en vooral niks doen.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Haha ik ben normaal echt zo iemand die op vakantie gaat naar hele warme landen en daar de hele dag in de zon gaat liggen bakken. Nu ben ik moe, houd ik het geen twee minuten uit in de felle zon en ben ik aan het einde van de dag sjacherijnig. Ach ja ik denk dat we even moeten ''dragen'' helaas :(

4. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Ik ben normaal al niet zo van de hitte, maar met 39 weken zwanger zou ik mezelf het liefst opsluiten in de vrieskist :( Hoe ik de dag door kom? Geen idee! Op de bank, ventilator aan en vooral niet bewegen. Tot nu toe werkt dat in de praktijk een stuk minder goed dan het klinkt..

5. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik lig de halve dag, doe alleen 's morgens en 's avonds wat in huis omdat het dan iets is 'afgekoeld'. Als ik de hele dag door ga zoals normaal ben ik aan het einde van de dag een opgezet kamerolifantje die flauwvalt hahah.
    Alle zwangere dames sterkte met dit weer, vooral de gene die op het eind lopen!

6. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik kan normaal al niet tegen de hitte, maar nu is het echt te erg. Ik zweet me rot, voeten zijn 2x zo dik. Van mij mag de temperatuur 20 graden naar beneden.

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik zit op de bank en doe niets! Zodra ik ook maar iets doe breekt het zweet je uit. Ook heb ik het sneller benauwd. Helaas hebben we hier geen badje oid, dus 's avonds maar onder de koude douche.

Ben blij als het weer wat koeler wordt.

8. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik probeer van alles, maar niets werkt, helaas.
    Zelfs met je ogen knipperen bezorgd me al straaltjes zweet op mijn hele lijf pffffffff.
    Kon altijd goed tegen de warmte, het kon me echt niet warm genoeg zijn, maar nu :(
    Ik was ten tijde van de zwangerschap van mijn dochtertje 7 maanden zwanger toen de hitte los brak, ook toen was het zwaar, maar nog wel te doen.
    Maar nu draag ik 2 kids met me mee, en merk dat het met deze temperaturen bijna niet te doen is, vergeleken met de zwangerschap van mijn dochterjte.
    heb een stel olifanten poten, hoge hartslag, soms benauwd, en zweet me rot.
    Hopelijk gaan de temperaturen even dik 10 graden naar beneden haha.

9. selina1212

selina1212 Actief lid

17 apr 2012
    134
    0
    0
    Nml kon ik al slecht tegen de warmte
    Maar nu is het helemaal hopeloos
    Mede door een te lage bloeddruk kan io mij nergens
    Mee afkoelen blijf het warm hebben
    Vanmorgen onkruid uitgetrokken en zwembad opgezet
    Nou werdt me toch een potje slecht
    Liever bleef ik op de bank liggen maja met kids is dit niet echt makkelijk
    Succes dames

10. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hier ook, net een lekkere huilbui gehad (geen aanrader, krijg je t nog warmer van,,,zucht ) omdat manlief lekker tot 11uur in zn nest bleef liggen en ik met 2 lastige kids beneden zat.

Voor te plassen moet ik of een trap naar beneden of een trap naar boven, dus zweten want 1 beweging is genoeg om t zweet te laten lopen. Alle rolluiken dicht en ventilator aan. Gelukkig is er wel iets meer wind dan gisteren dus qua gevoel i dat wat beter.

Heb mn man er nu op uit gestuurd om boodschappen te doen. Vooral van alles dat geen bereiding nodig heeft! Ik ga echt niet koken vandaag!

11. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Vind t nog wel te doen hoor!
    Smorgens vroeg boodschappen doen en verder zwembad opgeblazen en daar hele tijd in en uit :)

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb alles dicht en zit binnen, heb wat klusjes gedaan en lekker koel gedoucht. Ga even wat eten met de kids en de jongste even in bed want die heeft amper geslapen. Straks ff boodschappen doen, lekker koel daar.

13. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Ik ben er he-le-maal klaar mee! Ik ben sowieso al niet van het warme weer (maximaal 24 graden vind ik echt zat!), maar nu is het helemaal drama!
    Vl had gisterenavond laat bedacht dat het een goed idee was om alle deuren even tegenover elkaar open te zetten, en dat was inderdaad een goed idee. Daarnaast had hij het heldere inzicht om meteen toen we naar bed gingen alle gordijnen dicht te doen, zodat het overal de zon uit blijft. Ook dáár ben ik hem heel dankbaar voor! Het is nu in huis wel uit te houden, namelijk. Nog steeds niet fantastisch, maar ik smelt nu wat langzamer dan gisteren ;)
    Ik verheug me op de eerstkomende stort-/donderbui! Laat maar komen!

14. soeee

soeee Niet meer actief

Wat bij mij vorig jaar goed hielp was idd in de schaduw met je voeten in een teiltje koud water en een natte koude handdoek in je nek!

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb twee augustus kinderen dus ik ken het. Heb beide keren mijn verlof doorgebracht aan het zwembad. Boekje mee en afwisselend zwemmen en lezen.

16. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Badje in de tuin gezet, voorraad ijsjes gehaald en verder niks nada noppes!

17. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik kon normaal heel goed tegen de warmte. Lag altijd heerlijk te bakken...Nu kan ik er niet goed tegen..phoe wat een hitte..

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben al niet zo goed met de hitte normaliter, 25 graden is echt wel de max en dan het liefst met een flinke bries er bij.

Dit is echt te erg, van gewoon stil zitten onder de parasol breekt het zweet me al uit, dus ik zit nu even binnen. Daar is het net een paar graden "koeler" en kan ik met blote voeten op de tegelvloer lopen die nog lekker koel aanvoelt.

Kan niet wachten tot het avond is, dan is het weer wat normaler....hopelijk houdt dit niet lang aan, want ik hoef niet zo lang meer, maar als de kleine er is, lijkt met dit ook niet echt prettig.

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ondanks mijn zwangerschapsduur vind ik het heeeeerlijk!! Het enige wat ik erg zwaar vind is dat ik er nu een bijna 3-jarige bij heb rondlopen... Die moet ik nog regelmatig achterna en daar word ik met de warmte erbij wel heel moe van!

20. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ook hier normaal een zonaanbidder, maar nu gewoon rustig op de bank met de ipad, ventilator en soms wat dom zappen. De dag schiet zo ook niet op.

Deel Deze Pagina