Acupunctuur om kans van slagen te bevorderen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Samenzijn, 2 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lampje1

Lampje1 Lid

13 jul 2015
    87
    0
    0
    Niet om je te overtuigen, maar wel iets om te overwegen: ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben en ben ervan overtuigd dat voetreflex daarbij heeft geholpen!

2. Samenzijn

Samenzijn Actief lid

20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!! Ik ga alleen al gillen als iemand maar naar m'n voeten wijst, laat staan dat men er aan mag zitten 🙈. Ik kan er zelfs niet tegen als ik zelf moet krabben als ik jeuk onder mijn voet heb.

Dank voor alle reacties, dit stemt mij toch overwegend positief. En als het me in ieder geval maar zen maakt is het al goed. De afgelopen maanden hebben me flink stress bezorgd, niet eens zozeer door het IVF-traject maar vooral omdat mijn baan aan een zijden draadje hing (wat inmiddels geknapt is, mijn contract wordt in december niet verlengd). Hoewel ik "blij" ben te weten waar ik aan toe ben baal ik dubbelop. Mijn baan was superleuk, maar ik kreeg er ook de vrijheid in het IVF-traject. Zie dat bij een nieuwe werkgever maar weer te vinden.
    Morgen mag ik bij 2 bedrijven op sollicitatiegesprek, maar geen haar op mijn hoofd die overweegt om het te gaan vertellen. Slecht? Daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Maar anders kan ik net zo goed gelijk het gesprek afbellen. Bovendien hebben we besloten even een maand rust in te plannen in de hoop dat ik relaxter aan IVF2 ga starten.
    Ik hoop dus dat de acupunctuur daadwerkelijk helpt om mijn lijf rust te geven.

3. Samenzijn

Samenzijn Actief lid

20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Vandaag m'n 2e sessie gehad en ik moet zeggen dat het me alleszins meeviel. Heb ook eerlijk aangegeven dat ik t nogal zweverig vond en dat snapte ze.
    Ze heeft naaldjes gezet in beide enkels, handen, elleboogholtes en ergens onderop m'n buik (die laatste zijn voor versterking van de baarmoeder en het baarmoederslijm).
    Ik heb normaliter rond m'n eisprong en menstruatie acne en dat kreeg ik nu al afgelopen dinsdag (terwijl eisprong komende dinsdag is) en m'n afscheiding leek iets anders van kleur. Ze gaf aan dat dit inderdaad kan gebeuren met acupunctuur en dat ik me vooral geen zorgen hoef te maken.
    Volgende week weer dus :)

4. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Hoe gingen je gesprekken?

Nee absoluut niet raar dat je het niet vertelt hoor! Ik heb een jaarcontract en heb het ook nog niet verteld. Tot nu toe hebben ze niks door.

Misschien kunnen jullie mijn handtekening niet zien op dit vernieuwde zp, daarom: na 8x IUI zijn wij in 2016 met IVF begonnen. Vorige maand is de 3e IVF mislukt (bij IVF 1 8 emmy's, bij IVF2 4 en bij nr 3 ineens 0 emmy's :(). Over een tijdje gaan we ws. verder met onze 1e ICSI en andere medicatie...

Al die tijd heb ik door de crisis steeds alleen maar jaarcontracten gehad. Bij de IUI's en IVF1 had ik dezelfde werkgever en toen ik aan de IVF begon heb ik het verteld. Later dat jaar moesten 1 andere collega en ik een vast contract krijgen (wij waren min of meer tegelijk begonnen).

Zij was toen het bevallen. En manager wist dus dat ik ook kinderwens heb.

Beiden zijn we op straat gezet.

Ik hou mijn mond tot ik ergens echt binnen ben hoor!

#DiscriminatieopdeWerkvloer

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb icsi 2 en 3 acupunctuur gedaan. Bij beide pogingen raakte ik zwanger. Helaas ging poging twee mis, maar poging drie doet momenteel een tukje in de box.

Ik geloof er zeker in. Ik begon met de eerste behandeling als ik bet begonnen was met de lucrin. De tweede direct na punctie (gelijk doorgereden) en de derde direcr na de terugplaatsing (gelijk doorgereden)

Ik woon niet in jouw buurt. Dus durf dat niet te zeggen. Ik weet alleen dat je wel even goed moet kijken naar iemand die geschoold is in vruchtbaarheidsproblemen.

Succes!!

6. Samenzijn

Samenzijn Actief lid

20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    M'n gesprekken zijn zo goed gegaan dat ik kon kiezen uit 2 banen (bizarre luxepostitie). Ik start 1 juni met een nieuwe baan.
    Ook bij het arbeidsvoorwaardengesprek heb ik niks gezegd. Onder het motto "ik vertel het toch ook niet als ik de avond ervoor seks heb gehad". En aangezien ik naar 4 dagen in de week ga (ipv 5 bij mijn huidige baan) hoop ik de behandelingen zoveel mogelijk op die vrije dag te kunnen plannen. Hoeven ze zo lang mogelijk niets te weten hoop ik.
    De eerstvolgende punctie (we weten al dat we weer mogen starten) vinden in m'n vakantiedagen van m'n huidige baan plaats.

Gefeliciteerd Bubblez! Ik hoop inderdaad dat het bij mij ook het gewenste effect mag hebben.

Deel Deze Pagina