Oke, misschien dat iemand hier iets weet, want ik snap weer een niks van mijn lichaam. Ruim twee weken geleden heb ik een echo gehad voor een cryo terugplaatsing in een natuurlijke cyclus. Ze zagen toen een follikel van 16 mm en ik mocht beginnen met testen. Slim dat ik was begon ik pas 30 uur na de echo met testen en heb in de drie dagen erna niet positief getest. Omdat ik wel in die dagen erge buikpijn had (endomotriose) ging ik ervan uit dat ik de eisprong al gehad had, maar gemist. In overleg met het ziekenhuis hebben we de poging voorbij laten gaan, omdat we niet precies wisten wanneer de eisprong was. Maar, nu wordt ik maar niet ongesteld... Normaal zelfs door de ustrogan heen 13 dagen na eisprong stipt ongesteld, maar dat zou vermoedelijk vrijdag moeten zijn geweest en nu nog steeds niks. Na mijn eerste ivf poging duurde mijn cyclus ook meer dan 9 weken en moest ik aan de medicatie om de ongi op te wekken. Maar ik dacht altijd dat alleen de eerste fase heel lang kon duren, niet de fase na de eisprong. Ik weet niet 100% zeker of er een eisprong heeft plaats gevonden, maar gezien er een grote follikel was en ik buikpijn had ben ik ervan uitgegaan van wel. Zou dit ook niet kunnen? In theorie zou het ook een zwangerschap kunnen zijn, maar die kans is ERUG klein. Follikel zat aan de linkerkant, daar zit geen eileider meer en door mijn endometriose is mijn rechter eileider ook niet flexibel genoeg om de eitjes aan de andere kant op te pikken. Iemand een idee wat het dan wel kan zijn? Moet ik me gaan voorbereiden op een lange periode wachten op de ongi?
Ik snap het niet helemaal; je had links een follikel maar daar heb je geen eileider meer dus waarom hebben de artsen dan gezegd dat je mocht gaan testen want hij kan dan toch hoe dan ook niet springen? Follikels van 16 mm springen meestal nog niet. Vanaf 18 kan het wel dus in theorie kan er 1 van 16 30 uur later zijn gesprongen maar meestal duurt het iets langer. Ook kan het follikel zijn geslonken en weer zijn opgenomen door je lijf. Er is veel mogelijk, dat maakt het zo lastig! Sterkte!
Het was een cryo-terugplaatsing, dus het maakte niet uit aan welke kant de follikel zat. Moest alleen weten wanneer hij sprong, zodat ze het juiste moment konden inschatten wanneer de cryo teruggeplaatst kon worden. Hopelijk heb ik dan gewoon niet lang genoeg doorgetest en is het ei nadat ik gestopt ben alsnog gesprongen. Ook niet handig, maar dan zou ik in de komende dagen ongi moeten worden. Maar follikel zouden dus ook weer opgenomen kunnen worden door het lichaam? Dat zou wel goed balen zijn. Wacht nog wel een paar dagen af en dan bel ik het ziekenhuis wel weer met wat ik nu dan moet doen.