In ons nieuwe huis hebben mijn man en ik (we zitten beide bij vodafone) zeer slecht bereik met onze mobiele telefoon. Buiten doet ie het wat beter, maar binnen is het bereik echt nihil. Dus de verbinding valt steeds weg. Een vriendin van mij die ook in dezelfde buurt woont heeft hetzelfde gehad, en die heeft nu een nieuwe telefoon die wel werkt. Maar mijn telefoon doet het prima, is 2 jaar oud en heb geen zin om een nieuwe te moeten kopen. Ons huis heeft verder ook geen vestingsmuren en ligt in een gewone woonwijk. Nu is mijn contract bij vodafone allang afgelopen, maar die van mijn man is onlangs verlengd. Kunnen we vodafone vragen om iets aan het bereik te doen? Lijkt mij een onbegonnen zaak.... Wat zouden jullie doen?
Ik zou overstappen, mijn zus had hetzelfde in haar huis (Arnhem) en is dus overgestapt naar een andere provider.
Maar hoe weet ik van te voren zeker dat ik met een andere provider wel bereik heb? Heb al jaren vodafone en nooit problemen gehad. Mijn man is militair en komt op de gekste plekken in Nederland en heeft met Vodafone altijd bereik, iets wat hij met t-mobile niet had.
Ik lees even mee want ik heb precies hetzelfde probleem! Gek word ik ervan... gebruik nu om te bellen de vaste telefoon, die doet het altijd prima natuurlijk, maar ja, je wil ook nog wel eens gebeld worden natuurlijk... Ik heb trouwens Telfort, die maken gebruik van het KPN netwerk.. behalve bij ons thuis eigenlijk nooit problemen met bereik!
Vodafone.. Daar kun je zien wat voor bereik je hebt. We hebben hetzelfde probleem en vodafone gemaild en die kan er niets aan doen. Wij stappen dus over op een andere provider die wel bereik heeft.
Consider, hier geen Samsung maar Nokia. en met mijn telefoon moet je naar instellingen en dan naar netwerk. Misschien bij jou ook?
@christelaileen, bedankt voor de site! Heb even gekeken, maar volgens vodafone is in onze nieuwe wijk het bereik optimaal. @Truusdemier, kan wel iets over het netwerk vinden. Kan kiezen tussen: -quad band (staat ie nu op) -gsm 850/1900 -gsm 900/1800 Maar zie niks over umts...dus welke moet ik kiezen?
Ai, dat zou ik echt niet weten! Ik heb toen Vodafone gebeld om te vragen op welk netwerk ik hem het beste kon zetten. Je kan het ook zelf gewoon proberen, je ziet vanzelf hoe je bereik dan is!
Ik had met KPN erg slecht bereik in onze woning. Dat schijnt te komen door het bouwmateriaal dat is gebruikt, meerdere bewoners hebben er last van (appartementencomplex). Mijn man heeft vodafone en bij hem ging het wat beter. Ik ben zelf sinds kort overgestapt op vodafone, inclusief een nieuwe telefoon, en ik heb nergens meer last van! Ik vermoed dus dat de telefoon hierin meer bepalend is dan de provider. Ook omdat er geen consistentie waarneembaar was tussen de bewoners mbt wie er wel en wie er geen bereik had.
In ons huis hadden wij het ook: Vodafone geen bereik, KPN wel. Kaarten omgewisseld (allebei simlockvrij) en dan bleef Vodafone geen bereik hebben en KPN wel. We zijn zelfs naar de klachtencommissie geweest, maar nul op het rekest gekregen. Als je binnenshuis dekking hebt, is dat puur toeval, daar komt het zo'n beetje op neer.