Geplande keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door Rose73, 9 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste bevalling duurde 51 uur en ik heb alles meegemaakt met uiteindelijk een spoedkeizersnee omdat mijn zoon besloot te draaien. En ik was op. Nu krijg ik alleen ontsluiting weeen met hulp. Persweeen wel hevig. Arts zei dat het daardoor weer een lang proces kon worden. En ik maak ook nog eens erg lange kinderen. Zoon was 54 cm en 8,8 pond. Dit kindje is geschat op maar 3500 maar wel weer zo lang. En nu blijkt ook dat mijn bekken niet goed staan om gewoon te bevallen. Gezien mijn traumatische ervaring hebben we gekozen voor een geplande keizersnee.
    Nu vroeg ik mij af hoe andere dat hebben ervaren.

Geen weeën en daarna een lang proces van genezen van de keizersnee. Verre vannideaal maar het kan niet anders. Vroeg mij af hoe verschillend een spoedkeizersnee en een geplande keizersnee zijn

Zie er enorm tegenop

2. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik heb met mijn oudste ook een spoedks gehad en daarna 2 geplande ks's. Ik vond de geplande ks wat rustiger verlopen,je bent er goed bij en ik was goed uitgerust en beter voorbereid. bij mijn jongste was de gentle sectio mogelijk en heb ik echt genoten van het moment dat ze direct bij me mocht. Met mijn middelste was dat er nog niet en kon ik hem pas na anderhalf uur vasthouden en dat was wel moeilijk vond ik.
    met mijn middelste had ik wel enorme naweeen in de eerste nacht na de ks,en dat was heel vervelend. Met mijn jongste dat weer niet gehad dus bij mij is het allemaal heel verschillend verlopen.
    Laat je goed voorbereiden en vraag alles en zeg dat je er tegenop ziet,dan zullen de artsen en de anesthesist misschien je op de dag zelf wat meer kunnen geruststellen. Succes meis!

Deel Deze Pagina