acupunctuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kaatje85, 14 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik krijg 100% vergoed, dus het maakt me weinig uit wat het kost, als het maar werkt.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja idd maar je moet het wel eerst voorschieten, en eer dat zorg en zekerheid een keer terug betaald :S

xxx

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Meestal is de eerste afspraak duurder omdat die veel langer duurt. Maar dat hadden ze dan wel even moeten vermelden lijkt me.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja idd dat zou wel net zo netjes zijn..nou heb donderdag als het goed is net mijn salaris gehad dus zou geen ramp zijn maar toch.als ik het nu niet van een ander gehoord had had ik me geloof ik rot geschrokken

xxx

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb geen idee, meestal doet mijn verzekering het rectstreeks, alleen tandarts schiet ik voor. Declaratie heb ik binnen 3 werkdagen gestort, dus is ook geen probleem. Vaak heb ik het geld al binnen voor de aceptgiro betaald moet zijn.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik hoop echt dat het gaat helpen, het is mijn laatste strohalm zo'n beetje. (tenzij ik het in nog alternatievre dingen ga zoeken.)

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja idd.. Loeki alvast succes voor woensdag

xxx

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Goede avond dames, ik ben er weer.

Nou jullie willen natuurlijk allemaal weten hoe het gegaan is. ;)

Nou ik was er al erg vroeg, want hield even rekening met slecht weer (dikke mist hier), maar beter te vroeg dan te laat. Dus ik zat in de wachtkamer...hoor ik een hond blaffen in de behandelkamer...ik dacht: ze heeft toch geen hond in behandeling :( Ik schrok me rot, waar was ik nou toch beland.

Even later bleek de hond bij een patiënt te horen, maar vond het wel vreemd. De acupuncturiste was helemaal uit haar doen. Ze was nu 65 jaar maar nog NOOIT had iemand een hond mee genomen naar een sessie, het was een zorginstelling, dan neem je toch geen hond mee...nou ik was maar wat blij dat zij er zelf ook zo over dacht. Was al bang dat ze ook dieren in behandeling had.

Nou de intake was best lang. Allemaal vragen over eten gezondheid, ziekte e.d. Eigenlijk vond ze dat ik hardstikke gezond was en dat ik sterk en nuchter in het leven sta. Dat zie ik dan maar als een compliment.

Daarna de eerste behandeling. Ik op een bed liggen en zij voelen aan mijn buik, mijn polsen en mijn tong bekijken. Ze kon geen echte blokkades vinden, dus dat was wel goed, maar dus ook niet helemaal duidelijk waar mijn klachten vandaan komen (weer een die het niet kan vinden), ik heb geen stress, ben zelfverzekerd en gezond.

Daarna waren de naalden aan de beurt. Ik heb even gezegd dat ik dat best griezelig vond.Dus ze zette eerst twee naalden, een in ieder oor. De eerste vond ik pijnlijk en vervelend, de tweede voelde ik niet. Daarna 3 naalden op mijn buik, allemaal ter hoogte van mijn middenrif, een op mijn borstbeen en aan weerszijde van mijn buik een. Brrrrr, zo moetst ik 15 minuten blijven liggen met mijn handen op mijn buik, en de kleine meid maar trappen.

Ze dekte me toe met een deken en ik moest dus rusten met m'n ogen dicht. Letten op mijn buikademhaling. Na 15 minuten kreeg ik nog een paar oefeningenmee om te ontspannen en dan moet ik volgende week weer.

Nou dat was het wel. Wat en verhaal hè. Ik hoop ook dat het gaat helpen, maar het duurt ongeveer 5 weken voor ze met zekerheid kan zeggen of het werk. De intake was 95 euro, mag toch hopen dat het gaat helpen, ben wel voor 100% verzekerd, maar toch. Het blijft een hele hoop geld.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja idd een hoop geld. ze heeft tegen mij gezegt dat een consult 60 euro kost maar heeft het niet gehad over dat het intake extra kost..nou ja stuur t op naar zorg en zekerheid en dan is t ook goed.

Had er niet op gerekend dat je ook gelijk een behandeling krijgt... moet ik mijn benen nog maar even gaan scheren :S

Ik hoop niet dat de mijne dieren behandeld haha..

Liefs

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Jeetje, wat heb ik gezocht naar dit onderwerp zeg. Ze hebben blijkbaar de lounge wat opgeschoond.

Ja Kaatje, ik dacht gister ook toen ik mijn broek uit trok, shit, had mijn benen moeten scheren, nou ja, niets aan te doen, niet te lang bij stil staan.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha nee idd. ik kreeg gelukkig bericht dat het hierheen verplaatst was..

Had net het intake gesprek voor accupunctuur,maar ga ipv accupunctuur eerst licht therapie doen om mijn lichaam schoon van hormonen te krijgen.. als het goed is komt daar mijn menstruatie van op gang en dan krijg ik als het nodig is nog 2 of 3 accupunctuurbehandelingen.

xxx

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wat moet ik me bij zo'n behandeling voorstellen Kaatje, of weet je dat ook nog niet.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja ik heb een brief meegekregen..je moet het zo zien dat ze eerst met een aparaatje punten in je lichaam pakken.. dat aparaatje staat verbonden met een lichtbol ofzo. Als je een storing in je lichtbaan hebt dan wordt het licht minder fel.

Als ze weten waar de blokkades zitten dan krijg je twee glazen staven in je handen, dan wordt de energie in tweën gesplitst.. in de 1 komt zeg maar de goede en in de ander de slechte.. de goede wordt dan versterkt en weer terug gestuurd in je lichaam.. zal even kijken of ik een site op internet kan vinden.

xxx

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    http://www.marisun.nl/

Het zijn wel kleine letters maar dan kan je het altijd even plakken in word en vergroten :D

xxx

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi.
    Nou had om 9 uur mijn eerste starlight behandeling..
    Ze begon met mijn handen, ik moest in mijn ene hand een "koperen handvat" houden, en dan ging ze met een pen die aangesloten stond op de computer contact maken met verschillende punten op mijn hand.. Als je een harde hoge toon hoorde dan was het goed, als je een geluid kreeg van een lege batterij ( zeg maar dat hele langzame) dan zat er een blokkade.

In mijn handen vond ze 4 blokkades

- Mijn aderen, veroorzaakt door hormonen
    - Mijn baarmoeder
    - Dunne darm
    - Dikke darm.. die darmen duiden op een voedselvergiftiging..is dus ook een reden dat ik vaak op de wc te vinden ben " border="0" />

Toen kreeg ik 2 glazen handvaten die moest ik 10 min. vast houden. door die handvaten kwamen bestanddelen die de blokkade's moesten opheffen..daarna ging ze nog een keer meten en waren ze wel goed..

Dit deed ze ook met mijn voeten, maar kreeg dan ipv glazen handvaten glazen voetsteunen.

Tijdens die 10 minuten dat ik die dingen vast moet houden,kreeg ik last van duizeligheid, trillingen en tintelingen.. gebeurd dus wel wat.

Heb vrijdag avond om 17.30 uur mijn tweede behandeling.

xxx

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Klinkt goed. Ben benieuwd of je er baat bij gaat hebben. Veel succes in ieder geval!

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Blijf dat soort dingen toch wat vreemd vinden. Maar acupunctuur snap ik ook niet hoor. Ze prikken met wat naalden en dat moet dan helpen. Nou ja, vandaag ben ik dus op 8 plekken geprikt en het enige wat ik werkte was dat mijn kleine meid er heel onrustig van werd. Of dat toeval is weet ik niet, misschien kwam het ook wel door mijn spanning.

Ik heb volgens de acupuncturiste geen echte blokkades, maar helaas kan ze het echte probleem: de spiertones en ontstekingen ook niet echt aanpakken, want dan zou ook mijn baarmoeder ontspannen, wat we nu natuurlijk niet willen.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee idd daar zit je nu niet op te wachten.. Degene die bij mij die therapie doet heeft ook gezegt dat je er 100% achter moet staan,en als je twijfels heb je het ook niet moet doen omdat het dan niet zijn werk kan doen..

xxx

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik krijg iig meer energie van de behandeling en dat is zeker ook heel erg welkom. Dus alleen daarvoor heb ik er al baat bij. Het is neit dat ik niet in acu geloof, ik moet het gewoon eerst zien en dan geloven. Het feit dat ik het voor 100% vergoed krijgt geeft ook wel aan dat het een geaccepteerde behandelmethode is toch.

20. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    HE he, heb het onderwerp weer gevonden. Was het ff kwijt.

Kaatje
    Klinkt goed die starligt behandeling! Zeker omdat ze ook gelijk al wat blokkades gevonden heeft.
    Ben benieuwd naar de 2e behandeling!

Loeki
    Hopelijk slaat de acupunctuur bij jou ook aan.
    Vind het ook altijd een beetje een vreemd idee. Maar ja, als het helpt dan nemen we dat op de koop toe.

Heb zelf een aantal keren voetreflexmassage gehad. Vond dat ook een beetje eng. Ze voelde toen dat mijn lichaam vol hormonen zat.
    Brr. net of ze helderziend zijn. ;)

Deel Deze Pagina