Hoi hoi allemaal, Ik ben van de week voor het eerst naar de acupuncturist geweest. Zij gaat ons als het goed is helpen met zwanger worden en met afvallen. Ik ben aan de ene kant sceptisch maar aan de andere kant denk ik... een geneeswijze die al duizenden jaren bestaat zal niet zo lang bestaan omdat het niet werkt. Dus ondanks mijn scepsis heb ik toch graag de stap willen maken omdat ik nu graag alles aanpak! Zijn er meer mensen die deze stap hebben genomen. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Groetjes, Josien
Wel ervaring en ik werd er vooral heel rustig van! Onlangs is er een aardig topic over dit onderwerp geweest..staat volgens mij nu bij ... euh... onderzoeken enzo. Zoekfunctie kan ook vast helpen. Ik zoek anders zo wel even. Misschien dat je die ook door kan lezen. Heel veel succes ermee! Elmo
Hoi hoi Josien Heb er geen ervaring mee, maar geloof er wel in. Heel veel succes bij de behandeling en hou ons op de hoogte. Ik ben wel benieuwd hoe het in zijn werk gaat. Heb er ook over zitten denken om die kant in te slaan. Groetjes Jettje
Dank je wel meiden voor jullie antwoorden! Ik ben nu dus een keertje geweest en ik zal ongeveer uitleggen hoe het in zijn werk ging. Allereerst heb ik mijn verhaal verteld en heeft ze mij gewogen. Ik mocht vooral thuis geen weegschaal aanschaffen (die had ik ook nog niet, maar goed...). Eens in de twee weken mag ik bij haar op de weegschaal staan om het resultaat te zien. Ze keek naar mijn tong (dan voel je je trouwens wel raar als je daar met je tong uitgestoken zit) en daaruit kon zij volgens eigen zeggen veel aflezen. In ieder geval wil ze proberen om middels het aanprikken van de bloedenergiebaan mijn menstruatiecyclus in balans te brengen. Daarnaast heeft ze een aantal andere dingen aangeprikt (allemaal op mijn onderbenen, mijn voeten en op iedere hand ook een naaldje). Ze heeft precies verteld wat waarvoor diende, maar ik moet zeggen dat ik het niet helemaal meer zeker weet wat nu de achterliggende gedachte bij ieder aanprikpunt ligt. Naast mijn benen, voeten en handen kreeg ik ook zes naaldjes in mijn oren geprikt. Dit zijn van die hele kleine naaldjes met op de top een pleistertje. Een daarvan zit geprikt op mijn hongerpunt en moet ervoor zorgen dat ik een minder groot hongergevoel heb. Deze naaldjes blijven twee weken in mijn oren zitten totdat ik weer naar haar toe mag. Dan haalt zij ze eruit en zet ze er waarschijnlijk weer nieuwe in. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal verder verloopt. 28 Februari ga ik weer naar haar toe. Elmo, dank je voor de link. En inderdaad... ik was helemaal yin yang toen ik buiten kwam. Het werkt enorm rustgevend! Groetjes, Josien
Hoi Josien, Leuk dat je je ervaring met ons deelt. Ik ga eens bij ons in de buurt rond kijken wat de mogelijkheden zijn. Succes verder met de behandeling
hey josien... ik vraag me af hoe het nu met je gaat of je inderdaad geen honger hebt en of je ook nog een speciaal dieet mee gekregen hebt ofzo? liefs wiesje
hopelijk werkt het . maar moet je man/vriend dan ook niet want stel dat het door hem komt dat je niet zwanger raakt (kan altijd). dan is het toch ook allemaal voor niks geweest (voor het zwanger worden gedeelte) ik heb er zelf geen ervaring mee heb het nog nooit gedaan. en aan me vriend hoef ik het helemaal al niet voor te stellen want als die een naald ziet rent ie hard weg (trauma van toen hij nog klein was)
Beste Sonja, Het klopt dat het natuurlijk niet aan mij hoeft te liggen. Daarom wordt het zaad van mijn mannetje ook getest. Het is natuurlijk wel tweeledig. Daarom moet hij natuurlijk ook zijn kant bekijken. Acupunctuur is trouwens ook niets voor hem. Hij heeft daar nare ervaringen mee in het verleden. Overigens is er binnen de chinese geneeswijze ook wel het een en ander aan medicatie tegen langzaam zaad en het verbetert de kwaliteit van het zaad. Mocht er uit het onderzoek in het ziekenhuis blijken dat er iets niet goed is, dan gaat hij aan de chinese pillen! Beste Wiesje, Ik heb zeker het gevoel dat ik minder trek heb. Niet zozeer dat ik minder eet bij het avondeten enzo, maar ik had vaak rond deze tijd 's avonds extra trek en zin in snaaien. Dat is nu wel verdwenen. En dat kan dus alleen maar goed zijn. Ik heb niet een speciaal dieet meegekregen. Wel kreeg ik te horen dat ik met iets mindere tussenpozen moest eten. Dus liever vijf keer per dag een klein beetje dan drie keer per dag een grotere maaltijd. Verder moest ik meer gaan drinken, maar dat is bij mij altijd een probleem geweest. Een waterdrinker ben ik sowieso niet, dus nu ben ik overgestapt op spa rood en caloriearme limonade. Daar zitten geen toegevoegde suikers in en is dus beter. Verder wil ik nog wel even kwijt dat ik niet als een monnik wil gaan leven. Je leeft maar een keer dus ik wil er wel van genieten! Ik hou jullie op de hoogte! Groetjes, Josien
mijn vriend heeft zo ie zo al een naalden fobie , dus acupunctuur is niks voor hem , pillen worden ook al een probleem voor hem die krijgt hij al helemaal niet weg. wij moeten vrijdag voor een zaad onderzoek , ik hoop dat het allemaal goed is , ik zit nu een paar dagen voor me nod maar wat duurd het toch lang,ik heb het nog nooit gehad dat een maand zo lang duurd maar deze maand pfff lijkt geen eind aan te komen
Beste Sonja, Ik hoop dat jullie toch een goed resultaat hebben deze maand. Dus dat die zaadtest achteraf gezien onnodig is gebleken. Wel toevallig... mijn man gaat volgende week maandag, dinsdag of woensdag naar het ziekenhuis voor zijn zaadonderzoek. Hopelijk is dat allemaal goed. Wij hebben een thuistest gedaan, maar die voorspelde niet veel goeds. Dus ik hoop maar dat deze test beter is. Zo niet, dan gaat mijn mannetje in ieder geval aan de chinese pillen en dan eens kijken wat er aan gedaan kan worden. Groetjes en succes met wachten, Josien
Hee Josien, Hoe kom je aan zo'n thuistest voor mannen? Ik heb ook ooit acupunctuur gedaan voor m'n nek. Was inderdaad heeeel rustgevend, wat dat betreft heerlijk, maar het deed te weinig voor m'n nek om er mee door te gaan. Ze zei dat het na 3a4x al resultaat had moeten geven en dat deed het niet helaas. Zit nog steeds met nekklachten, maar dat terzijde... Succes!
Hihi ik zie nu die reclame voor me van ff apeldoorn bellen! Ik geloof trouwens wel dat het werkt,zijn genoeg mensen van het roken afgeholpen,dus waarom niet hiermee!Succes!
Hoi hoi... Er is hier op het forum toevallig laatst ook een keer een topic geweest over die thuistests. Je kunt ze bestellen via http://www.test-point.nl. Ik zou ze echter niet aanraden als je daarnaast niet ook een verwijzing van je huisarts hebt gekregen. Mijn man heeft die wel gehad en heeft dus wel de thuistest gedaan (hoofdzakelijk om de zenuwen voor de echte test weg te werken), maar zit nu dus in de wachtkamer van het ziekenhuis voor de definitieve test. Groetjes, Josien P.S. aanstaande woensdag ga ik weer naar de acupuncturist... deze eerste weken zijn goed gelopen dus ik ben benieuwd.
Waarom raad je ze af dan? Zijn ze niet betrouwbaar? Ik zou het fijn vinden om bevestigd te zien dat er niks mis is met mijn man z'n zwemmertjes... Maar ja, kan ook tegenvallen dan he?
Ja precies... het kan natuurlijk tegenvallen. En met 80% betrouwbaarheid is het dan misschien nog niet eens helemaal zeker dat het ook daadwerkelijk 'slechter' zaad zou zijn. Misschien maak je jezelf helemaal gek en als je dan van je huisarts nog niet eens een verwijzing zou krijgen voor een onderzoek in het ziekenhuis. Ja, dan is het natuurlijk wel heel moeilijk voor jezelf en voor je mannetje. Maar goed... iedereen moet het natuurlijk voor zichweten. Ik ben blij dat wij binnenkort naar het ziekenhuis mogen. Ik moet zeggen dat ik na die wat negatieve thuistest niet meer zo hoopvol zijn. Dus het moet toch maar eens goed onderzocht worden... Groetjes, Josien