Start IVF/ICSI april/mei 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Wen1977, 3 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Hoi dames,

    Wie gaat er nog meer beginnen en wil graag meekletsen in een nieuw topic?

    Ik heb even uit mijn oude topic een lijstje gekopieerd om het een beetje overzichtelijk te houden en zo kunnen we elkaar goed steunen omdat we in 1 ook opslag weten wie bijvoorbeeld een afspraak ect heeft...


    meekletsers ivf/icsi

    pauze, in traject, wachtbankje, twijfeltest/onzekerheid, mislukt/wachten op nieuwe ronde, zwanger

    wen1977: 40jr, icsi 1, 2e kindje, radboud

    medicatie (op alfabet en eh per dag):
    wen1977: 06-04 deca
    wen1977: 20-04 225eh gonal F


    afspraken en nod's (op datum):
    wen1977: 28-4 FM 1


    zwanger-o-meter
    (doorgaande zwangerschappen; maand = hartje(s) voor het eerst gehoord)


    sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan!
    om je eigen info erin te zetten:
    - check of je echt de laatste versie van de lijst hebt
    - druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af).
    - haal [quote + naam] en [/ quote] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten).
    - vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft)
     
    Baby2017 en Thirza78 vinden dit leuk.
  2. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hoi, als het goed is gaan wij in mei beginnen met onze eerste IVF poging. Het hangt een beetje af van de datum dat ik ongesteld wordt.
     
  3. Dicky123

    Dicky123 Actief lid

    15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw

    Hoi Thirza,
    Spannend! Heb je al een intake gehad?
    Voor ons ook de eerste keer. In mei behandeling, deze maand al wel gestart met de pil.
     
  4. Dicky123

    Dicky123 Actief lid

    15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    Hoi Wen,
    Goed initiatief. Ben jij al gestart met iets?

    Hier in april de pil, en in mei de behandeling.

    Groetjes!
     
  5. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Jazeker Dicky123, en ondertussen heb ik ook al de recepten voor de medicijnen. Alleen de persoon die de prikinstructies moest doen was ziek dus daarvoor moet ik nog terugkomen. Helaas moet ik een week weg naar het buitenland (daar kwam ik niet onderuit) en daarom ben ik ook aan de pil zodat ik hopelijk niet die week ongesteld word. Anders wordt het juni en dat zou jammer zijn. Ik hoop echt op in mei starten want het was wel al een lang genoeg voortraject zo.... Heel veel succes alvast. 'Fijn' hè de pil... kunnen we en onze partners alvast wennen aan hormonen (knipoog). Ik vond het zo raar dat je eerst 'onvruchtbaar' wordt gemaakt voordat je aan ivf begint maar het gebeurt dus vaak ja. Maar voor ons winnen we er hopelijk een maand mee dus.
     
  6. Dicky123

    Dicky123 Actief lid

    15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    Balen dat die persoon net ziek was Thirza78, je hebt dus alleen de recepten, nog niet de koelkast vol spuiten?
    Hier inmiddels een geheim vakje vol met doosjes.En wachten tot 27 april,dan moet ik stoppen met de pil,en zodra ik even later OG ben het ZH bellen: ik moet dan meteen de dag er na komen, inwendig onderzoek en dan startsein voor het spuiten!Brrr daar zie ik nog wel tegenop.Niet het spuiten,maar hoe ik er op reageer/opvliegers etc. Heb jij al last van de pil qua stemmingswissing?Ik nu 10 dagen aan de pil maar nog geen veranderingen,maar misschien verandert dat nog. Ik hoop voor je dat jij ook in mei mag starten,ben heel benieuwd naar je ervaringen! (idd heel raar dat je met de pil begint als eerste stap om zwanger te worden:))))
     
  7. Dicky123

    Dicky123 Actief lid

    15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    En succes in het buitenland...hopelijk daarna positieve berichten!!en starten in mei!!
     
  8. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ah, als alles goed gaat bij mij dan begin ik een paar dagen na jou. Benieuwd naar hoe het voelt voor je! Ik hoop dat alles meevalt en dat je je ervaringen deelt. Zelf merk ik dat ik er meer naar uit kijk dan tegen op zie, maar dat ik natuurlijk ook wel weet dat het een zwaar traject is en er genoeg vrouwen zijn waarbij het gewenste eindresultaat uitblijft. Maar hoop doet leven. Succes jij!!! Liefs
     
  9. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Hoi, leuk dat je reageert! Ik ben sinds 6 april aan het spuiten met de deca, als ik deze week ongesteld word dan begin ik vrijdag met de gonal f. Begin mei dan hopelijk de punctie.

    Zitten jullie al lang in de mmm?
     
  10. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Ja gek he? Hetzelfde als dat je tijdens de poging, anticonceptie moet gebruiken;) Hopelijk win je er een maand mee want het hele traject bestaat al uit wachten, wachten en nog eens wachten.
     
  11. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Waarom moet je naar het ZH voor een inwendig onderzoek? Alle ziekenhuizen doen het anders. Hier alleen een uitgangsecho gehad bij de intake. Had je eerder reactie op de pil? anders zou ik ook niet echt een reactie hierop verwachten.

    Het neemt wel een hoop plek in al die dozen met medicijnen;)

    Iedereen reageert anders op de hormonen. De ene is lamlendig van, de andere voelt zich kiplekker. De deca is een "vervelende botte spuit" maar over het algemeen met weinig bijwerkingen. Bij het stimuleren (gonal f) hoor je vaak dat men meer klachten heeft. Maar het gekke is dat als je niet meer hoeft te spuiten je de hele tijd het gevoel hebt dat je iets vergeet HAHAHA (echt waar).
     
  12. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Vullen jullie het lijstje ook nog even in?
     
  13. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Euh... kort genoeg om niet te weten wat je met alle afkortingen bedoelt... bloos
     
  14. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ehm nu ben ik vast heel blond maar welk lijstje en hoe? o_O:roflmao:;)
     
    Dicky123 vindt dit leuk.
  15. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    [QUOTE="Wen1977, post: Had je eerder reactie op de pil? anders zou ik ook niet echt een reactie hierop verwachten.

    Het neemt wel een hoop plek in al die dozen met medicijnen;)

    Iedereen reageert anders op de hormonen. De ene is lamlendig van, de andere voelt zich kiplekker. De deca is een "vervelende botte spuit" maar over het algemeen met weinig bijwerkingen. Bij het stimuleren (gonal f) hoor je vaak dat men meer klachten heeft. Maar het gekke is dat als je niet meer hoeft te spuiten je de hele tijd het gevoel hebt dat je iets vergeet HAHAHA (echt waar).[/QUOTE]

    Haha ja ik reageer heel heftig op de pil. De hele tijd spotting en chagrijnig. Die arme vent van mij, nu al medelijden met hem voor straks. Maar ik hoef geen inwendig onderzoek hoor, dat ligt al achter mij. Ik heb een beschadigde eileiders en eentje die helemaal kapot is.

    Maar waarom het straks of een maand later is: ik ben zo op reis en dan moet ik ong worden maar hopelijk kan ik de pil slikken en dan een beetje later gaan vloeien. Helaas is starten in het buitenland geen optie. Maar geduld ja... en we zien wel... etc... ook al sta ik wel echt te popelen om te starten. Ik hoop voor jou dat je ook snel kan beginnen.
     
  16. Dicky123

    Dicky123 Actief lid

    15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    Wat spannend zeg! Hoe voel je je na een ruime week gespoten te hebben? Je loopt twee weken op mij voor. Zie je erg tegen de punctie op? Ik verwacht half mei de punctie.

    Voor ons is alles nieuw, dus we weten nog niet wat ons te wachten staat. Bij ons was het meteen duidelijk dat alleen ICSI mogelijk was. In principe hetzelfde traject als ivf alleen in het labarotorium gaat het iets anders.

    Samengevat hier dus tot eind april de pil, begin mei beginnen met spuiten. Half mei punctie.
     
  17. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Hahaha sorry, als je maar lang genoeg meeloopt leer je helaas vanzelf kennen.

    MMM = Medische Malle Molen

    Welke afkortingen had ik nog meer gebruikt?

    Er is ook een vast topic waar alle afkortingen op een rijtje staan die heb ik in het begin veel gebruikt
     
  18. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    meekletsers ivf/icsi
    pauze, in traject, wachtbankje, twijfeltest/onzekerheid, mislukt/wachten op nieuwe ronde, zwanger


    wen1977: 40jr, icsi 1, 2e kindje, radboud

    medicatie (op alfabet en eh per dag):
    wen1977: 06-04 deca
    wen1977: 20-04 225eh gonal F


    afspraken en nod's (op datum):
    wen1977: 28-4 FM 1


    zwanger-o-meter
    (doorgaande zwangerschappen; maand = hartje(s) voor het eerst gehoord)


    sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan!
    om je eigen info erin te zetten:
    - check of je echt de laatste versie van de lijst hebt
    - druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af).
    - haal [quote + naam] en [/ quote] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten).
    - vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft)
     
  19. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Zie bovenstaande reactie
     
  20. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Wij hebben moeten ook ICSI

    Op zich vind ik de bijwerkingen van de deca altijd wel meevallen. Bij het stimuleren (gonal f) vind ik het altijd heftiger. Op zich valt de punctie echt wel mee hoor. Natuurlijk prettig is anders maar als je je redelijk probeert te ontspannen is het echt goed te doen.

    Maar doe jij een kort protocol? Want het is toch altijd eerst 2 weken deca, en daarna 2 weken stimuleren icm met deca?
     

Deel Deze Pagina