Goodmorning! 16 feb word ik ingeleid, moet mij smorgens om 6.30 telefonisch melden hoelaat ik moet komen naar het ziekenhuis. Dit is eigenlijk wel zo een beetje wat ik weet over het inleiden zelf. dat ze dan gaan kijken hoe week mijn bmm is etc. aan de hand daarvan een tablet (vaginaal) of via infuus de weeen laten opwekken. Volgende week woensdag heb ik voor het laatst nog een afspraak met de gyn meer uitleg etc en controle. Kan natuurlijk niet wachten met mijn vragen, achteraf ga je toch denken. - wanneer bepalen ze een tablet of infuus - bij een tablet eerder weeen dan bij infuus? - bij een tablet, hoe snel komen de weeen - bij een infuus, hoe snel komen de weeen - hoelang moet ik rekenen dat ik in het zh moet blijven (zwsuiker) dit ivm inpakken tas. - bekend bij inleiden bevalling pijnlijker en zwaarder? sorry voor de hoop vragen.
hoi, ze bepalen pas op de dga dat je komt, 16 feb dus, hoe ze gaan inleiden. Dat is afhankelijk van hoe rijp de baarmoeder is. Is ie onrijp dan eerst tabletten, dat helpt om te rijpen. Dan duurt de inleiding langer, en soms beval je pas de dag erna of zelfs nog een dag later. Als het an dag 1 nog niet ijp is mag je vaka thuis gaan slapen en de volgend edag weer komen, maar dat is niet overal zo. Je krijgt niet meteen weeën van die tablet (of gel) maar het helpt om te rijpen. Als het rijp genoeg is (wordt meestal elke 6 uur gecontroleerd) krijg je alsnog infuus en worden je vliezen gebroken. Ingeleide bevalling wordt meestal als heftiger ervaren maar dit geldt niet voor iedereen, het infuus wordt geleidelijk opgebouwd. Ik zou zeker voor 48 uur insuline meenemen maar ik denk dta je partner ook wel thuis kan halen als je meer nodig hebt, of je krijgt dat in het ziekenhuis. Succes en goede bevalling gewenst! Mirjam