Knijpen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meis28, 13 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje is nu 22 maanden en nog steeds (hij doet dit namelijk al sinds hij 7 maanden oid is) knijpt hij ons continue. Het is meer een soort plukken aan onze huid, zodra hij bij je komt zitten of bijvoorbeeld in bed, dan doet hij dat en ook al zeg je 10 keer niet doen, dat doet pijn, haal je zijn hand weg etc.. Het helpt niet! Heb al wel eens geprobeerd een knuffeltje of doekje te geven zodat ie daar misschien mee kon frummelen maar dat hielp niets. Het is soms een beetje irritant dat gepluk aan je armen en soms knijpt hij ook echt hard, zon klein stukje vel tussen de nageltjes... Is dit normaal gedrag? Heeft iemand tips waarmee dit over kan gaan? Vind het zo onrustig.

2. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Ik zou het negeren dan heeft hij er op den duur geen lol meer in

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Als ik het negeer dan gaat ie gewoon heerlijk z'n gang ;)

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Haha dit doet mijn zoontje ook! Het is niet echt knijpen vind ik hoor. Dan denk ik aan echt bewust iemand pijn doen. Bij mijn zoontje is het een soort aaien. Hij zit dan bij je en prutst een beetje aan een velletje om. Maar dat doet wel pijn ja! Meestal haal ik rustig zijn handje weg en zeg iets van doe maar niet. Vind het ook wel sneu want hij bedoelt het juist lief...

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja ik vind t soms ook wel lief maar meestal word ik er gewoon gek van, de hele tijd dat gepluk aan me haha en soms dus ook hard of pijnlijk. Hij vindt het blijkbaar gewoon fijn of rustgevend ofzo! Misschien door de borstvoedings periode, toen lag ie natuurlijk ook altijd lekker beetje te plukken. Als ik z'n hand weghaal wordt hij soms ook echt boos daar om..

6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Nagels goed kort knippen.

7. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Mijn zoontje friemelt ook aan onze handen/nagels/huid.
    Het is soms best irritant maar ik merk dat hij er wat rustiger van wordt.
    Een knuffel of doekje werkt hier ook niet dan wordt hij boos.
    Wij zorgen dat zijn nageltjes echt kort zijn maar ja soms draait hij mijn vinger zowat om maar hij bedoelt het allemaal heel lief :D

8. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Het heeft een jaar geduurt maar onze dochter heeft nu door dat ze niet in mijn oog mag prikken. Ze probeert het nog wel eens maar word niet meer boos als ik haar hand weg haal of zeg dat ze moet stoppen dus ik zeg volhouden.

9. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje pakt mijn shirt tijdens zijn rustmomenten. Kkmt naast me zitten en gaat met zijn vingertjes aan mijn kleding frummelen. Meestal hoort dit soort gedrag bij bv kindjes die geen bv meer krijgen.
    Ik heb het zelf als kind ook gefrummeld maar dan met haar van mijn mama, dat was kennelijk ook heel pijnlijk soms.

Deel Deze Pagina