Slapen baby 4 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rijo, 11 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Mijn dochter is 4 maand en ik vroeg me af wanneer er enige regelmaat in het slapen overdag komt haha :D Ze slaapt van 18.30 uur tot een uur of 7, met een late avondvoeding op ons verzoek en een enkele keer een nachtvoeding (klein flesje is voldoende) op haar verzoek. Heel netjes dus! Het slapen overdag, daar is echter geen peil op te trekken. Op de opvang tukt ze zo drie uren achter elkaar en doet ze keurig 2 slaapjes. Thuis is het een rommeltje haha, heel onregelmatig. Ze slaapt steeds maar 1 cyclus en is dan klaarwakker. Dit soort slaapjes doet ze overdag een keer of vijf ;) Herkenning?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja hoor was hier precies zo en daarbij sliep hij ook in de nachten nog niet door.
    Rond de 6 maanden kwam er hier wat meer structuur in.
    Wel hield ik zoontje hier altijd wat langer op, waardoor hij vervolgens ook wat langer sliep.
    Als ik hem bij de eerste kik of gaap op bed legde was hij niet moe genoeg, ging hij wel gelijk slapen, maar was na 1 cyclus uitgeslapen.
    Hield ik 'm een half uurtje langer op dan sliep hij soms 2 cyclussen achter elkaar.
    Maar hier sliep hij bij de gastouder en oma ook altijd beter dan thuis, helaas... :p
    Met 6/7 maanden ben ik strikter 2 slaapjes aan gaan houden en soms als die kort waren ging hij nog een 3e keer. Ik ben toen ook vaste tijden aan gaan houden. Eerste slaapje was om 9.30 en 2e slaapje om 14.30 en hij sliep dan in het meest ideale geval 2 uurtjes. Sliep hij korter dan ging hij rond 17.00/17.30 nog een uurtje en 's avonds dan wat later naar bed.

3. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Slapen gebeurt hier 's nachts van 19.00 tot 6.00 en overdag ongeveer 5/6 slaapjes van 3 kwartier.. Mogen van mij ook 3 slaapjes van 1,5 uur zijn, maar helaas!

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    In die tijd sliep ze van 18.30-6 ongeveer. Met een late voeding rond 22.30. Overdag ook altijd heel wisselend. En nu nog. Slaapt van 19.30-6.30, en overdag 2x. 2x sinds ze 13 maanden is, daarvoor nog 3 x. Dat geeft enigszins meer ritme. Maar de duur van de slaapjes varieert enorm. Ik probeer nu wel te rekken en te zorgen dat het 2e slaapje niet voor 14 uur is. Dus ja, ritme, wat is dat? :D;)

5. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Het overdag niet lang willen slapen herken ik ook! Wat langer ophouden, mag dat ook bij kindjes van twaalf weken of zijn ze daar nog te jong voor?
    Als ik de kleine bij het eerste gaapje ik bed leg, huilt hij vijf minuten en dan slaapt hij. Alleen is dit maar 45-60 minuten. Het zou zo lekker zijn als bij twee uurtjes tukt, want de kleine man is na een uurtje eigenlijk nog moe maar wil dan niet meer verder slapen.

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Rondom herkenning dus haha! Langer ophouden heb ik ook wel geprobeerd, maar dan begint ze op een gegeven moment te huilen en krijg ik haar heel moeilijk in slaap. Haar wegleggen bij de eerste slaapsignalen is hier dus eigenlijk wel een must.

7. Clau83

Clau83 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. Zoontje van 4 maanden is anderhalf uur wakker en slaapt dan ongeveer 3 kwartier. Dus hij zit nog op 5 slaapjes per dag. Mijn oudste had hetzelfde en ik kan me herinneren dat hij vanzelf langer ging slapen. Nu maar wachten totdat bij mijn jongste ook het kwartje valt haha!

8. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Heel herkenbaar!
    Onze dochter slaapt bij de gastouder heel goed en die moet haar steeds wakker maken voor de volgende voeding. Bij ons slaapt ze 3x 45 minuten op een hele dag.... Wel slaapt ze de hele nacht door van 19:00 tot 6:00 soms tot 8:00 in het weekend

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    Hier ook herkenbaar! Van 20.00 tot 8 slaapt ze met 1 nachtvoeding. Overdag zijn het hazenslaapjes van 3 kwartier meeestal 4 soms 5. Wel altijd rond de zelfde tijden overdag . Dus antwoord op je vraag heb ik niet :p

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Haha oh gut, het lijkt wel of bijna alle beebjes van 4 maand dit doen :D Afwachten maar dus!

11. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt van 20:00 tot 06:30 zonder nachtvoeding
    Overdag slaapt hij van 12 tot een uurtje of 3 en dan s'avonds doet hij nog een hazeslaapje van 3 kwartier rond een uurtje of 6
    Voor de rest is hij de hele dag wakker en dan ook echt klaar wakker.
    Vind ik wel gezellig vooral omdat het zo'n lekkere lachebek is haha

12. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Hier nog 1! Eerst was het een drama haar in bed te leggen, maar als het dan lukte sliep ze meteen 3 uur. Nu gaat ze makkelijk slapen, maar altijd 40 min alsof ze een timer heeft haha. Omdat ze 's nachts ook niet altijd even lekker slaapt vind ik het soms wel zwaar hoor. Heb van alles geprobeerd maar die 40 min blijven. Nu is ze 5 maand en heeft ze heel onregelmatig dat ze toch 1.5 uur slaapt. Maar helaas nog niet vaak:)

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja hoor ik deed dit al vrij snel geloof ik, we kwamen er ook al vrij snel achter dat ons zoontje een alert mannetje was en daardoor weinig wilde slapen. Moesten wel opletten dat hij niet overprikkeld raakte, maar hij kon met 3 maanden makkelijk 2-2,5 uur wakker blijven. In het begin had ik echt zoiets, je moet slapen, alle baby's slapen en daardoor hadden we juist veel problemen/ moeite met hem in slaap krijgen.
    Toen ik dat wat meer los kon laten en hem liet slapen als hij echt pas goed moe was, sliep hij ook beter.
    Dit liep een beetje gelijk met het leren slapen in z'n bedje.
    Voor dit alles heb ik mezelf een weekje in huis opgesloten en me helemaal aangepast aan ons zoontje en echt geprobeerd even een goed ritme (in de zin van slaap- en wakkertijd) te krijgen.
    Echt ritme met de klok kwam dus pas rond de 6 maanden.

14. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Ik heb de slaapjes losgelaten en kijk naar haar ritme nu. Ik legde haar ook steeds op bed bij de eerste slaapsignalen maar dat werkte hier averechts.
    Om 18u krijgt ze hier nog een flesje, tegen 19u naar bed, nog een voeding om 22u en dan slaapt ze tot 06u.
    Overdag 2x slaapjes van 45, vandaag bij gastouder 3x 45min...Ik vind het een rommeltje maar meid is blij en das waar het om draait denk ik dan :)

15. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    oh wat is dit herkenbaar :)

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier nog steeds een ontzettende slaapkop.

Al is ze de laatste 2 dagen wel wat aan het rommelen qua slaapjes.
    Over het algemeen doet ze 3 slaapjes op n dag.
    'S ochtends 1,5/2,5u 's middags. 3,5u en 's avonds 1/2,5u

S nachts slaapt ze van 21u t/m 8u.
    Soms word ze wakker voor n speentje

17. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hier kwam er met 3 maanden al wat ritme in, vanaf het moment dat hij overdag de slaapjes in zijn bedje ging doen. Hij slaapt nu 's nachts van tussen 18:00 en 19:00 tot 's ochtends tussen 6:00 en 7:00 met een korte nachtvoeding ergens tussen 3:00 en 5:00.

Vervolgens doet hij overdag 2 slaapjes. De eerste 2 uur nadat hij wakker is geworden na de nacht. Dus die begint ergens tussen 8:00 en 9:00. Daarna een slaapje rond lunchtijd en daarna een slaapje rond 15:00.

De slaapjes duren 1 tot 1,5 uur.

18. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    T is nu bijna drie maanden en kan op sommige dagen ook twee uur wakker zijn. Ik zit dan in de zenuwen, want is hij dan niet over zijn vermoeidheid heen?!

Bedenk me nu ineens.... Vanavond zag ik T gapen om zes uur, maar hij zou de fles krijgen om half zeven. Dus ik ben nog wat met hem gaan spelen em daarna de fles. Daarna ging hij zonder morren slapen. Meestal huilt hij nog zo'n tien minuten. Maar goed, dit was savonds en dat gaat eigenlijk altijd goed. Ga het eens uitproberen als T zich weer wat beter voelt. Hij is nu een beetje ziekjes en dan pas ik me helemaal aan hem aan.

19. BlondGirl

BlondGirl Actief lid

17 jul 2015
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar... En ze doet 't nog steeds en is nu 8 maanden. Rond 6 maand had ik ff goede hoop... Toen deed ze heel af en toe anderhalf uur, maar helaas daarna niet weer.

Deel Deze Pagina