AD: meisje van 17 moet tepels afplakken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamalacht, 8 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar dit meisje had haar borsten toch bedekt?
    En genoeg mensen die bv billen in een mooi aansluitende broek erg aantrekkelijk vinden, dat is dan net zo bedekt als de borsten in dit verhaal; mag dat wel? Of moet er een extra wijde broek over zodat je die rondingen van de billen niet ziet? Geldt voor zowel jongens als meisjes...

Ik ben het eens met geen ontbloot bovenlijf of billen die uitsteken etc, maar hier gaat het over bedekte borsten.

cactusje, Soturi en Jo79 vinden dit leuk.
  2. lies276

lies276 Niet meer actief

Je ho
    Het eerste deel van je post, daar ben ik het volledig mee eens.
    Het laatst deel niet.
    Ik vind dat je pubers dat ook op een andere manier kan leren ( er over praten).
    Ik vind niet dat iedereen op school mag dragen waar hij/ zij zich prettig in voelt.
    Ook bij een toekomstige werkgever kunnen daar regels over zijn.
    Dat mogen ze wat mij betreft al vroeg leren.
    Over wat wel of niet fatsoenlijk / uitdagend/ asociaal is kun je discussiëren, maar op school of op je werk heb je je gewoon aan de regels te houden.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik reageerde nu eigenlijk meer op de foto van een meisje met een kort, doorschijnend shirtje die Manque(???) een aantal pagina's terug plaatste.
    Er waren verschillende dames hier die daar ook echt geen probleem in zagen.

Ik loop thuis ook vaak zat zonder bh. Op mijn werk hoef ik zo echt niet aan te komen.
    Ik snap dus ook heel goed dat ze dat op een school ook niet willen hebben.
    De manier waarop dit aangepakt is vind ik schandalig maar ik snap de regel wel, ja.

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik vind je best wel een beetje naïef...Tuurlijk lopen die meiden er niet zo bij als ze bij jullie op visite zijn.:roflmao: Ik trek bij mijn schoonfamilie ook geen jurkje korter dan knie lengte aan als ik bij ze op bezoek ga.
    Op "mijn" school ( van vroeger) en niet een vmbo school als je dat soms denkt liepen er ook dat soort meiden rond en ik durf te wedden dat ze op de school van jullie zonen ook rondlopen.(middelbaar) Als ik uitging, Eindhoven,Rotterdam, Amsterdam,Friesland, Utrecht. ( Ja ik ben bijna overal wel uit geweest) liepen er ook zat meiden zo bij.

Mijn ex vriendje deed tweetalig onderwijs, dus hoog geschoold en ook hij liep soms met een trainingsbroek rond buiten of op school.

Ik wil echt nog zoveel meer zeggen, maar ik hou wijselijk mijn mond maar even dicht. :rolleyes:

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ja, maar is dat niet met alle regels en voorschriften het lastige?
    Waar is de grens? Want voor elke regel zullen er mensen zijn die het er niet mee eens zijn, of het nou gaat om kleding of over de belasting bij wijze van spreken.
    Dus ik vind dat een beetje een drogredenering, dat je geen regels kunt opstellen, omdat er dan weer een andere discussie volgt. Niet alleen specifiek over dit onderwerp, maar in zijn algemeenheid ook.

lies276 en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Treez

Treez Niet meer actief

Ik vraag mij af waar überhaupt de norm vandaan komt dat dit onfatsoenlijk is? 25 jaar geleden werd er mijn inziens veel minder een probleem van gemaakt zowel op school als op het werk. Door de jeugd op jonge leeftijd al te leren dat dit ‘slecht’ is, zijn de kleding normen op het werk ook strenger geworden. Ik snap niet zo goed waarom we dit als samenleving zouden willen? Is bloot iets slechts en onfatsoenlijk? Dat is wat wij er van maken. Het is een interpretatie en wat we mijn inziens hiermee bereiken is een beperking van keuzevrijheid en het stigmatiseren van mannen en vrouwen die buiten deze ‘nieuwe beperkende’ norm vallen, zoals het meisje uit het nieuwsbericht.

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Bij mij op school liepen er wel een paar meiden met zulke kleding, maar echt niet de meerderheid ofzo.
    Ik was zelf ook echt veel te onzeker om kleding aan te trekken die mijn (destijds gebrek aan) vormen liet zien. Toen ik wat ouder was en begon met uitgaan, als iedereen opgetut was, ja dan is het allemaal een stuk bloter idd. Alhoewel ik mij dan nog steeds niet erg prettig voelde als ik toch wat meer inkijk had, dan ik van tevoren dacht en je merkte dat dat de aandacht trok. Maar goed, dat is persoonlijk.

lies276 vindt dit leuk.
  8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb 2 nichtjes op de middelbare school die 1 straat verder wonen en ik regelmatig met vriendinnetjes voorbij zie schuiven en heb zelf op een mbo school gewerkt met leerlingen tussen de 16 en 20 jaar.

Ysabella vindt dit leuk.
  9. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik reageer puur op het feit dat @lies276 denkt dat als dames verplicht een bh moeten dragen, dat dan het gezeik over is.
    Dat is niet zo en dáár doel ik op met mijn post.

Dus wat ik ook wil zeggen, is dat je overal aan gehoor geeft, eindig je met een burka.
    Maar dat willen we niet. Dus dan moet je ergens anders de grens trekken.
    En als je in dit topic kijkt, is @lies276 (en jij in mindere mate) de enige die een bh verplicht vindt. De rest staat er al heel anders in.
    Nu is een topic op ZP maar een heel kleine groep, dat snap ik ook. Maar op een gegeven moment moet je toch kijken naar hoe de meerderheid erin staat. En ik denk toch dat de meerderheid zo’n regel echt onzin vindt.

10. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Zegt degene die in ongeveer iedere post hetzelfde zegt.

Voor de rest van mijn uitleg, kijk ik mijn vorige post.

11. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik vind dit eigenlijk best kwalijk. Juist op de middelbare schoolleeftijd ben je puber, ben je aan het ontdekken wie je bent en alles wat daar bij komt kijken. Daar komt dus ook bij kijken dat je op zoek gaat naar hoe jij je graag kleedt. Hoe erg is het dan als je dan al jezelf niet mag zijn? En dat moet gewoon kunnen. Tot op zekere hoogte wel, maar dan spreek ik over het te bloot zijn.

Later als een baan hebt, dan ben je in principe volwassen. Je kunt dingen ook veel beter relativeren en je snapt dan dus ook dat je bepaalde dingen beter niet naar je werk kan gaan dragen. Als puber ga je (gemiddeld gezien) toch overal dwars tegenin. En daar ben je dus puber voor

cactusje, Treez en Ysabella vinden dit leuk.
  12. lies276

lies276 Niet meer actief

Doe dat maar.
    Je hebt duidelijk geen idee hoe het er op dit moment op een middelbare school aan toe gaat.
    Ik ben moeder van 3 pubers, heb te maken met 2 middelbare scholen, krijg dagelijks pubers over de vloer, breng en haal ze op feestjes en spreek dagelijks andere puberouders.
    Nee, ik ben niet naïef.

Hoe het in " mijn tijd" ging, is totaal anders en niet te vergelijken.

Als je echt " wijselijk" over wil komen, mag je wat mij betreft die smileys wel achterwege laten. Ik voel me daardoor niet zo serieus genomen. Dit is al eerder aangegeven.

13. lies276

lies276 Niet meer actief

#193 lies276, 11 apr 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2018
    Dat bedoelde ik ook: We (ik dus ook ) vallen in herhaling. Als mensen met dezelfde argumenten komen, wordt er gereageerd met ook weer hetzelfde argument. ( die manboobs zijn bijv al zo vaak als tegenargument gebruikt)

14. lies276

lies276 Niet meer actief

Als de meerderheid zo tegen zou zijn, zou je verwachten dat er tegengas zou komen op de kledingvoorschriften op " onze" school.
    Dat is dus niet zo.
    Eigenlijk alle ouders die ik er over spreek, zijn er blij mee.
    Ook van de pubers zelf heb ik er nog nooit wat over gehoord.

15. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Je snapt dat "jouw" school niet representatief is voor Nederland he?
    Net zo min als dit topic dat is overigens. Al ga ik dan nog eerder voor de verdeling binnen dit topic, omdat hier iedereen uit een andere regio komt.

En daarnaast, hoe weet jij nu zo zeker dat er geen tegengas wordt gegeven op "jouw" school? Alleen maar omdat je het zelf niet hoort?
    En staat er in die kledingvoorschriften ook letterlijk dat vrouwen een BH aan móéten naar school? Of staat daar meer een globaal iets over te bloot/te kort enzovoort? Want dat maakt voor tegengas ook een behoorlijk verschil nog.

Ysabella vindt dit leuk.
  16. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik heb nergens gezegd dat als een meisje verplicht een bh draagt dat dan het "gezeik"over is.
    Geen idee waar je dat op baseert, maar quote me gerust.

17. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Zie hier de post waar ik ook mee ben begonnen op te reageren.

Het woord 'gezeik' is dan niet jouw benaming, maar de mijne. Maar dit is exact waar ik het over heb.

18. lies276

lies276 Niet meer actief

Dat er geen tegengas wordt gegeven op "mijn"school weet ik, omdat mijn schoonzus in het schoolbestuur zit en ik van andere ouders of leerlingen nog nooit heb gehoord dat iemand hier moeite mee heeft.

Mijn kinderen zitten verdeeld over 2 scholengemeenschappen. de zoon en dochter van mijn buurvrouw (waar ik het nav dit topic ook eens mee heb besproken) zitten ook op 2 verschillende scholen. Mijn zussen hebben ook pubers op 3 verschillende scholen en ook met hen heb ik het nav dit topic besproken.
    Op alle scholen gelden die regels, alle moeders die ik sprak vinden dit niet meer dan normaal en geen van die moeders gaf aan dat het op de desbetreffende school een issue was.
    Uiteraard is dit nog niet representatief voor heel Nederland.
    In dit topic reageerde nog een lid uit de randstad die het ook niet herkend.
    Verder reageren hier vnl moeders die zelf nog geen pubers hebben en alleen kunnen spreken uit ervaring van hun eigen schooltijd.

Wat ik hier schrijf, is mijn mening en mijn ervaring.
    Je mag daar anders over denken.

19. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Het vetgedrukte is helder zo.

Nu dan nog mijn andere vraag. Hóé staat het in de regels? Staat er letterlijk een regel in dat dames een BH moeten dragen?

20. lies276

lies276 Niet meer actief

Maar wat is je reden om aan te nemen dat na het verplichten van het dragen van een bh, er vast een regel volgt dat bijv vetrollen bedekt moeten zijn???
    Of dat er helemaal geen blote huid meer te zien mag zijn?!
    Dat was waar ik op reageerde.
    Nogmaals, ik ben het er mee eens dat scholen alle lichaamsdelen die met seksuele gevoelens te maken hebben, netjes bedekt/ ingepakt willen zien.
    Dat er mensen zijn die borsten in een bh er niet anders, of juist nog verleidelijker uit vinden zien, dat kan. daar kun je van mening over verschillen.

Ik heb het aan de experts (mijn 2 oudste pubers gevraagd), maar die vinden borsten in een bh met shirt toch echt minder interessant om naar te kijken, dan naar borsten in een doorschijnend shirt.

Deel Deze Pagina