Of jij natuurlijk. Zostraks gaf je nog aan dat ik niet telkens hetzelfde hoefde te herhalen. Blijkbaar herhaalde ik mezelf en nu zou ik mezelf tegenspreken? Vast!
Ja, want die combinatie is ook écht onmogelijk. Ik hou hier nu mijn mond, want ik wil graag nog een leuke avond hebben. En dat gaat niet als ik me hier in deze discussie blijf mengen.
Niks doen is echter ook geen optie. Wat wij onze pubers meegeven, wordt niet altijd op dat moment begrepen en toegepast, maar het vormt ze wel voor hun latere leven. Sommige wijze lessen hebben tijd nodig om te gedijen . Daarnaast is er meer dan voldoende onderzoek dat op scholen waar uitgebreid aandacht besteed wordt aan pesten mbv goed onderzochte anti-pestprogramma’s daadwerkelijk minder gepest wordt. Ik ben het met je eens dat het een moeilijke opgave is, maar ik ben het niet met je eens dat het een utopie is. Mijn ervaring met pubers is dat je in gesprek moet blijven, ze serieus moet nemen, aanspreken op hun verantwoordelijkheid en niet veroordelen. Ik spreek dagelijks met pubers op mijn werk en ik vind ze over het algemeen juist erg open, mits er vertrouwen is.
Jij doelt vast en zeker op het gesprek wat ik met @nan1984 heb gehad hier in dit topic. Helemaal prima, dat is niet jou(jullie) humor maar blijkbaar wel de onze. ( sorry @nan1984 ik praat lekker even voor jou, vergeef me. ) Buiten dat, ben ik geloof ik niet de gene die begint over een bord voor je kop. Ik haak daar op in, omdat mijn spreekwoordelijke klomp breekt van de tegenstrijdigheden. Wat door @Soturi al meermaals is aangegeven. Ik denk dat ik in mijn omgeving 1 van de weinige ben die over het algemeen niet over anderen oordeelt, spreekt etc. (Ik ben niet perfect dus het zal heus wel eens sporadisch gebeuren.) Dat jou conclusie is dat ik pest, mag je vinden ik ben het er alleen niet mee eens.
Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens soms merk je ook idd dat bepaalde geplante zaadjes pas later tot bloei komen. Met betrekking tot het laatste stukje geloof ik het ook helemaal. Ik denk gewoon dat mijn middelbare school van vroeger dit helaas weinig aanpakte, waardoor het voelde alsof docenten er ver vanaf stonden.
En dat is ook de kern die de meesten hier in het topic mee willen geven geloof ik. Naja, ik in ieder geval. Het moet hoe dan ook aangepakt worden, want niks doen is inderdaad geen optie. Alleen mijn grote punt hier is dus dat je wat met de pesters moet doen. Niet met degene die zichzelf wil en durft te zijn. En daarom is een BH verplichten in mijn ogen ook zo belachelijk. Zo ga je een probleem vermijden. Niet aanpakken.
Volgens mij was jij degene in dit topic die het al zo leuk vond om dat SCHOOL zo belachelijk te maken. Dan zou je dus inmiddels kunnen weten dat het me helemaal niks uitmaakt hoe iemand er in zijn vrije tijd bij loopt ( ieder zijn ding) maar dat er op school regels voor kunnen zijn en dat ik dat prima vind. Dit is al de 2e keer in dit topic dat je me belachelijk probeert te maken of de boel opruit. Gelukkig maar dat je irl niet zo bent.
Hier ben ik het ook mee eens. Alleen de manier waarop dit zou moeten, daar verschillen we van mening in.
Welke school maak ik belachelijk? Ik heb gezegd dat ( even uit mijn hoofd) ik het belachelijk vond dat de school een meisje laat springen om te kijken of haar borsten nog wiebelen en dat ze haar pleisters voor haar tepels gaven. Want dat was de oorspronkelijke discussie dat vind ik belachelijk van de school. Wat er op de school van jou kinderen gebeurd weet ik niet en hoef ik ook niks van te weten. Ik ben ontzettend sarcastisch, als iets geschreven word kan je het altijd anders opvatten als hoe ik het in werkelijkheid bedoel. Dus waarschijnlijk komen bepaalde dingen anders over als in real life.
Dan heb je wat gemist want daar ging het zeker wel over. Er waren hier zelfs dames die vertelden hoe ze er op dat specifieke moment bij zaten en dat hun borsten van de bank rolden. Zo gaat dat vaak in discussies. Er wordt van alles bij gehaald, vergelijkingen worden gemaakt en ervaringen worden gedeeld. Dan kan het na vele pagina's soms lastig te beoordelen zijn waar iemand het over heeft.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe discussies werken hoor. :') Overigens heb ik het al die tijd gewoon over gedrag op school gehad. En had ik het dus ook enkel over pubers op de middelbare school. Tenzij ik over mezelf sprak natuurlijk. En ja, er werd geouwehoerd. Maar de serieuze reacties gingen toch echt over hoe het op school zou moeten gaan. En los daarvan, mijn mening is toch niet anders, of het nu over school of vrije tijd ging.
Eerder in de discussie probeerde ik al duidelijk te maken dat ik het een verschil vind hoe iemand er op SCHOOL of in zijn vrije tijd bij loopt. Omdat gesuggereerd werd dat ik vond dat iemand er altijd volgens bepaalde regels bij moest lopen, typte ik het woord school zo groot. Vervolgens ging je dat toen na doen. De regels die op de scholen van mijn kinderen gelden, gelden op meer scholen dus daarom lijkt het me relevant voor deze discussie. Ik hoef ook niet perse te weten wat jij wel of niet draagt en wat jij wel of niet fatsoenlijk vindt, maar daar gaat deze discussie nou eenmaal over, dus wat mij betreft mag iedereen hier schrijven wat hij vindt, mits dat respectvol gebeurt.
En mijn mening is dus anders. Voor mij is er een groot verschil tussen wat je in je vrije tijd doet en wat er op school/ werk voor regels gelden.
En daarnaast is inmiddels ook al duidelijk geworden dat jouw school niet zo kort door de bocht meisjes verplicht om BH's te dragen. Dat is je eigen invulling geweest. En die vult iedereen ook anders in, waardoor er mogelijk ook geen mensen over zijn gevallen.
Je suggereerde (onderanderen) daar mee dat ik over het woord school zou lezen. Ik vind het trouwens wel typisch dat jij vind dat je dat wel mag doen maar als ik de zelfde lettertjes vergroot als jij maak ik jou daarmee belachelijk(?) Dat insinueer jij nu -voor mij- op dit moment.
Net als dat het geen hol te maken heeft met deze discussie dat iemand een zwart doorschijnend blousje heeft of dat iemand priemende tepels heeft, enz als het je niet aanstaat wat ik hier schrijf, reageer dan gewoon niet. ik dacht overigens dat je aan het begin van de avond nog hebt gemeld dat je in deze discussie vanavond niets meer zou schrijven. doe dat dan ook lekker niet.
weet je, ik stop deze discussie met jou, want het gaat nu een kinderachtig welles/ nietes spelletje worden (dat is het eigenlijk al).