Dat weet jij helemaal niet. Er loopt nl blijkbaar geen meisje rond zonder bh. Ook met jou ga ik het kinderachtige gedoe afsluiten. Ik reageer alleen nog inhoudelijk op de discussie.
Volgens mij hoort dit nog steeds bij de discussie. Je hebt de regels opgenoemd zoals ze volgens jouw school gelden. En daar stond niet in dat meisjes een BH aan moesten. Tenzij je een stuk van de regels niet genoemd hebt. Maar dan is het niet mijn fout dat ik dat niet meegekregen heb. En lijkt me erg sterk dat er geen énkel meisje rondloopt op die scholen waar je het over had zónder BH.
En toch heeft dat er wel mee te maken. Want dan gaat de discussie nog steeds over wat mensen op SCHOOL wel en niet vinden kunnen qua kleding.
ga je weer met SCHOOL maar wel een ander er op aanspreken dat het pestgedrag is als dat word herhaalt. Ben je nou reacties aan het uitlokken hiermee of slaat je toetsenbord elke keer op hol als je school moet typen?
hahaha wat laat jij je kennen zeg! Lastig discuseren als je geen reacties wilt die het niet met jouw mening eens zijn. Laten we het omdraaien, als je niet tegen comentaar kunt reageer dan lekker niet!
Want dat weet jij doordat je dagelijks een bh controle uitvoert op de school van je zoon? Het word elk bericht gekker en gekker met je! Geloof je dit nou zelf ook echt? Dat er geen meisje op die SCHOOL rondloopt zonder bh? Dan mag je niet in een dorp of gelovige gemeenschap wonen maar dan vraag ik me wel af onder welke steen jij hebt gezeten de afgelopen tijd?
Weet je, als je het zo ontzettend belangrijk vindt om dat te weten, zal ik vragen aan mijn schoonzus of ze het eens in de groep wil gooien. Mocht het zo zijn dat er geen meisjes zonder bh op school rondlopen, zal ik vragen wat ze zouden doen als dat wel zo was. Het halve topic gaat hier over zaken die niet perse met school te maken hebben ( bijv hoe jij er s avonds bij loopt en jouw tepels en die van anderen er uit zien en of ze van de bank af rollen. Daar valt niemand over, maar als ik probeer aan te geven dat er voor mij een duidelijk verschil is tussen hoe iemand er bij loopt op school of in vrije tijd, zou dat niet mogen, want daar zou het hier niet over gaan. Zolang het beheer mij niet op mijn vingers tikt dat ik off topic ga, schrijf ik wat ik wil, net als jullie. Wordt vervolgd....
Het viel ons op dat sommige reacties niet zo aardig zijn naar de ander. Maak er geen persoonlijke aanval van. Graag weer on-topic verder. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Dat is die schoonzus die in het schoolbestuur zit? In welke groep gaat zij deze vraag ingooien? In de bestuursvergadering oid? En hoe gaan ze antwoord op jouw vraag vinden? - zelf controleren op de gehele school? - en dan dagelijks .. Want als ik vandaag een bh draag betekent dat niet dat ik het morgen ook ga dragen; - vragenlijsten uitdelen aan alle meisjes op school? Ik hoop dat je dit echt meent nu, wacht de nieuwe krantenkoppen al af...
Natuurlijk kun je nooit 100% controleren of ieder meisje een bh draagt. Het lijkt me ook niet wenselijk dat er 's ochtends iemand bij de ingang zou staan om dit te controleren. Ik heb ook nergens beweerd dat ik dit wenselijk/ nodig zou vinden. Ik heb alleen gezegd dat er op "onze"school kledingregels zijn (overigens ook weer nergens dat er in de schoolregels staat dat het dragen van een bh bij ons verplicht is) en dat ik daar blij mee ben. Bij het meisje in het artikel viel alleen duidelijk op dat ze geen bh droeg. Ik heb het artikel gisteren doorgeappt aan mijn schoonzus en die zei ook meteen dat er op hun school niemand er zo bij loopt (zeiden mijn zoon en mijn nichtje ook al) en dat áls het wel zo zou zijn, daar ook wat van gezegd zou worden. Uiteraard niet op de manier zoals op die school in Amerika is gedaan. Het is alleen in al die jaren nog nooit aan de orde geweest. In de schoolregels staat inderdaad "ondergoed", omdat je nu eenmaal een meisje die (nog) geen borsten heeft, niet kan verplichten om een bh te dragen. Verderop in de schoolregels staat dat de leerlingen met hun kleding en gedrag niet aanstootgevend mogen zijn. Hier moet weleens op gehandhaafd worden als het gaat om teksten op shirts en het dragen van de sportbroekjes van de jongens, maar het is nog nooit voorgekomen dat een meisje zichtbaar zonder bh op school kwam. Blijkbaar pakken de ouders en leerlingen bij ons op school de regel wel op zoals ik hem ook lees (bh, hemdje of topje). Behalve dat mijn schoonzus in het bestuur zit, werkt ze al jaren op de administratie daar. Ze heeft het artikel gisteren ook aan haar collega's laten zien en ook zij hebben nog nooit meegemaakt dat een meisje zichtbaar zonder bh op school liep. Elk jaar worden de schoolregels door het bestuur opnieuw bekeken, voordat er een nieuwe schoolgids uitkomt. Er is nooit aanleiding geweest om deze schoolregel aan te passen (er is ook nog nooit een ouder geweest die er een opmerking over heeft gemaakt), maar het staat weer op de agenda voor de volgende bestuursvergadering ( net als alle voorgaande jaren).
Ondergoed is verplicht om hygiënische redenen. Comfort, warmte, prive voor de drager. Niet omdat er anders tepels te zien zijn. Bedekte kleding, sure. Een blote bast of blote borsten is niet netjes. Maar een probleem maken van twee tepels die door een (hoog gesloten)shirt steken? Absurt. Zouden voor hen dezelfde regels gelden? Bekijk bijlage 566789 Bekijk bijlage 566791
Maar even serieus; je gaat ‘meisjes zonder bh’ toch geen agendapunt maken op een vergadering hoop ik? Ik krijg hier echt enorme kriebels bij...
Nee, natuurlijk niet! "de schoolregels" worden elk jaar blijkbaar even langs gelopen tijdens de laatste bestuursvergadering om te kijken of er nog iets aangepast moet worden voor het volgend schooljaar, zodat het in de schoolgids aangepast kan worden. Aangezien er blijkbaar nog nooit iemand over de regels gevallen is en iedereen zich er aan houdt of zich zonder gezeur aanpast, neem ik aan dat ze weer gewoon zo blijven zoals ze zijn. Het is dus een agendapunt dat elk jaar terug komt.