Omdat je weinig fantasie nodig hebt om te raden hoe haar borsten er uitzien. Je ziet ze nl helemaal door haar shirt. De meeste mensen ( lees pubers)zullen borsten als iets seksueels zien en dat vind ik niet thuishoren op een middelbare school. Op de meeste middelbare scholen is een ontblootte buik ook niet toegestaan.
Ik vind het vervelend te lezen dat het voor jou pesterig over komt. Maar ik vind dit zo nergens over gaan. Het gaat over tepels. Waarom mag je iemands tepels niet zien door een t-shirt? wat is daar ( en geef een goede reden) niet sociaal wenselijk aan? Dus ja daar steek ik de draak mee. Misschien moeten we ook een topic beginnen over jongens/ mannen die op school of over straat in een trainings pak lopen waarbij je precies tussen de benen kan zien wat er hangt. Dat is natuurlijk provocerend voor alle meiden/vrouwen.
Ik ben dan weer serieus verbaasd dat jij het ok zou vinden dat jouw 17 jarige dochter zo naar school zou gaan.
Maar deze borsten zijn niet ontbloot zoals de buik in je voorbeeld. Als ze zonder tshirt en bh zou rondlopen vind ik dat je helemaal gelijk hebt maar dit verbieden vind ik echt preuts! Edit, met bh hoef je ook niet veel te fantaseren over de vorm van haar borsten. De ene borstpartij is wat groter dan die van een ander maar over het algemeen hebben borsten en tepels toch redelijk dezelfde vorm.
Als iets absoluut niet schadelijk is, niet illegaal, niet lasterlijk, niet onhygiënisch, niet onpraktisch, niet ongezond, kortom: geen enkel probleem... en enkelen vinden het aanstootgevend... misschien is het dan wel een probleem van die paar mensen die het provocerend vinden en moeten ze een onschuldig kind even lekker met rust laten en de andere kant op kijken als ze er zoveel last van hebben. Waarom moet dat kind geseksualiseerd (en vervolgens beschaamd) worden als ze gewoon een ondoorzichtig t-shirt draagt?
Daar zou ik echt geen problemen mee hebben. Net als dat ik er geen problemen mee zou hebben als mijn dochter van 17 topless op het strand zou willen liggen.
Ik heb het nergens over " op straat". Het gaat hier over een 17 jarig meisje op SCHOOL. Er zijn vaak ook regels voor jongens op SCHOOL. Wat iemand in zijn/ haar vrije tijd wel of niet draagt moet hij/ zij lekker zelf weten. Het zou mijn keus niet zijn maar kan me er ook niet aan storen. Maar op school of op het werk vind ik het niet meer dan normaal dat er kledingvoorschriften zijn.
Tja, dan staan we daar totaal anders in. Ik ben iig blij dat er op de school van mijn kinderen regels zijn voor meisjes en jongens. Ik ben het eens met de school uit het artikel dat het erg af kan leiden.
Op mijn oude middelbare SCHOOL liepen toch echt heel veel jongens in trainingsbroeken. Veel mensen dragen geen voor gevormde bh, daar zie je de tepels dan toch ook zitten. Even hypothetisch gezien jij bent directrise of manager van een bedrijf of school en een vrouw heeft geen voor gevormde bh aan en je ziet haar tepels er doorheen. Vind jij dat jij dan mag zeggen dat ze maar andere bh's moet kopen?
Ieder zijn ding. Ik vind het vrij bekrompen en preuts. Kom jij uit een dorp of zwaar gelovige gemeenschap als ik vragen mag? Dat zou voor mij jouw standpunt een beetje verklaren.
Ik liep in mijn middelbare SCHOOL tijd op die leeftijd als het weer het toeliet ook rond in naveltruitjes en topjes zonder bh in de afmeting die nu gebruikt word als elastische strapless bh
Dan ga jij er dus vanuit dat een enkeling het aanstootgevend vindt. Hoe weet je dat? Misschien is het de meerderheid. Bovendien is dat niet relevant. De school maakt regels en daar heb je je gewoon aan te houden. Ik vind ook niet dat het geseksualiseerd wordt. Pubers zijn zich juist heel bewust aan het worden van hun seksualiteit, dus het heeft alles te maken met seksualiteit. Een 17 jarig meisje is echt geen onschuldig, onwetend kind hoor. Daar is niks mis mee maar ( behalve er over praten en er voorlichting over geven) dat hoort mi niet op school thuis.
Oooh die dingen Hahah in allemaal felle kleuren. Ik liep in groep 7 al met naveltruitjes rond. Bijna elk meisje in de klas. Dat was toen helemaal in.
Ben voor de grap gaan googlen of ik plaatjes kon vinden van die tops en dat is gelukt. Dit droeg ik dus naar school in de zomer zonder bh. Bekijk bijlage 566154 Bekijk bijlage 566157
Ik woon in een dorp maar mijn kinderen zitten op een mega scholengemeenschap in een stad. Ik ben echt niet wereldvreemd ofzo, als je dat bedoelt. En nee, ik ben geen lid van een zwaar gelovige gemeenschap.
Hahah oh de goede oude herinneringen komen weer he-le-maal naar boven. Zo'n soort wit ding had ik vroeger ook maar dan paars. Wat zal mijn moeder blij zijn geweest dat haar ogen weer op standje normaal konden zelfs in het donker zag je mij nog met dat paarse ding aan staan.
Tja, ieder zijn ding. Ik had van mijn moeder echt de deur niet uit gemogen met zo'n topje. Op de meeste middelbare scholen zullen meisjes zo niet de klas in mogen. Ik vind dat terecht maar misschien vind jij straks een school voor je dochter die minder bekrompen is.