Het lijkt me een tikkeltje overdreven om een kledingvoorschrift dat een meisje een bh moet dragen, vergelijkt met een boerka oud. Er zit nog een heleboel tussenin.
Vind ik absoluut niet overdreven. Het gaat er om dat 1 laagje niet genoeg is omdat je dan vormen ziet die niet gezien mogen worden op school. Wat word het volgende dat als aanstootgevend word gezien? Dat dan ook afdekken met meerdere lagen? Waar houd het op?
Ik vind dat vrouwen makkelijk in de slachtofferrol kruipen. Niet alle jongens / mannen zijn seksistische geile beren en niet alle meisjes zijn onschuldige, naïeve" kinderen". Ik heb hier al meerdere keren aangegeven dat er op de middelbare school van mijn kinderen zowel voor jongens als meisjes regels gelden. De meisjes worden daar echt niet als lustobject behandelt ofzo en er wordt respectvol met seksualiteit omgegaan. Dan toch blijven er hier een aantal leden maar hameren dat meisjes als lustobject worden gezien blablaba. In onze omgeving is dit totaal niet herkenbaar! Met alle respect zijn het vaak ook dames die nog jonge kinderen hebben en helemaal geen idee hebben hoe het er tegenwoordig aan toe gaat op een middelbare school.
Waarschijnlijk houdt het daar op. Waarom zouden er volgens jou nog meer maatregelen worden getroffen???
Jij komt regelmatig op een middelbare school begrijp ik? Ik weet niet waar dat dan is want hier in de omgeving loopt haast geen enkele jongen in een trainingsbroek op school. En al helemaal niet met een zwabberende penis of een penis die je duidelijk ziet zitten. Bovendien zou het voor jou gen enkel probleem hoeven te zijn als het wel zo was.
Als jongens een legging willen dragen, moet dat wat mij betreft ook gewoon kunnen! Daarsta ik net zo hard achter als achter vrijheid van kleding voor meisjes. Als je dan de contouren van een penis ziet, dan is dat maar zo. Als de jongen per ongeluk een keer een stijve krijgt, zou ik daar ook geen enkel probleem mee hebben. Het gaat erom hoe hij er dan zelf mee omgaat. Als hij er alles aan doet om het gewoon te negeren en het niet op te laten vallen, dan is dat prima. Als hij er echter aandacht mee zou gaan trekken, door erover te praten, eraan te zitten of mensen erop zou wijzen, dan zou dat onder seksuele harassment vallen. Zelfde geldt voor dit meisje, als zij met haar tepels zou spelen of steeds op haar borsten zou wijzen zou dat ongepast zijn. Dat lijkt me nogal logisch. Dit heeft echter totaal drie keer niks met kleding te maken. Kleding en gedrag zijn twee verschillende dingen en die moeten niet steeds met elkaar verward worden...[/QUOTE] Alhoewel ik je zienswijze totaal niet deel, ben jij itt veel andere leden iig straight als het gaat om het gelijktrekken van wat een jongen en een meisje mogen. De meeste anderen vinden toch vooral dat meisjes de slachtoffers zijn.
Het meisje in dit artikel is het slachtoffer van ongepaste bejegening door een medewerker van de school. Als het een jongen was geweest die zijn tepels moest afplakken was ik net zo verontwaardigd geweest. Verder zie ik geen reacties waarin meisjes in het algemeen worden afgeschilderd als naïeve slachtoffers hoor. Zo heb ik mijn reacties in ieder geval niet bedoeld. Waar heb jij dat gelezen? En natuurlijk mag een jongen een legging aan. Een jongen mag van mij ook een jurk en pumps aan naar school als hij dat leuk vindt.
Dat is statistisch gezien ook toch echt het geval. Dat kun je zelf ook niet ontkennen? Dat wil echter niet zeggen dat jongens dier last zouden hebben van seksuele harassment en overdrecen kledingvoorschriften niet dezelfde mate van vrijheid behoren te krijgen als meisjes. Echter in de huidige maatschappij zijn het vooral vrouwen die belachelijke normen opgelegd krijgen en die van alles verwijt wordt als mannen zich maf gaan gedragen, omdat ze kennelijk seksueel geprikkeld worden. Wat de meesten hier zeggen, en terecht volgens mij, is dat we in deze gevallende focus eens wat meer moeten leggen op het echte problematische gedrag (het ongepaste dingen zeggen, roepen, foute grapjes maken, seksueel lastigvallen, etc.) end dit gedrag komt helaas heel erg veel vaker van mannen dan van vrouwen. Ik snap niet dat dit iets is wat we hier uberhaupt nog moeten bespreken of wat in twijfel getrokken wordt.
Ik zie jongens helemaal niet als een soort van onverantwoordelijke geile beren, die geen enkele zelf controle hebben, daarom vind ik dit soort acties (bijvoorbeeld verplicht een bh dragen door meisjes) juist helemaal niet nodig. De manier hoe tegen jongens wordt aangekeken alsof ze zelf niet de juiste beslissingen kunnen maken en moeten worden beschermd tegen een vrouwelijke tepel, borst of andere lichaamsvormen, vind ik uitgaan van erg weinig respect tov jongens. En ja, zowel tienerjongens als meisjes, kunnen wel wat in de war raken van al die hormonen ... lijkt me het goede moment om dan juist in gesprek te gaan over dit soort onderwerpen en niet het onderwerp uit de weg te gaan door het verplichten van een BH ...
Weet je wat ik nou even niet snap? Waarom zou een bh minder uitdagend zijn? Iedereen weet toch dat een groot deel van de meiden op die leeftijd een push up bh draagt met een beetje een laag uitgesneden shirtje. Persoonlijk vind ik dat meer uitdagender dan zonder bh rond dwarrelen.
Jup! Een flinke spleet tussen 2 omhoog geduwde borsten is in mijn ogen ook verleidelijker dan 2 zwaaiende borsten.
Zwaaiende borsten. Ik heb een zwart doorschijnend Blousje ( hangt al een x aantal naar eenzaam in de kast) als ik die aantrek met een zwarte bh eronder (zonder hempje) zegt iedereen altijd dat ik er super netjes uitzie.
Maar stiekem zien ze je als lustobject omdat ze de vormen van je borsten zien! Heb je wel een voorgevormde bh aan, een Ysa nipplegate zitten we namelijk niet op te wachten!
Omdat er dan iemand anders wel weer iets vindt van -ik noem maar wat- rollen buikvet. En dat die bedekt moeten worden. En daarna de manboobs -die ik overigens haast nog smeriger vind. Maar ook die jongens/mannen hebben de vrijheid om daar zo mee rond te mogen lopen. Sterker nog, als je die verplicht een BH aan te trekken, krijg je ook de volgende discussie weer. Terwijl manboobs er alleen maar zijn als mannen overgewicht hebben. Vrouwen hebben sowieso borsten, ongeacht hun postuur. Oh, en daarna zijn er vast nog wel weer meer dingen te bedenken waar iemand over zou kunnen vallen. Maar daar moeten de personen die erover vallen maar mee leren dealen. Zo vind ik ook dat een jongen het ook zelf zou moeten weten of hij nu wel of geen legging aandoet naar school waar alles te zien is. Zelf zou ik daar wel raar van staan te kijken. Maar hé, wiens probleem is dat nu? Juist, dat van mij. Als het mij niet aanstaat, moet ik maar de andere kant op kijken.
Ook zo lopen de meisjes er bij "ons" op school niet bij. Misschien als ze uitgaan ( alhoewel de vriendinnen van mijn zoons er ook nooit zo bij lopen) maar zeker niet op school. Maar dat zal op de middelbare school waar jij altijd komt misschien ook anders zijn.
Ik woon in een middelgrote stad in het Westen van het land. Niet in de biblebelt. Maar ook hier loopt de meerderheid van de meisjes niet zo bij. Net als de meerderheid van de jongens ‘gewoon’ in spijkerbroeken loopt en niet in trainingsbroeken waarin alles vrijelijk heen en weer zwaait en zwiept.
We vallen in herhaling. Ik ben van mening dat alles wat seksuele gevoelens opwekt ( en daar vallen jongensborsten over het algemeen niet onder) op school of op het werk netjes bedekt moet worden. Wat iemand thuis of in de vrije tijd doet moet iedereen lekker zelf weten, maar op een middelbare school, waar de hormonen je om de oren vliegen, leidt het mi enorm af als jongens bij warm weer met een ontbloot bovenlijf rond gaan lopen of een dun sportbroekje zonder onderbroek dragen waarbij je alles ziet zitten. En bij meisjes vind ik dus ook dat ze geen doorschijnend shirtje of een kort broekje waar de billen onderuit komen mogen dragen op school. Thuis prima, maar niet op school. ZE hoeven daar later op hun werk ook niet mee aan te komen, dus mogen ze het wat mij betreft meteen leren. Ik loop thuis ook graag in mijn huispak zonder bh. Ik voel me daar heerlijk in. Toch zal mijn werkgever het niet waarderen als ik zo cliënten ga bezoeken.
Precies. Maar de dames die zelf moeder zijn van een baby en niet in het onderwijs werken, weten toch gewoon dat de meiden er tegenwoordig zo bij lopen??!!
Na het lezen van dit topic voel ik mij echt oud . Wat is er gebeurd dat Nederland zo ontzettend vertrut is? In mijn jeugd liep meer dan de helft van de meiden, inclusief ikzelf, regelmatig op school zonder beha rond. We vonden de bandjes niet mooi, lelijke strepen onder de kleding en het is vies plakkerig met warm weer. Werkelijk niemand vond dat toen een probleem. Naveltruitjes, korte rokjes idem. Met de jeugd van toen is het ook goed gekomen. Het zijn gewoon nette verantwoorde burgers geworden en geen stelletje losgeslagen seksuele nymfomanen. Nu lees ik dingen over kledingvoorschriften op school en verplicht een beha moet dragen?!? Ik heb schijnbaar onder een steen geleefd, maar waarom? Ik wil mijn meiden helemaal niet leren dat het niet dragen van een beha slecht is of dat het tonen van bloot beschamend is. Ik vind het zo bekrompen en ik word hier echt verdrietig van. Wat een lekker tolerant land zijn wij als we dit uitdragen naar onze jeugd.