Hydrofielluiers Moltondoeken Flanellendoeken Katoenendoeken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Alexandra1988, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Hallo allemaal....

Ik ben een beetje de laatste spulletjes bij elkaar aan het shoppe en vraag me hetvolgende af:
    Hydrofiel luiers heb je zowiezo nodig voor de kleine aftedrogen en voor onder het hoofdje te leggen in de box en in het bedje.
    Maar heb je ook perse Moltondoeken/Flanellendoeken/Katoenendoeken nodig en zoja, waar gebruik je deze dan voor?

2. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg

Ik heb deze week de intake van de kraamzorg gehad en ik hoefde alleen hydrofiele luiers en moltondoeken aan te schaffen, de moltondoeken leg je dan onder het kontje in het bedje voor als de luier eens lekt..

Maar misschien dat de mama's hier wel ervaring hebben met de flanellendoeken en katoenendoeken, want dan moet ik ook nog even gaan shoppen:p..

3. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Loopt die intaker alles met je door kwa spulletjes die je moet hebben?

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik heb maar 3 molton doeken voor in bed en verder een HELE grote stapel hydrofiele doeken, die zijn zo handig (bij afdrogen, in de luiertas, etc etc), ik heb geen flanellen en katoenen doeken gekocht bij onze dochter. Toen ik het intake gesprek van het kraambureau had hebben we niet de hele lijst doorgenomen (maar dat zal per persoon misschien verschillen).

5. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Hier is inderdaad een lijstje doorgenomen van spulletjes die je dient aan te schaffen.. Ik heb nu 24 hydrofiele luiers en 3 moltondoeken.. Het schijnt idd dat je die hydrofiele luiers veel gaat gebruiken en dat je beter een pakje extra kunt kopen.. Maar goed, ik ben ook nog een leek op dit gebied, dus wellicht zijn de andere doeken wel nodig, ik zou het niet weten:D..

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb wel een flinke stapel katoenen doeken en molton doeken (nog van mijn eigen baby tijd)
    Dus zal binnenkort wel kijken of ik daar ook wat mee kan :p

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als je ze in huis hebt gebruik je ze. Heb je ze niet dan mis je ze ook niet.
    Die moltondoeken zijn fijn voor onder het hoeslakentje als soort van matrasbeschermer.
    Gebruik ze nu nog onder het hoofdgedeelte bij mn dochter.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij mij hebben ze het lijstje niet doorgelopen. Wel uitdrukkelijk gevraagd voor 2 thermometers.
    Hydrofiele heb ik er 24 van. Mijn dochter is een heerlijke spuger, en ik heb ze al eens op 1 dag allemaal de was in gehad.
    Gebruik ze om af te drogen, in de box, wandelwagen, maxicosi, servet, spuugdoek.

In het begin ook in bed, maar sinds ze haar hele bed door worstelt niet meer. Ze kunnen eventueel om het nekje gaan zitten met alle gevolgen van dien

De flanellen wel aangeschaft en die liggen nu vaak op het aankleedkussen.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb alleen hydrofielluiers, alle andere doeken die jij opnoemt niet :D. Om het matras zit gewoon een moltonhoes en daaroverheen een gewoon hoeslaken, dus mocht er iets langs de luier lopen (is in 3 maanden overigens nog nooit gebeurd) dan vangt die het wel op.

Nou ik vond Irem vannacht met een stuk hydrofielluier in haar mondje, had ze op zitten kauwen :$ die leg ik dus niet meer onder haar hoofd nu, dan het hoeslaken maar wat vaker wassen.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb alleen hydrofielluiers en flanellendoeken.
    de flanellendoeken gebruik ik ipv een molton in de wieg en de wagen.
    de hydrofielluiers gebruik ik zo`n beetje overal voor.

na verloop van tijd heb ik bij alyssa de hydrofiel onder het hoeslaken (aan het hoofdeind) gelegt zodat het wel het matras extra beschermde maar het niet gevaarlijk voor haar was.

liefs doris

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier alleen hydrofiele doeken aangeschaft. Ook omdat ik aerosleep heb dan heb je geen molton of andere doeken nodig op het matrasje. Heb ze ook nergens anders voor gemist. Hydrofiele luiers worden hier in overvloed gebruikt: In de kinderwagen, in de box, als spuugdoek.

12. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Wat ik van mijn intake van de kraamzorg begreep en ook van de verkoopster van de Prenatal is alleen hydrofiel luiers (een hoop) en moltons voor in het bedje. Toen ik met flanellen luiers bij de kassa kwam van de Prenatal werd mij gevraagd waar ik die voor ging gebruiken. Mijn antwoord; weet ik niet, staat op zo'n lijstje! Werd er dus gezegd dat die echt niet nodig zijn!

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Net als Jewe heb ik ook een Aerosleep en dus alleen maar hydrofiele doeken aangeschaft. Maar wel een stuk of 30! Had een spugertje, dus na elk slaapje kon er een nieuwe doek in het bedje, daarnaast in de kinderwagen, voo rhet afdrogen etc.

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn kraamzorg vertelden al dat zodra ze begint met haar bed door te worstelen of eruit halen, of knopen erin leggen.

Hier vind ze het ook heerlijk om op een hydrofiel te sabbelen:D

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou eet smakelijk ;). Ik zat nog te denken om 'm in plaats van in een driehoek te vouwen, alleen dubbel te vouwen, dan zitten er geen hoekjes meer aan die ze in haar mond kan proppen. Maar denk dat ik hem maar helemal weglaat

16. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik heb een moltondoekje even gebruikt in de wieg... maar voor de rest alleen maar hydrofielen. En die gebruik ik veel. Momenteel ook als slap bij het eten... ideale dingen zijn dat! (heb er meteen 24 voud aangeschaft).

Deel Deze Pagina