Wikkeldoek/puckagogo

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ladydi85, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik ben eind april uitgerekend en verwacht dat het dan de eerste weken nog niet hoogzomer zal zijn. Daarom willen we graag een wikkeldoek/puckagogo die je kunt gebruiken binnenshuis de eerste week/weken om de baby lekker warm te houden, maar ook daarna voor in de kinderwagen naar buiten. We hebben de maxi cosi mura en de voetenzak daarvan vind ik niet echt geschikt voor baby's...

Mijn vraag aan jullie: welke doek hebben jullie daarvoor gebruikt? Ik kan op internet diverse vinden, onder andere babynomade en puckagogo. 't Is allemaal wel prijzig, dus ik ben benieuwd of jullie er positieve ervaringen mee hebben.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    de voetenzak gebruik je pas in de buggyinzet.. ik heb in de kinderwagenbak de lodger wrapper fleece gebruikt, best prijzig maar zijn geld wel waard! Je kunt ook op marktplaats kijken voor een tweedehandse..

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb de Puckagogo gehad. Mijn zoontje is ook van april en heb hem heel veel gebruikt:

*als wrapper om hem lekker warm mee naar beneden te nemen toen die net geboren was.
    *In de maxi cosi
    *Als ik naar het cb moest wikkelde ik hem erin.

Heb hem denk ik tot een maand of 6 a 7 gebruikt. Vind het zo'n mooie doek en zo lekker zacht ook.

4. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik ben ook in april uitgeteld en ik haal denk ik gewoon een wiegdekentje voor in de kinderwagen. ( er zit een dekbedje bij maar dat ga ik niet gebruiken). ik vind het ook een moeilijke periode, april. het kan koud zijn maar ook super goed weer.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb vorige week voor 6,- een bambino wikkeldeken bij de kruidvat gehaald. Ook om het punt wat jij noemt; hoe lang is het er niet te warm voor?
    Overigens hebben we ook een maxi-cosi voetenzak. Lijkt me een ideaal ding alleen toen ik deze bestelde wist ik nog niet dat ze bloedheet zijn en dat onze kleine hem misschien maar enkele keren (iig de eerste maanden, misschien wordt de winter een ander verhaal) gaat gebruiken. Nouja, het is niet anders ;)

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    In de wandelwagen gbruik iik een lodger wrapper fleece (je hebt ze ook in katoen). Heel handig: geen geklooi met jasjes ed. 10 euro via Marktplaats.
    In de maxi cosi heb ik een fleecedekentje van Bambino van de Kruitvat. 7 euro geloof ik? Idem net al bioven. lekker warm zonder jasjes.
    In huis hebben wij een aantal wikkeldoeken gewoon van de Prenatal. Hij ligt daarin als hij bij ons ligt of in de box ligt te slapen. Ideaal, heb er 3 (een in de box, een dunne standaard in de luiertas, eentje boven bij mijn voedstoel om het 's nachts warm te houden).

7. Ladydi85

Bedankt voor alle antwoorden :) Ik ga op de negenmaandenbeurs eens kijken hoe de lodger wrapper is, die klinkt wel heel fijn :)

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb ook goede ervaringen met de lodger wrapper. Maar ik zou dan wel de katoenen variant nemen. De fleece is echt warm namelijk, meer iets voor hartje winter.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja klopt, mijn zoon ligt er nu heerlijk warm in met dit weer. In het voorjaar is hij denk ik echt te warm.

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    De puckagogo is toch gemaakt van hetzelfde fluffy spul als de herfstzak van de puckabag? In dat geval zou die wikkeldoek behoorlijk warm zijn, hoewel dat voor een april-kindje nog best fijn zou kunnen zijn... Maar hoe lang je 'm dan gebruikt is de vraag, mss wordt het snel te warm.
    Ik heb de puckagogo zelf niet, maar Julie slaapt in de puckabag en die is best (niet te) warm (als ze er alleen een romper onder aan heeft). In ieder geval is het heel mooi spul, kwaliteit is super en blijft ook erg mooi.

Voor Juul (juli-kindje) gebruikte ik de wafel-wikkeldoek van Koeka, geweldig ding. Zit ook een gat in voor de maxicosi. We hebben die doek echt heel veel gebruikt, lekker om haar binnen in te wikkelen als ze uit haar bedje kwam, voor naar het CB, voor in de auto enz enz. In de kinderwagen gebruikte ik altijd gewoon een lakentje + dekentje.

Ik denk dat ik voor een april-kindje voor de Lodger katoen zou gaan, is wat koeler dan de puckagogo, maar wat warmer dan de wikkeldoek van Koeka.

11. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een lodger wrapper gewonnen (met de actie van lodger, door vorig jaar op de 10e van de maand te bevallen :D ) dat is een fleece. Als wikkeldeken heb ik hem 1 keer op het cb gebruikte, toen het buiten vroor dat het kraakte. Ding was alleen veul te warm voor (toch normaal enorme koukleum) zoonlief. Hij kreeg er helemaal warmteuitslag van! Ik gebruik hem nu eigenlijk voornamelijk als speelkleed op zijn kamer *lol*

12. Ladydi85

Oei, dat klinkt niet best :(

Ik heb een beetje gezocht op internet en op dit forum, kom ik o.a. ook een wallaboo-wikkeldeken en een baby nomade tegen. En welke ik dan moet kopen, pfff... :( Lastig hoor! De lodger wrapper katoen klinkt wel fijn, maar die kan niet in de maxi cosi... Wallabo en baby nomade wel.

Wordt nog een lastige keuze ;)

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh, en in de wagenbak had ik een gewoon dekentje met een lakentje. In de cosi had ik verder niets, en hij komt daar altijd heel warm uit. snap die dekens voor in cosi's dus ook niet zo goed.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    In de maxi cosi gebruik ik het in plaats van een jasje omdat hij dat zo vervelend vindt. Dus geen jas maar hup in de maxi en dan lekker dekentje dicht. Hij slaapt ook graag met zijn neus onder de dekens dus dan graft hij zich lekker in.

15. Ladydi85

Ik ben eruit: toevallig zag ik vandaag bij de Prenatal een wikkeldeken van hun eigen merk. Van 15 euro voor 10 euro, met een kortingssticker: 8,50 euro. Het is van erg dunne fleece, er zitten uitsparingen in voor de voetjes (net zoals de babynomade) en er zitten een capuchon op. Volgens mij prima dus voor een april/mei-kindje :) En mooi goedkoop!

Deel Deze Pagina