Welke maat Difrax bij een pasgeboren baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lillibit, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb even een korte vraag over de maat flessen. Heb al een Avent fles staan voor de kleine straks, maar wl er voor de zekerheid ook een van Difrax in huis hebben, zodat ik kan bekijken waar de kleine het het beste op doet. Nu stond ik gister te twijfelen over de maten, die hele kleine (150 ml geloof ik:() en die van 250 ml.
    Die laatste lijkt me een beetje aan de grote kant, maar daar kan ik de k ik wel lang mee doen, terwijl ik het idee heb bij die andere dat die na een paar weken al te klein is...... ik heb geen idee hoeveel een baby eet, hahaha!

Welke maat raden jullie aan?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Wij hadden in het begin de kleinste van difrax, ze drinken nog zo weinig. Ik vond het makkelijker om een kleine fles te hebben dan zo'n grote. Toen ze meer ging drinken kocht ik de grotere fles.
    De kleine fles gebruikte ik toen voor haar sap. En nu gebruikt ze de kleine fles voor haar pop.

4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik had eerst de kleinste, en na een aantal weken gewoon een grotere erbij gehaald.
    In het begin drinken ze geloof ik uit mn hoofd een flesje van 60 dus vondt een grote fles nogal onhandig op dat moment. Pas toen ze echt grotere flessen ding drinken heb ik de grotere ook gehaald.
    En nu met 7 maanden drinkt ze flessen van 210 met 7 schepjes.
    Het eerste flesje gebruik je dus echt maar een paar weekjes.

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Heb gelijk de grotere flesjes gekocht, omdat je die kleine echt niet zo lang gebruikt. Ik had er geen probleem mee dat er weinig melk in een grote fles zat :D, en voor de baby maakt het echt niet uit.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond de kleinere toch prettiger in het begin. Ik heb hem zo'n 2 maanden gebruikt.
    En nu hebben we 2 flesjes van 250 cc .

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik had wel geen difrax, maar heb ook kleine flesjes in het begin gehaald. Vond dit ook prettiger om te voeden dan zo'n grote fles... De kleine flesjes gebruik ik nu om water te geven na de maaltijd.

8. misa

misa Niet meer actief

Ik zou geen 150 ml halen: kun je niet lang mee. Ik zou voor de grotere gaan! De speenmaten zijn hetzelfde, dus dat maakt niet uit.
    Hebben wij ook gedaan: ging prima hoor!

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier gebruiken we de kleine difrax flessen, maar ons ukje is héél erg ukkerig geboren dus we hebben lang plezier van deze maat.
    Ook gewoon nog de standaard maat speen (maat s)

Ook had ik een Avent fles uit de Felicitas doos, maar daar kan onze Uk écht niet mee drinken... die speen is heel anders dan die van de difrax.

Geprobeerd voor zijn medicijntjes (mengen met water en in de speen spuiten en Ukje dit met de speen op laten drinken) maar dit was geen succes... heel de Avent fles weggegooid.

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Nou, ben toch maar voor de kleinste Difrax gegaan!
    Bij de babydump zijn ze niet al te duur (4,95) dus dan is de maat groter er zo weer bijgehaald! Ben zelf erg benieuwd welke mij beter gaat bevallen, ik vind die van Avent persoonlijk niet fijn in de handen liggen. Toch heb ik wel zo startersdoosje gehaald, omdat ik wel de beste verhalen hoor over deze flessen! Maar uiteindelijk is het de baby die straks gaat beslissen!! :)

11. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    ik had hier ook eerst de kleine. Vond het maar niks 35 cc geven met een mega fles!

Waar ik overgins te laat achter kwam is dat naast de S speen er ook een speen bestaat waar je zelf met een naald een gaatje in kan prikken. Mocht de s speen te groot zijn. Kan je bestellen op de site van difrax. En daar kan je ook die onderste rubbers nieuwe kopen. HAd ik veel eerder moeten weten dus misschien kan je iets met de tip.

12. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    zie net dat ze die spenen niet meer hebben maar die ventielen nog wel......

13. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
  14. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik vond dat ook niets, een kleine hoeveelheid geven in zo'n mega fles... Heb inmiddels 3 formaten, de kleintjes van 170ml (gebruik ik nu niet meer) de 250ml en een 310ml als papfles.

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier maar liefst 6 Difrax flessen staan van mijn eerste dochter. Maar mijn tweede dochter heeft besloten om voor de Avent fles te gaan... Avent fles maakt wel makkelijker schoon dan de Difrax, dus dat is dan wel weer een voordeel.

16. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haha, bedankt voor de tip in ieder geval!!!

Deel Deze Pagina