navelbandjes nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Annemarie76, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik kan van mn nichtje als baby ( nu zo'n 17 jaar geleden) heugen dat zij een naveldanje om dr buikje kreeg..
    Op de uitzetlijst die ik heb zag ik ze niet staan.. Is het iets wat achterhaald is?

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    het word inderdaad nauwlijks meer gebruikt

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Wij gebruiken ze idd nauwelijks meer (ik ben kraamverzorgende). Het enige waar ik ze nu nog ooit voor gebruik is als ik de borsten moet inbinden omdat ze geen bv gaan geven. Dan gebruik ik het navelbandje als mensen ze toch in huis hebben als een soort van bh bandje zeg maar waar je alles mee kunt vastzetten. Maar als mensen ze niet hebben dan kan je bijv. ook gewoon zakdoeken daarvoor gebruiken.

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Bij mij staan ze nog in de uitzet lijst die ik gekregen heb van de kraamzorg. Ik heb ze bij mijn zoontje ook gebruikt en vond het heel erg fijn.

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ze staan idd niet meer op de babyuitzetlijst. En volgens mij hoeft het ook niet meer.

6. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het hoeft idd niet meer, maar ik heb ze nog wel gebruikt. Vond het ook fijn om ze te gebruiken.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben ze bij Malou en Ruben niet gekocht. Als we ze nodig hadden gehad had ik mn vriend wel even naar de Hema, Prenatal oid gestuurd! Ik zou niet eens weten wat je er precies mee zou kunnen doen. Om het buikje op het navelstompje oid, maar zie daar de meerwaarde niet van in eigenlijk :oops: ;)!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva's naveltje was een beetje nattig, daar zou je ze voor kunnen gebruiken geloof ik. Maar een gaasje ging net zo goed en daar heb je er toch genoeg van.

9. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik heb ze beide keren gebruikt en vond het fijn. Er komt toch viezigheid uit de eerste dagen als het stompje eraf is en dan komt dat spul niet op de kleertjes. Vond het gewoon een fijner idee. En zo duur zijn ze nu ook weer niet (bij de Hema).

10. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    ik had ze gekocht maar niet gebruikt. zou het dus niet doen...

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik vermoed dat er nog wel een paar in onze familie rondzwerven.. Kan ze altijd even lenen...

Dank jullie voor de reacties..

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Snoopy & Vera,
    Bedankt! Het is dus om dat geelactige viezige wat van het stompje af komt op te vangen! Zoiets dacht ik al maar weist het niet zeker! Overigens zat dat viezige hier nooit in de kleertjes maar altijd in de luier en het gaasje.

13. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Bij onze kraamorganisatie gebruiken we ook geen gaasjes om het naveltje meer. Dit omdat het zo beter droogt als met gaasje er omheen. En vooral bij jongetjes koekt het nogal eens vast als ze bijv. geplast hebben, dan krijg je het bijna niet los.

14. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb ook altijd begrepen dat ze gebruikt werken. omdat je dan mooiere naveltjes krijgt, doordat je het straks afbindt. Maar ik kan me vergissen.

15. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    zit zo'n bandje dan om het hele buikje heen, of sla/wikkel je het alleen om het navelstompje heen?

ik heb ze nog niet gekocht; staan hier niet (meer?) op de lijst, vandaar. en indien nodig zijn ze snel gehaald inderdaad.

16. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Je slaat ze om het hele buikje heen. Dus achter het ruggetje langs en dan plak je het aan de voorkant aan elkaar vast met tape uit het kraampakket.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar als het naveltje telkens vastgeplakt zit aan de luier die je zo'n 7 keer per dag moet verschonen is het ook niets... Wij weekten het gaasje elke dag in het badje los. Eva's navelstompje viel er trouwens wel laat af (de navelstreng was ook nogal dik), net na de kraamweek geloof ik. En moest daarna nog een paar keer aangestipt worden. Maar nu heeft ze een prachtig naveltje, een mooi kuiltje ;).

Wat iemand schreef over een navelbandje om het buikje heen, wat is het nut er dan van? Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen...

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Volgens mij doe je dan dat navelbandje om het buikje heen en dan over het naveltje/navelstompje. Dan dus geen gaasje om het vuil op te nemen maar dan gaat dat dus in het navelbandje. Dan worden dus niet de kleertjes vies en blijft het niet aan de luier plakken maar zit de viezigheid aan dat navelbandje en zit het navelbandje tussen de luier zodat het daar niet aan vast kan plakken.

Maar oke, voor mij is dit ook alleen gissen ;)!

19. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Eerst het gaasje met een beetje watten erin, daarover heen strak het navelbandje om dat gaasje op zijn plek te houden en dan de luier.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar dat zit toch helemaal niet lekker? Zo een band om je buik met een bol erin? :oops: zal wel aan mij liggen :oops:!

Deel Deze Pagina