Hallo, Vraagje voor de mamas die nu ook reeds een commode gebruiken. Zetten jullie de commode verticaal of horizontaal? Maw. Ligt de baby recht voor jullie bij het verversen of toch langs de zijkant? Ben aan het kijken voor een commode, heb hier geen ervaring mee en lijkt mij handig om te weten waarom jullie voor de verticale of horizontale optie gaan. Bedankt alvast!
Het is denk ik maar net hoe je het gewend bent. Ik heb het verschonen destijds geleerd vanaf de zijkant, baby met het hoofdje links en de billen rechts. Van de andere kant kan ik het echt niet en van voren vind ik het ook veel onhandiger.
Wat xPoppetje al zegt: het is maar net hoe je het gewend bent. Wij hadden een commodeverkleiner en de kleine lag dan recht voor me. Bij de jongste heb ik die verkleiner er niet op, omdat ik mijn oudste nu wel zijwaarts leg. Ik doe dus in het begin verticaal en als ze daar te groot voor worden, leg ik ze horizontaal.
ik kan niet overweg met vertikaal. dus naar je toe. altijd vanaf de zijkant verschoont vanaf dag 1. maar mijn nicht heeft het juist andersom. is maar net wat je aanwent.
Ik ben groot fan van recht voor me. Zelfs als ze heel groot zijn. Ik kan het ook van de zijkant (hoofd links, billen rechts), maar doe dat liever niet. Bij het uitkiezen van de commode heb ik gekeken welke de meeste mogelijkheden had.
vanuit mijn werk in de kinderopvang zijwaarts aangeleerd en vind dat dus veel makkelijker dan voor. kunnen ze ook niet in je gezicht piesen
Zijwaarts vind ik het makkelijker de luier onder de billen te schuiven. Ik rol de kleine zeg maar opzij om de luier om te doen ipv aan de benen omhoog te tillen. Dat is niet goed voor de heupjes en zijn reflux.
Ik vind zijwaarts fijner, doordat ik het gewend ben inderdaad. Ik kan het wel verticaal, maar wat zit ik dan te prutsen! Verticaal is wel beter om een voorkeurshouding te voorkomen.
Ook horizontaal, maar mijn man kiest voor verticaal en gaat dus aan het uiteinde van de commode staan om zoon te verschonen. Dat vind ik zelf helemaal niet makkelijk, en een gepruts met het verschonen van poepbroeken, maar voor hem geldt dat precies andersom. Ik zou het gewoon uitproberen, kijken wat je fijner vindt.
Zijwaarts vind ik een stuk fijner. Mij maakt het niet uit of ze met der hoofd links of rechts ligt. Maar als ze met der billen naar me toe ligt kan ik er helemaal niks mee en draai ik der automatisch zijwaarts
Zijwaarts, verticaal kan ik er echt niks mee. Ik ben linkshandig dus hoofdje rechts, billen links. Mijn man legt hem andersom dus die voorkeurshouding valt bij ons wel mee
Grappig, hier heb ik nooit eerder over nagedacht.. Ik ben zelf rechts en m'n man links, maar we doen het beide op dezelfde manier
Ik heb het vroeger zijwaarts geleerd en dat ben ik blijven doen. Man doet het ook zo. Gelukkig poepten en piesten ze nooit zo vaak als de luier af was maar als ze het doen dan liever tegen de muur ofzo dan in mijn gezicht Dat het beter is om recht voor je om voorkeurshouding te voorkomen, tja, ik weet niet of dat echt invloed heeft, je kan natuurlijk ook gewoon de fles op de andere arm doen of als ze in de box/stoeltje liggen zorgen dat daar afwisseling in zit. Als je en links verschoont en links de fles en baby voor de rest links van je heb is het wat anders. Maar verschonen links en rest afwisselen... denk dat het wel meevalt