Hebben/hadden jullie 1 of 2 kruiken?

Discussion in 'De babyuitzet' started by marianne1984, Mar 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

hadden jullie 1 of 2 kruiken?

1. 1 kruik.

2. 2 kruiken.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. marianne1984

marianne1984 Actief lid

Aug 15, 2007
    402
    0
    0
    Ik ben benieuwd........

Van Icare kraamzorg kreeg ik namelijk te horen dat je er 2 moet hebben.
    Maar ik hoor van verschillende mensen dat ze geen 2 kruiken meer mogen in het ledikantje/wiegje, dus waarom 2........

Graag jullie reacties :) ;)

2. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    ik had er 2 maar er werdt er maar een gebruikt. voor de afwisseling was het wel makkelijk dat ik er 2 had. savond de ene erin en snachts na het voeden de 2e. we wisselde ze steeds af.

3. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

Jun 17, 2007
    768
    0
    0
    Ik heb er 1. De kleine komt in mei en anders is er zo één bij m'n zus gehaald. Onze eerste had er trouwens ook maar 1 en die is in december geboren.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb er geen :p (laten we eens lekker lastig zijn)

Heb een bellywarmer

5. poekie01

poekie01 Actief lid

Dec 20, 2007
    132
    0
    0
    Heb er ook 1. Ben eind mei uitgerekend en als ik er toch nog een nodig heb, is die zo gehaald. Kan me voorstellen dat het bv in de winter makkelijk is er 2 te hebben.

Op de lijst van mijn kraamzorg stond ook maar 1 kruik.

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    de kraamzorg van de week zei hier: 1 bij ziekenhuisbevalling en 2 bij thuis.

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik moest er 2 aanschaffen van de kraamzorg.
    Als de ene koud is kunnen ze hem snel afwisselen met de ander..

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb er 2 en vond het wel erg makkelijk.
    We wisselden ze af. Een in het bedje en met het voeden de andere erin.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik moest er ook 2 hebben, ik heb ze van een collega geleend en gelukkig maar want ik heb ze nooit gebruikt.

Meestal gebruiken ze 1 voor het bedje en de ander om de kleertjes etc. voor te verwarmen voor na het badje.

10. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik heb ook 2 kruiken gekocht. Maar nu het toch over kruiken gaat, mijn vraag is: mijn kindje wordt in Juni geworden. Dus dan heeft ze overdag toch geen kruik nodig (als het een goede, hete zomer wordt) en s'avons wel omdat het weer dan afkoelt (zeg maar) :(:

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Syrianbeauty: dat ligt eraan... Juni kan dan wel lekker warm zijn maar een pasgeboren kindje KAN moeite hebben met het vasthouden van zijn/haar temperatuur. Dan heb je wel een kruik nodig ondanks dat het buiten heerlijk weer is.

PS. Hoeveel juni ben je uitgerekend? Ik heb namelijk ook een juni kindje, als de jouwe geboren wordt is de mijn (al/bijna) 1 jaar.... het gaat zo snel!

12. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb er twee maar bij jason ha ik er 1 gbruikt in de winter en nu krijg ik een kindje in augustus dus zou ik er wel of 1 of geen nodig hebben

maar ze zijn zo gehaald hoor

13. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Ik twijfel of ik er nou 1 of 2 moet kopen.

Mijn kind wordt eind juni geboren.

14. ingepinge

ingepinge Actief lid

May 18, 2007
    385
    0
    0
    Ik heb er twee, maar altijd maar één gebruikt.
    Eigenlijk is één meer dan genoeg. Heb de kruik maar af en toe gebruikt bij de voetjes onderin het wiegje.

15. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Het kan buiten nog zo warm zijn, het gaat om de temperatuur die de baby bij zijn lichaam voelt. Ook in de zomer hebben de meeste baby's dus een kruik nodig in de eerste dagen.

Het lichaamsgewicht is ook erg van belang. Een heel kleintje kan zich moeilijk zelf warm houden.

Kortom, iedereen zal de eerste dagen wel kruikjes gebruiken. Zeker als je een licht (te vroeg geboren?) kindje krijgt.

Zelf heb ik er ook twee. Nu, in de winter, laat ik de bijna afgekoelde kruik vaak aan ukkies voetjes liggen als extraatje. En dat kon 'ie zeker in het begin goed gebruiken.

16. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik had er zelf 1 gekocht. Later snel nog een geleend van iemand....
    Maar Jesper is eind aug geboren en heeft er maar 1 nodig gehad de eerste dag. (ja oficieel de 2e, want 1e was in het ziekenhuis). Hij hield zich al snel zelf warm dus dan is het niet nodig.

17. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik ben 18 juni uitgerekend, wanneer is jouw dochtertje uitgerekend. :(: Ja gaat heel erg snel he. Ik heb ook een neefje en bij hem zie ik echt dat de tijd heel snel gaat. Zo was hij geboren en zo word hij alweer 2 jaar binnenkort. Je moet echt van elke seconde genieten :D

En bedankt voor de antwoorden allemaal :D

18. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    ik had er twee bij mijn eerste en ook allebei nodig gehad indd met afwissleen was het handig hij kwam de eerste paar dagen slecht op temperatuur en hij was ruim 4 kilo en twee weken te laat

bij mijn tweede geen kruik nodig gehad ruim 4.5 kilo en een week te laat

19. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik had er 1 en ben in december bevallen.
    Mijn kraamzorg zei als er echt een 2de nodig is is die ook snel gehaald.
    Wij hebben geen 2de nodig gehad.

20. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ons dochtertje is vorige week dinsdag geboren en de kraamhulp doet elke keer twee kruiken in het bedje: eentje achter bij de rug en de andere daaronder tegen het kontje en de voetjes. Op onze kraamlijst stond ook dat je twee kruiken moet hebben. Tot nu toe dus steeds twee tegelijk gebruikt. En anders is het ook wel handig, want dan kun je de ene ook in het bedje leggen en de andere bijvoorbeeld in de box, als ze daar liggen te slapen.

Groetjes,
    Jippie

Share This Page