welke thermometer?

Discussion in 'De babyuitzet' started by knorretje21, Mar 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    hallo allemaal,

nu heb ik een vraag mijn kleine is pas heel erg ziek geweest en met koorts en al... alleen wij hadden/hebben een ouderwetste thermoter de digitale voor in de billen... nou vind ze dat een drama vind ik niet gek ;) maar was benieuwd welke raden jullie aan? en waar te koop? en hoe duur is die?

want zo 1 in de billen is niet fijn... en is wel hadnig als we hem zelf ook kunnen gebruiken

bedankt alvast

2. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Een oorthermometer misschien?

-x-

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ja zoeits waren we ook van plan...

maar iemand idee welke goed is? en waar die dan te koop is? en de prijs ;) altijd handig als hij maar goed is maak ben ik blij :)

4. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Die in de billen blijft het beste vind ik.
    Mijn dokter had er laats 1 en die gaf binnen 5 sec. aan wat de temp was. Misschien is dat wat. ( Ik moet zelf nog even uitvogelen waar ik die kan halen)

En anders idd een oorthermometer. Wij hebben die ook hier liggen maar die meet bij Giovanna niet correct.

5. GL013

GL013 Bekend lid

Sep 27, 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben ook even een oorthermometer gehad, maar dat sloeg nergens op... In mijn ene oor had ik een temp van 39,2 en in mn andere oor netjes 36,7! :(

In het ziekenhuis hebben ze oorthermometers, die schijnen wel erg goed te zijn, maar ook heel erg duur...

Dus hier ook ouderwets tussen de billen! :D

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

die gewone thermometer van de hema is binnen 5 seconden klaar. je kunt alcohol kopen om hem te reinigen

maar anaal blijft de meest zuivere meetwijze

bij een oorthermometer is het preciziewerk als je maar 1 mm scheef zit krijg je de verkeerde temp.

7. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Ouderwets tussen de billen is idd. het beste :)

-x-

8. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Op ons werk zijn de oorthermometers zelfs "verboden", gezien deze absoluut niet de juiste waarde geven.
    Digitaal is toch nog steeds het beste. Het kan helpen door de thermometer wat glad te maken met bijvoorbeeld een beetje uierzalf.
    En zoek idd 1 welke heel snel klaar is ;)

Groetjes, vonneg

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    in het ZH zeiden ze tegen ons dat je voor een oorthermometer door geleerd moest hebben, net als voor een el. bloeddrukmeter, de gyn ging helemaal uit zijn dak toen ie hoorde dat ze me met dat ding gemeten hadden, moest ouderwets met handapparaat, want het moest toch potverdikke zui ver, en of die muts van gister was haha (vk deed t na dat verhaal bij mij ook steeds met de hand hihi)

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik zou geen oor termometer kopen het is zonde van je geld of je moet er een hebben die je in het zieknhuis hebt maar die zijn niet te betalen.
    Binnen mijn werk gebruiken we gewonen termometer puur omdat dit het betrouwbaarst is.

11. megamuts

megamuts Actief lid

Mar 24, 2007
    255
    0
    0
    Er is ook een speentje die de temp. meet iemand ervaring mee? Die lijkt me ook erg handig. Maar ik vind inderdaad de gewone het beste.

12. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    okee dus las bij de hema hebbie en dititale ouderwetse die snel klaar is... want heb er nu 1 en duurt een minuut bekant voor ik hem uit dr billetjes kan halen dus dat is drama...

maar in ieder geval bedankt voor alle reacties

13. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Wij hebben een ook een hele langzamen. Ga ik ook maar eens bij de Hema kijken! Wilde nl ook al een oorthermometer kopen...

14. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    is zoiets niet iets? kost 16 euro

een setje?

Op eenvoudige wijze nauwkeurig en snel de lichaamstemperatuur meten.
    • digitaal
    • 0,1°C nauwkeurig
    • bereik 32°C - 44°C
    • ‘one touch’ gebruikersvriendelijk
    • batterijspaarstand (Auto Power-off)
    • water resistant
    • eenvoudig schoon te maken
    • veilig, geen kwik of glas

Triple Set: Speen-thermometer speciaal voor baby’s, Thermometer voor baby’s en kleine kinderen en een thermometer voor het hele gezin.
    [[/img]

15. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik heb gelezen dat die ook niet goed zijn. Hij geeft altijd een hele verkeerde temperatuur aan. Tussen de billetjes is altijd het nauwkeurigst.

16. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik heb die van de hema gekocht en die is idd sneller! Wel 3 keer zo snel denk ik!

17. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bij de kraamzorg worden alleen die rectale termometers geadviseerd, die voor in de billen dus...
    Dit omdat dit de enige zijn die echt betrouwbaar zijn...

Die van de prenatal zijn 6 euro ofzo en binnen 1 minuut heb je de goede temp!

18. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb zo,n setje gekocht van philips een digitale termometer en zo,n speentje maar dat speentje is drie keer niks hoor de temp is helemaal niet goed

ik vind die digitale voor je billen het fijnst die meet heel nauwkeurig

19. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Je hebt de snelle thermometers nu van heel veel merken. Er staat altijd wel specifiek bij dat ze binnen 10 sec klaar zijn. Ikzelf heb hem gewoon bij de blokker gekocht van braun.

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hier binnen 9 sec en gekocht op de beurs

Share This Page