Ik vraag me zo eens af, wat hebben jullie allemaal standaard voor medicijnen en hulpmiddeltjes voor de kids in huis?
Voor een pasgeborene : fysiologisch water ( voor neus en eventueel oogjes), ontsmettings alcohol (naveltje). Voor baby's en peuters: fysiologisch water, neusdruppels (nesivine bvb), paracetamol zetpillen( 100mg). Vanaf drie jaar: zelfde of hierboven, maar dan zwaardere zetpillen paracetamol, zetpillen Motilium ( handig als je die in huis hebt bij een buikgriep die uitbreekt in het weekend bvb). Verder heb ik ook Junifen zetpillen (ibruprofen voor kinderen, dit omdat mijn jongste heel veel oorontstekingen doet en zo'n junifen wel eens een AB kuur kan voorkomen. Ook de gewone dingen zoals ontsmettingsmiddel ( dat niet prikt) en pleisters, steriele compressen en een verbandje heb ik steevast liggen Ohja en een goede zalf voor lichte brandwonden en andere schaafwonden enzo(calendula bvb)
tot nu toe hebben we: VSM druppeltjes tegen krampje VSM hoestdruppeltjes Luuf Neusspray ORS paracetamol zetpillen dentinox voor doorkomende tandjes @ Nathalie47 ontsmetting alcohol mochten wij niet meer gebruiken voor het naveltje, dat moest er gewoon afvallen zonder dat je er iets mee deed. Maar de alcohol heb je wel nodig voor het ontsmetten van de thermometer.
Nee? Tja de laatste keer dat ik bevallen ben was in december 2005 , tijden veranderen en eerlijk gezegd, ik herinner me da tik dat enkel gebruikt heb de eerste twee dagen in het ziekenhuis, naveltje viel er de vierde dag al af.
Ik heb: - maizena om billen te poederen - luierzalf - paracetamolzetpillen - een neusspray en een neuspomp - alcohol Dat was het.
Hier ligt in de lade: paracetamol (sterkte afhankelijk van gewicht) Luuf (lekker smeren bij verkoudheid) baby otrivin (neusspray) ORS (bij uitdroging) detinox (maar helpt niks) Diverse luiercremes (sudo, natusan, zwitsal) alcohol &watten (om thermometer mee te ontsmetten) neuspompje En we hebben net een kinder-ehbo-koffer gekocht. Daar zitten de gekste pleisters en verbanden in. De betadine (niet prik jodium) staat in onze kast, samen met pleisters en gaasjes. Mijn vriend heeft op baby-ehbo dat je vooral niet moet smeren bij brandwonden en schaafplekken. Het lichaam regelt dat zelf wel. En je kunt er allemaal rommel insmeren.. Dus daar hebben we niks voor.
Ik heb: *Paracetamol zetpillen (toevallig vorige week gehaald omdat hij maandag zijn enting krijgt) *Fysiologisch water voor zijn oogjes & Neus *Neuspompje *alcohol voor de thermometer *Witte vasaline (op recept via de huisarts voor zijn droge huid *zalf tegen zijn eczeem. Verder hebben we een enorme EHBOdoos staan maar dat is niet specifiek voor hem
ikheb hier verbanddoos pleisters -spul voor de tandjes zowel van vsm als dentinox -neusspray die ik na opening vervang na 3 maanden voor een nieuwe -vsm calendula kinderemulsie (voor jeuk en kinderziekte zoals waterpokjes) -thijmsiroop -luuf -zetpillentjes 120gr en 250gr -after bite kids (hebben we nu ook niet veel aan) -vitamine D -alcohol voor thermometer -hormoonzalf voor eczeem die soms opzet bij der (gelukkig bijna nooit) -sinaspril (soort paracetamol maar dan met pepermuntsmaak) -thermometer -oorthermometer inc hulpstukken dit was het wat ik zo uit me hoofd weet haha
ik heb : dentinox paracetamolzetpillen luuf neusspray (druppels zijn erg onhandig) neuspompje (vind hem erg onhandig met een wattenstokje gaat het beter) en dit heb ik ook standaard in de luiertas zitten (dus heb alles dubbel)
- 3 therometers - theromoeter hoesjes - watten - alcohol - luuf baby - dentinox - Vitamine D druppels - Zetpillen ( 60, 120 en 240 gram) - Brandwondenspray - verscheidene tubes Bepanthen - Sudocreme - Gezichtcreme - Neusspray - Baby-inhalator + 2 verschillende pufjes - thymsiroop - pleisters
Luuf, Dentinox ORS Otrivin baby pleisters paracetemol zetpilletjes voor babys nou ja dat soort spul dus
volgens mij heb ik op de pleisters na, exact hetzelfde. In eerste instantie de paracetamol gehaald alvast voor de inentingen en later de rest toen we 4 dagen naar disney gingen en onze dochter ook (na mama en papa) flink verkouden leek te worden. Maar we hebben niets nodig gehad uiteindelijk. Oja, de zetpilletjes toen 2x vanwege koorts. Verder hier ook een neuspompje, van het begin af aan.
Voor als de kids iets groter zijn, paracetamol kauwtabletten (of wellicht zon drankje) Zodra een zetpilletje weerstand opwekt, gewoon kauwtabletje oplaten peuzelen. Anders wordt het 'zo'n ding' . Meneertje werd altijd panisch als je het over paracetamol had... net als temp. meten, hij vond het gewoon erg vervelend (kan ik me indenken) Dus wij tempen nu in zn oor (is dan wel niet super accuraat maar Koorts herken je wel) en paracetamol knabbelt ie op. verder, calendula creme (vsm) voor schaafwondjes oid. neusspray voor kinderen Luuf, en boven de 3 Vicks Strakjes voor de baby nog wat andere dingen zoals boven vernoemd
paracetamol zetpillen, ors en luuf. Verder, maar dat is niet speciaal voor de kinderen betadine en pleisters e.d.
Kan je de EHBO kinder koffer ook in de winkel krijgen? Hier; zetpillen pleisters Denitnox Chamodent Gengigel Luuf Zoutoplossing Bisolvon druppels Tussikind Beste medicijn; kusje van mama!
Wij hebben luuf en kinderparacetamol. Verder eigenlijk niks speciaal voor kinderen. Gewoon wat ik voordat ik een kind had ook al in huis had.
Truus, ik zag dat de HeltiQ kinderverbanddoos oa bij de DA, de etos, schlecker en de prenatal te krijgen zijn. http://www.heltiq.nl/page.php?id=421 (onderaan de pagina) http://www.heltiq.nl/page.php?id=409