Phil & Ted's duowagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Poppi, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppi

Poppi Lid

18 aug 2008
    24
    0
    0
    Hallo,

Ik ben ondertussen 38 weken zwanger van mijn tweede kereltje, en de oudste is net geen 18 maanden (maar is dat wellicht wel bij de geboorte). Ik heb lang getwijfeld, maar heb nu toch beslist om voor een duowagen te gaan.

Ik heb op internet al wat rondgekeken, en nu is mijn oog gevallen op de Phil & Ted's duowagen (die waar de kindjes achter/onder elkaar zitten). Ik zou voor de Sport gaan, maar heb toch nog enkele vraagjes aan ervaren gebruiksters.

1. Ik lees geregeld dat het baby'tje snel uit het babynestje groeit en dat hij/zij dan eigenlijk nog te jong is om al in het duozitje te gaan (dat je dan onderaan plaatst). Is het mogelijk om de baby toch nog langer onderaan te laten liggen, maar dan bijvoorbeeld in een Lodger Bunker in plaats van in het babynestje?

2. Mijn dreumes is een groot mannetje en is nu tussen de 85 en 90 cm lang (11,5 à 12 kg). Geeft dit problemen met het duozitje als dat bovenaan staat (dus als de baby nog onderin ligt)? Zal hij bijvoorbeeld niet met zijn hoofdje tegen de kap komen (nog iets wat ik gelezen heb, maar dat gaat misschien over nog grotere kindjes)?

3. Wat me nog tegenhoudt deze duowagen te kopen, is dat het kindje dat achteraan zit wel erg weinig kan zien. Vinden jullie kindjes dat ook vervelend of zitten ze graag achterin?

4. Ik zou dagelijks een uurtje willen gaan wandelen met deze wagen, en dan bedoel ik doorstappen. Loop je niet tegen het achterste zitje aan dan? Ik ben 1m67.

Andere ervaringen, zowel positief als negatief, zijn van harte welkom.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes,

Poppi

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik heb de oude versie de kiwi explorer en ik ben er echt superblij mee.

Joshua heeft niet lang in het babynestje gelegen, maar die was ook gigantisch hoor. hij zat met 3 maanden al in maatje 74/80.

Als je hem een tijd hebt loop je niet tegen het onderstoeltje aan hoor. is even kwestie van wennen.

En onderin liggen ze heerlijk hoor mijn oudste wil niet bovenin die wil echt alleen onderin nou dat zegt genoeg voor een peuter.

Ik zou hem zo weer kopen. al lijkt de nieuwe versie voor de onderste wel minder comfortabel. dus ik zou alsnog voor de kiwi explorer gaan.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik ken er 2, 1tje met de sport en 1tje met de vibe. Hier in t dorp loopt ook iemand met een vibe.
    Hoor er alleen maar positieve dingen over.

Wat ik ook veel hoor is dat de oudste het geweldig vinden om onderin te kruipen!

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb de vibe en ik vind het geen goede kinderwagen ik was zelfs in het begin bang om met de allerkleinste ermee te gaan wandelen. Als je van een hoog stoepje afgaat heeft ie de neiging om. om te kiepen en ik ben pas begonnen met gebruiken sinds dat Quinn in het gewone zitje kan. Het besturen is licht alleen blokkeerd het wiel vaak als ie op zwenk stand staat. Als ik het wiel vast zet heb ik geen probleem. Maar ik heb spijt van m'n wagen...:(

5. Poppi

Poppi Lid

18 aug 2008
    24
    0
    0
    Pfff, het is echt moeilijk om te beslissen. Ik lees erg uiteenlopende reacties (ook op andere forums): sommigen (de meesten?) zijn heel tevreden over de wagen en anderen hebben echt spijt van hun aankoop.

Meer reacties zijn dus zeker welkom!

Ik ga wel sowieso nog langs een winkel om de wagen in het echt te bekijken en mijn oudste er al eens in te zetten.

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    als je er heen gaat vraag of je hem met iemand van het personeel buiten met de kids erin van een hoog stoepje mag gaan dat is de beste test want toen ik hem in de winkel teste had ik geen enkel probleem maarja dat was logisch want alles was daar vlak

Deel Deze Pagina