Mijn schoonzusje verwacht binnenkort de 2e kleine uk en daarom geven wij, het van hun geleende kinderbadje binnenkort weer terug. Nu ben ik aan het bedenken wat we nu gaan kopen: 1. nieuw badje? - denk het zelf van niet omdat ze nu al te bewegelijk en groot wordt voor het badje. 2. badring waar ze zelf in kan zitten? - voor in bad, maar is dat niet te koud in dat grote bad met maar zón bodempje water?En hoe maak je de billen enzo dan schoon? 3. antislipmat? -en dan liggend in het grote bad met klein bodempje water. 4. damwand? verkleint het grote bad maar dan moet je alsnog haar continue vast houden zolang ze nog niet volledig zelfstandig kan zitten. Elke mogelijkheid heeft wel zijn voor- en nadelen. En nu heb ik de leuke eigenschap na mijn zwangerschap overgehouden dat ik veel moeilijker keuze kan maken. Daarom vraag ik jullie hulp maar in Wat zouden jullie doen
wij hebben toen een badstoeltje gebruikt, maar dan een waar ze in liggen. heerlijk ding. en ja de billen kan je altijd op het laatst doen als ze er bijna uitgaan. door dit ligstoeltje kan je kindje lekker spetteren.
Mee onder de douche? Of is dat geen optie? Je kunt ook het badzitje onder de douche zetten en dan zelf de douchekop vasthouden en haar afsproeien zeg maar. Je kunt ook bij de HEMA ofzo een goedkoop babybadje op de kop tikken, kost je 15 euro. Wij gebruiken hem sinds Lucas kan zitten weer elke dag. Gewoon zittend in zijn babybad, ideaal. Dat kan ook nog wel een hele tijd indien nodig. Ik weet ook niet of je ooit hoopt op een tweede kindje, dan kun je dat badje natuurlijk wel weer gebruiken. EDIT: een badje kan sowieso handig zijn, voor als je kindje straks in de zomer zelf kan zitten en buiten lekker in een badje wil, om te spetteren enzo.
bij de ikea zijn de babybadjes trouwens 6,00 ongeveer en die zijn wat breder dan de normale badjes. idd wat Marije ook zegt als ze eenmaal kunnen zitten gebruik je het kleine badje weer vaker.
Hier gaat de kleine of mee onder de douche of in het grote bad met een laag water op zijn rug liggens. En heel af en toe in de tummytub. Ik heb wel een babybad, maar gebruik hem niet als badje, mijn zoontje zou alles onder water zetten zo hard spettert hij.
Wij hebben geen bad en toen onze dochter te groot werd voor t babybadje heb ik een speciekuip gekocht. Goed schoonmaken, leuke stickers erop en klaar. Kost maar een paar euro en ze kan er strakjes ook lekker buiten in spetteren.
Ik gebruikte het badje tot voor kort nog heel veel, de jongste is anderhalf. Ik nam de kinderen ook vaak mee onder de douche in hun badje; zij lekker zitten en ik douchen. Toen ze steviger konden zitten deed ik ze in het kleine badje in het grote bad en dan kon ik in de tussentijd douchen (moet je wel de luxe hebben van een grote douchecabine en een bad; en dat heb ik nu ook niet meer helaas....) Op een zeker moment deed ik de jongste in een badje en de oudste in het grote bad waar ook dat kleine badje in stond. Zo liet ze hem een beetje met rust en konden ze toch gezellig samen in bad. En idd in de zomer lekker in de tuin; zo'n 'groot' babybadje in de tuin is best groot maar heel ondiep (en toch diep genoeg om te verdrinken dus ze alleen laten kon sowieso niet ) Nu heb ik geen grote badkamer meer en zitten ze samen in het (zit)bad, maar anders had ik het nog heel veel gebruikt.
Hey Sunshine, Hier gaat Sven mee onder de douche om de dag en om de dag gaat hij weer in zijn badje. Dan zit hij daarin en is hij met zijn bad eendjes aan het spelen. Ik heb zo iets van hij zit om de dag in het bad dus weekt het vuile ook wel los en als hij onder de douche gaat dan wassen we hem goed. Overigens wil mijn man het liever niet meer doen omdat hij al ruim 11 kilo weegt en dus zo loodzwaar is dat hij bang is dat hij weg glijd. succes