oude maxi cosi gebruiken of een andere kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door oxbow, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wij hebben een maxi cosi (niet van het merk maxi cosi) gekocht in 2008, we hebben hem voor 2 kindjes gebruikt.
    Maar ik heb weleens gehoord dat je en eens in de 4 jaar een andere moet kopen ivm het veranderen van de veiligheidsvoorschriften.
    Hoe hebben jullie dat? Kopen jullie ook een andere of gebruikken jullie gewoon de oude nog?

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik geloof dat op de site van maxicosi staat dat t 5 jaar is, maar dat kun je even checken.

wij hebben een gebruikte mc gekocht, wel van bekenden, niet te oud en geen ongelukken mee gebeurt, maar ja...

t heeft te maken met het kunststof dat door warmte en kou zn stevigheid verliest.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier staat me iets van bij dat ik 5 jaar heb gelezen op de info die erbij zat.
    Mocht er hier een 3e komen, komt er een nieuwe.

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    volgens mijn heeft het ook te maken met het uitdrogen van het plastic en het piepschuim ( zit in oudere stoeltjes) die in de maxi cosi zit .
    meestal raden ze je aan om na 5 jaar ongeveer een nieuwe te kopen .

voor de rest moet je even naar de gordels kijken of die nog goed zijn , ik zou bij twijfel toch gewoon een nieuwe kopen ....

5. Storm

Storm Niet meer actief

Wij gebruiken hier straks gewoon de oude weer. Die is van 2009, dus ik vind dat dat prima kan. De jongste is er bijna uit, is altijd van ons geweest en we zijn er altijd zorgvuldig mee om gegaan. Ik zie geen reden om een nieuwe te kopen.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    heeft voornamelijk te maken met evt. scheurtjes die kunnen ontstaan in het plastic door opwarmen en afkoelen. dus als een maxi cosi vaak of altijd in de auto staat en bijv. fel in de zon.
    maar voor de rest is het gewoon een verkooppraatje van maxi cosi. tuurlijk willen ze dat je om de zoveel jaar een nieuwe koopt. als je de cosi goed behandeld en niet teveel in de auto laat staan is er weinig aan de hand.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou de oude gewoon weer gebruiken.
    Ik denk namelijk ook dat het een beetje een verkooppraatje is... :)

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik denk hetzelfde. Wij gaan die van ons (gekocht in 2009) in ieder geval gewoon weer gebruiken.

9. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik heb er niet eens aan gedacht om een nieuwe te kopen...
    Onze is van 2006. Nog maar ff overleggen met m'n vriend.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.261
    36.092
    113
    Ik twijfel nog. Wij hebben een uit 2007. Tuurlijk zal het deels een verkooppraatje zijn, maar deels ook wel waarheid. Immers motorhelmen moet je ook standaard na een jaar of 5 vervangen omdat het anders niet meer veilig is (zo werd het ons uitgelegd).

En ja, veiligheid is nu ook niet iets waarmee ik risico's wil nemen.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Voor mezelf hou ik gewoon die 5 jaar aan. Zou het mezelf niet vergeven als er daardoor wat gebeurd en net idd wat Suus zegt, op helmen e.d. zit ook een levenduur van 5 jaar waarna je ze moet vervangen.

12. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Wij hebben een nieuwe gekocht voor onze tweede man. Maar de oude staat voor af en toe bij mijn pa in de auto, die is uit 2003. Heb er echt geen problemen mee, hij is nog zo netjes.

13. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    ik heb de maxicosi van me zus, die heeft hem gebruikt voor haar 2kinderen.

kan naar mijn mening nog makkelijk

14. misa

misa Niet meer actief

Je kunt ook even de bekleding eraf halen en kijken of alles eronder er nog goed uit ziet. Dan weet je het zeker.
    Een houdbaarheidsdatum zegt niet dat het daarna gelijk in stukken uit elkaar valt..! ;)

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb laatst maxi cosi gebeld en het is 6 jaar zeggen ze...

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee dan weet je het niet zeker. Want het gaat er juist om dat er onzichtbare scheurtjes in het plastic ontstaan. Dat zie je dus niet.
    Op deze crash test kan je zien wat er mee gebeurd.

Car seat expiration - YouTube

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er staat op je maxicosi een veiligheids keurmerk, een E en een cijfer erbij. Even googlen wat het presies is en dan op je maxi kijken. Verder idd de 5 jaars grens aanhouden, 't is voor de veiligheid!

19. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij hebben besloten geen nieuwe te kopen.
    We hebben em niet vaak gebruikt bij beide kinderen, heeft nooit lang in de volle zon gestaan en hij ziet er nog goed uit.

20. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Wij kopen ook geen nieuwe. Die van ons komt uit 2007 (aangeschaft in maart ofzo) dus dat zou dan eigenlijk net niet meer kunnen. Maar we zijn er altijd netjes mee omgegaan en hij heeft altijd binnen gestaan als we hem niet gebruikten. Soms heeft hij wel in de auto gestaan als we ergens naartoe gingen en de auto hadden geparkeerd maar 9 van de 10x parkeren wij in een parkeergarage dus daar zal de hitte niet zo erg van belang zijn...

Deel Deze Pagina