Daar hebben we weer een bezorgde moeder. Sorry dat ik u stoor met mijn pietluttige bezorgdheid... Ik heb in het begin enorme problemen gehad met bv. Met behulp van lk Jessie Budding hebben we de bv goed op gang gekregen en mijn borsten kunnen laten doen wat ze moeten doen. Toon zit daarmee al vanaf het begin aan de borst en nogsteeds ft. De groei zat er goed in en we zijn gelukkig met zijn tweetjes. Echter gaat Toon de afgelopen 2 weken (in mijn ogen) een duidelijke stagnatie door in groei. Hij groeit nog wel maar hij is 'slechts' in 2 weken iets meer dan 200 gram aangekomen. Is dit wel voldoende? Hij is nu 19 weken oud en weegt 7050 gram. Hij drinkt nogsteeds vrij regelmatig (zo'n 6 a 7 keer op een dag) aan de borst. Ik heb geen last van stuwingen ook nooit echt gehad. Hij lijkt wel tevreden (in de middag iets minder). En heeft zo'n 4 plasluiers per dag en zo 1 a 2 poepluiers per week. Hij drinkt gem. 6 min per borst. (hij laat zelf los) Als ik afkolf heb ik na 5 uur ± 120 cc, na 3 uur ± 50 cc. (per borst) Wat moet ik in de gaten houden voor de verdere groei? Wat moet ik doen als de groei niet voldoende is? (Ik wil dolgraag doorgaan met borstvoeden)
Vandaag weer gewogen en nu is er weer 100 gram af! Dus iets meer dan 100 gram op 2,5 week. We wegen hem altijd op hetzelfde moment van de dag. En hij geeft normale mondjes terug. (Normaal nu stukken minder)