Vraag aan moeders met dochters

Discussion in 'Zwanger worden' started by Happygirl86, Oct 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wanneer geklust

1. Erg dichtbij eisprong geklust: het is een jongen

2. Erg dichtbij eisprong geklust: het is een meisje

3. Ruim voor en of na eisprong geklust: jongen

4. Ruim voor en of na eisprong geklust: meisje

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik heb een grote wens voor een dochter (geen commentaar aub ik weet dat ik blij moet zijn als het gezond is, en ik weet ook zeker dat ik blij ben met nog een zoon, maar mijn gevoel moet dan gewoon even omschakelen).

Ze zeggen dat als je vlakbij de eisprong klust je meer kans hebt op een jongen, nu willen we niks speciaals doen en gewwon om de dag klussen en we zien wel wat het wordt, maar ik vraag me dus af hoe groot de kans is op een meisje.

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nou mijn stem staat er.

Ze zeggen dat als je dit doet dan heb je meer kans op.......
    Vind het allemaal nogal bla bla.

3. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    de kans op een meid is 50%

Heeft weinig te maken met dichtbij de eisprong klussen ja of nee
    Heeft met de celdeling te maken van het zaad en het eitje
    Maarre snap je gevoel heel goed hoor
    Heb zelf een meid en wil graag nog een jongen (zou ook tevreden zijn met nog een meid hoor)

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb de eerste keer echt dicht bij de eisprong geklust, en dat is een meisje, deze keer ongepland zwanger en weer een meisje :)

5. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    @Happy: wij klusten om de 2 dagen en heb 2 meiden gekregen!!!

Geen idee dus of dit ermee te maken heeft gehad!

Wel leuk dat jullie voor je 2e gaan, hebben met elkaar gekletst toen je zwanger was van jullie zoontje!

xxx

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

het zegt volgens mij niet zoveel, onze zoon was wel een paar dagen voor eisprong dus dat zou kloppen, onze dochter weet ik niet precies meer maar volgens mij was ie op de dag van de eisprong, dus de theorie moet dan kloppen maar ken ook genoeg "verhalen" dat het andersom is ..

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

In theorie heeft het wel te maken met de eisprong, maar niets zo verwonderlijk als het menselijk lichaam dus kan alle kanten op zeg ik maar..

8. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Hoi hoi,

Wij hebben 2 dagen voor de eisprong en letterlijk op de dag van de eisprong goed ons best gedaan....dus dichterbij konden we niet komen zeg maar. En het is toch echt een heerlijk mannetje geworden.
    Dus ja....

xxx

9. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Op de dag van ovulatie klussen zou de kans op een jongen inderdaad vergroten, dus klus je best een aantal dagen voor de ovulatie voor een meisje... Als je tenminste weet wanneer je ovulatie is.
    En veel melk drinken zou de kans op een jongen vergroten, geen idee of dit allemaal klopt hoor :D
    Wij hebben slechts één keer geklust in de vruchtbare week toen ik zwanger was van m'n dochter, maar geen idee wanneer mijn ei toen was.
    Het is dus een beetje op goed geluk, succes ermee!

10. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier zo'n 2/3 dagen voor de eisprong 'geklust' en tweemaal een meisje. Heb dan ook niet gestemd, want een echte optie die er goed bij past zie ik niet.. (Niet ruim ervoor, niet erg dichtbij denk ik zo ;))

11. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wij klusten ook om de 2 dagen, en hebben 2 jongens gekregen :D.
    Volgens zegt het helemaal niks...

12. Chai

Chai Niet meer actief

Hier 2 dagen voordat mijn eisprong plaatsvond en het is een meid. :)
    Ik hoop voor je dat het gaat lukken.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,212
    35,981
    113
    Bij beide kids elke dag rond eisprong geklust en een jongen en een meisje gekregen.

14. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    ivm met hormonen op de de dag van de eisprong sex gehad en tis een meisje.

15. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Leuk omtelezen dat het gewoon op goed geluk is, dan maar afwachten. We gaan gewoon om de dag klussen en beginnen vandaag :) dan hoop ik dat het raak is. Afgelopen 2 rondes alleen geklust op meisjesdagen volgens astrologie en dan ook cranberry ed slikken. Omdat ze zeggen dat dat de kans op meisje vergroot, maar volgens mij verkleint het de kans om zwanger te worden, dus daar ben ik mee gestopt, we zien nu wel wat ons wordt gegund ;)

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Meisjesdagen.... nee, dat is echt complete bullshit :D

De kans op een meisje is theoretisch wat groter als je wat langer voor je eisprong geklust hebt, omdat mannelijk zaad sneller is, maar ook sneller afsterft. Vrouwelijk zaad is wat trager, maar blijft dus ook langer leven.
    Maar goed, jij snapt ook wel dat in een stoot sperma echt niet alleen mannenzaadjes voorin zwemmen, die zitten natuurlijk gewoon door elkaar heen, en dus zijn er ook vrouwelijke spermacellen snel op de plek waar ze zijn moeten...
    En uiteraard zijn er ook altijd mannelijke spermacellen die de uitzondering op de regel zijn en langer in leven blijven.

Dus al met al blijft het toeval en niet of nauwelijks te beinvloeden... :)

17. Chai

Chai Niet meer actief

Beetje op de chinese kalender letten misschien anders? ;)

18. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    @chai: chinese kalender is ook niet te geloven volgens velen, en die wil ik ook niet geloven want bij mijn leeftijd (25) heb ik de komende paar maandne alleen maar kans op een jongen, volgens mij klopt dat sowieso nooit en is het toeval als het wel klopt ;)

19. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier hoopte ik ook stiekum op een meisje en was helemaal in tranen toen dat ook zo bleek te zijn. Al geloof ik dat ik met een jongen ook erg blij was geweest.
    Nu hoop ik ook een beetje op een jongen maar iets minder sterk denk ik dan toen. We zullen 't zien.
    Hier overigens met vrijen geen rekening mee gehouden. Hier zo'n beetje om de dag gedaan.

20. jomidi

jomidi Bekend lid

Oct 13, 2010
    904
    1
    0
    2 x op dag van eisprong, 2x een jongen.
    nu voor de derde keer zwanger, weer op dag van eisprong dus denk weer een jongen :) maar meisje zou ook helemaal tof zijn natuurlijk.

Share This Page