ADD ervaring

Discussion in 'De lounge' started by Siren84, Jan 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Weet je toevallig of mensen met ADD dan ook sneller een paniekstoornis ontwikkelen...??
    Toevallig heb ik dat namelijk ook naast de ADD, een paniekstoornis met agorafobie.
    Of zou dat gewoon toeval zijn...??

2. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

ADD gaat vaak met andere stoornissen samen

3. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik voldoe inderdaad ook niet aan die eigenschappen.

Ik ben altijd op tijd, tot het irritante toe. Als ik ergens heen moet zit ik vaak een half uur te wachten tot ik weg moet. Anders word ik echt gek, raak ik gestrest en helemaal chaotisch. Nou is te laat komen echt een van de bekende ADD kwaaltjes, en was mijn ADD coach op het begin ook erg verbaast als ik 20 min van te voren al zat te wachten in de wachtkamer. Maar naast de ADD is je karakter ook erg belangrijk, en zullen bepaalde ADD eigenschappen zich bij iedereen anders ontwikkelen.

4. Channie32

Channie32 Bekend lid

Oct 30, 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Idd daar horen helaas paniekaanvallen bij..ik heb add en heb ook hypochondri erg vermoeiend allemaal..altijd moe, kan moeilijk besluiten nemen, wil 100 dingen tegelijk maar dat gaat natuurlijk niet..heb Ritalin geslikt maar vond ik niks..gebruik nu niks heel soms oxzazepam om rustig te worden

5. Channie32

Channie32 Bekend lid

Oct 30, 2011
    676
    0
    0
    Den haag

Ik heb dus ADD en ben ook altijd ruim op tijd..juist omdat ik bang ben te laat te komen en dan geen rust heb totdat ik bij me afspraak ben..zit daar dan liever te wachten met rust in me lichaam dan dat ik thuis me eigen gek maak..denk wel een hoop symtomen van add bij iedereen anders kan zijn..

6. Mily

Mily Fanatiek lid

Oct 2, 2008
    1,088
    0
    0
    Ik word momenteel onderzocht op ADD erg vermoeiend allemaal, daarnaast heb ik last van angstaanvallen, momenteel chronische stress stoornis en waarschijnlijk ook nog een dwangstoornis omdat ik altijd controle wilt houden. Dus ja zou wel zeggen dat het samen gaat met andere stoornissen

7. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wat veel reacties weer. En veel herkenbare dingen. Maandag ga ik naar de huisarts en dan maar hopen op een doorverwijzing.
    Heb het gister aan mijn baas verteld en die ziet mij liever vertrekken, daar kwam het op neer.

Ik kom over als,
    ongeconcentreerd
    dromerig
    ongemotiveerd
    ongeinteresseerd
    laks
    lui
    chaotisch
    vergeetachtig

terwijl dit absoluut niet is!!! Je bent gewoon niet bekwaam voor dit werk kreeg ik te horen. Doet pijn! Voel me vernederd, x op x!

Verder heb ik ook dwangneuroses, 3x de auto op slot doen. 10x mijn wekker checken of hij wel goed staat e.d.

Begin me ook steeds depressiever te voelen.

8. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hij zei, jij bent gewoon zo. Kwam erop neer dat ik dat maar moet accepteren en mijn verantwoording nemen.
    En dat ik het wil afschuiven op andere of andere dingen...dit vond hij ook weer zo'n vb daarvan..het feit dat ik denk dat er iets is en dat ik naar de huisarts ga.

9. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Hier hetzelfde! Helaas heb ik een man die het allemaal niet zo nauw neemt...dat levert vaak irritatie op en sinds wij samen zijn kom ik bijna overal te laat. Maar ik denk dat er inderdaad een hoop symptonen zijn die bij iedere ADD'er verschillen. Zo is ons huis juist erg opgeruimd omdat ik weet dat ik nog chaotischer word van rommel, ik weet dat dit ook tegenovergesteld kan.

10. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    IK heb ze wel veel om mij heen gehad maar ik neem emoties van mensen over en merk dat ik van ADHD'ers mijn eigen controle kwijt raak. Ik neem verdriet en spanning over en ook onrust. Ik weet dit pas sinds kort maar dit verklaart erg veel. Overigens zijn mijn ADHD vriendinnen alweer langer out of the picture...

11. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    @Natasja84
    Ik heb ADD, vroeger werd ik borderliner genoemd maar daarnaast ben ik al sinds klein kind af aan depressief. Dat zijn dus 3 'stoornissen' naast elkaar, al heb ik nog steeds zo mijn twijfels bij het borderline verhaal, ik had gewoon een rotjeugd en elke jong volwassene zou daarop reageren.
    ADD heb ik prima in de hand maar de depressies blijven lastig al weet ik ze heel goed aan te voelen en er mee om te gaan. Sinds 3 jaar gebruik ik helemaal geen medicatie meer en daar ben ik blij mee.

12. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Daar ligt ook mijn twijfel. Zou het niet gewoon de ADD geweest zijn. Al is het wel veelvoudig geconstateerd; dat zijn ook maar momentopnames geweest.

13. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    De eerste keer toen ik 16 was, daarna een aantal keer tot, ik denk, mijn 22e ofzo.
    Maar ik ben ook echt geen stoornis, ik ben ik.
    Ik heb het er ooit nog eens met een therapeut over gehad dit overnieuw te laten testen maar hier voel ik niets voor omdat het niks veranderd aan wie ik ben.

14. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Ow, dat wist ik dus helemaal niet :)
    Ik heb dus idd ADD en een paniekstoornis met agorafobie en waarschijnlijk ook een form van hypogonder (dit laatste is nog niet officieel getest maar het is wel zo goed als zeker).
    Daarnaast heb ik last van depressies.
    Ook heb ik mezelf laatst op OCD laten testen. De uitslag was gelukkig negatief maar uit die test bleek dat ik dus wel een ontzettende controlfreak en perfectionist ben en dat ik kennelijk een probleem heb met autoriteit :( Dat laatste is nieuw voor mij...

Aan de hand van deze informatie ga ik het maar eens met de psycholoog bespreken of we misschien ook eens naar het ADD probleem kunnen kijken, misschien dat dat de rest ook allemaal wat makkelijker zou maken.
    Ik heb ooit de keuze gemaakt geen medicatie te gebruiken maar mijn vriend en ik hebben het er de laatste tijd vaker over om hier misschien toch mee te beginnen. Hij voor de ADHD ik voor de ADD. De kids hebben namelijk wel medicatie en wij zien heel duidelijk hoeveel baat zij daar bij hebben.

15. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Klopt, dat van mijn leeftijd. Werd mij toen ook verteld hoor maar ze bleven er wel bij. Wellicht is dat dan de reden dat het vaker getest is.
    O, dat is wel interessant, de 5e as.

16. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Heb net een andere zelftest gedaan... 66 van de 100 vragen met ja beantwoord..

Lijkt me vrij hoog, hoe meer met ja, hoe meer waarschijnlijk het is dat je add hebt.

17. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Medicatie is niet mijn 1e voorkeur van behandeling maarja, we zullen het wel zien...

Kan ik maandag proberen uit te leggen hoe ik me voel en dan hopelijk krijg ik van de ha wel begrip. Of hoe gaat zoiets??

18. Eerised90

Eerised90 VIP lid

@Siren. Ik zou gewoon zeggen dat je het vermoed en je graag doorgestuurd wil worden naar de psycholoog.

Ik zit sinds begin december in de molen. Psycholoog psychiater etc.
    Vanmiddag 5e afspraak. Behandelplan doornemen.
    Diagnose is 99% zeker.
    Ik was ook erg tegen medicatie. Maar denk dat het me wel even kan helpen. Rust te creëren. Ik loop op het moment namelijk over. Druk in mijn hoofd pfff.
    Dus waarschijnlijk intensieve therapie hier en af en toe medicatie.

19. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

May 8, 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    M'n vriend heeft het, en het lijkt erop dat onze zoon het ook heeft. Beiden zijn ze erg moeilijk te focussen, tenzij het iets is, waar ze heel erg in opgaan, dan verdwijnen ze in een hyper-focus. Kunnen moeilijk plannen, of aan het werk komen. Allebei heel dromerig. Hak-tak denken. Maken dingen vaak niet af, of juist heel erg perfectionistisch.

20. Koon

Koon Niet meer actief

Het broertje van mijn vriend heeft de diagnose en bij mijn vriend zie ik ook wel eens wat kenmerken. Geen diagnose maar zeker een verwantschap ergens in de verte.

Bij mijn zwanger uit het zich vooral in:
    - slechte concentratie.
    - gevolgen van gedrag niet goed kunnen overzien.
    - niet kunnen plannen.
    - geen 'werk' zien (mensen bijv. ook geen drinken aanbieden als ze op visite komen of als enige blijven zitten als iedereen de tafel aan het afruimen is/aan het afwassen is)
    - enorm besluiteloos. Twijfelt overal over.
    - erg beinvloedbaar door meningen van anderen (gevolg: nog besluitelozer) .
    - geen interne motivator hebben om zaken op te pakken die minder leuk zijn.
    - heel veel (onmogelijke) ideeen bedenken en vervolgens niets uitvoeren.

Hij heeft een tijdje concerta geslikt, maar ik geloof dat dat niet veel voor hem deed. Of in ieder geval niet wat hij ervan verwachtte.

Share This Page