Add

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Lovely83, Apr 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik heb volgende week een afspraak bij de HA, omdat ik toch het idee heb dat mijn zoon ADD heeft, op school (speciaal onderwijs) vinden ze hem een twijfelgeval. Dus ik wil het toch zeker weten!
    Omdat er qua concentratie totaal geen vooruitgang in zit, zijn concentratie blijft enorm bagger.

Hier mensen ervaring met ADD en hoe intensief is de periode waarin ze onderzocht worden? En gebruiken jullie kids medicijnen?
    Ik hoorde dat er ook iets homeopatisch is voor concentreren iemand dit wel eens gebruikt?

2. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Ik heb zelf ADD, en ik gebruik medicatie, (puur omadt ik een gezin moet runnen, en mijn werk moet handelen)ik weet het pas sinds een half jaar! Ik heb altijd het idee dat ik gek was, en heel dom en lui, had ik het maar eerder geweten!
    Waarom denk je dat hij het heeft? en waarom denk je dat medicatie nodig is?

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Meer omdat zijn concentratie echt heel slecht is! En er zit ook geen verbetering in. Hij is werkelijk door alles afgeleid en overziet dingen voornamelijk met drukte om zich heen niet.

Ik weet niet of medicatie nodig is, vandaar ook mijn vraag of kids hier medicatie gebruiken.

4. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    wij zitten in het traject onze oudste zoon te testen, dit is wel heel intensief, 2-3x per week naar een buro dat de testen uitvoert (virenze) en we krijgen binnenkort te uitslagen.

hier gaat het om een combi van slecht concentreren en wrs hoog niveau en emotioneel wat achter liggen(hij huilt heel snel, is snel overstuur).

het hele traject begin met een aanmelding op de wachtlijst, en daarna de bezoeken thuis/school en virenze, en dit is nu bijna 6 maanden bezig!

5. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    wij geven mijn oudste vis olie voor de concenstratie, innerlijke rust en geheugen ( is niks mis mee hij had nl 3 keer a op zijn cito ) en zijn bezig met een orthopedagoog ,kijken wat er uit gaat komen......als ie 6 is krijgt hij een intelegentie test....

6. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    2,106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Je zou visolie kunnen geven of valdispert... En je kan idd altijd even met je huisarts praten :)

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Bedankt voor de tips! Ik wil zoiezo dus nu de visolie of valdispert gaan uitproberen, kijken wat dit voor effect heeft op zijn concentratie.

Volgende week hebben we een afspraak bij de HA. Hopelijk worden we snel geholpen. Zie wel op tegen de onderzoeken, hopelijk is het niet te zwaar voor m'n zoon.

8. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    2,106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik kan me voorstellen dat je daar tegen op ziet. Maar als je weet wat er is dan kan er hulp geboden worden en heb je voor jezelf misschien wat meer rust :)

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    AnnaB: Precies dat is het belangrijkste! En denk dat het ook fijn voor hem is om te weten waar het aan ligt, en weet dat ie er zelf niks aan kan doen.

10. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    met visolie hadden wij na 2 wkn al resultaat, ook mensen die hem niet vaak zien merken nu verschil. Ik heb die van el mare speciaal voor kinderen...2 keer daags 1 capsule

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Dat is fijn om te lezen! :)
    Ga morgen de visolie halen, volgens mij is het bij de kruidvat in de aanbieding. Je geeft het standaard elke dag?

12. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Waarschijnlijk zal je een doorverwijzing krijgen naar Accare.
    Mijn kinderen zijn daar ook getest. De onderzoeken zijn niet zwaar hoor. Tenminste ik en de kinderen hebben het niet als zwaar ervaren.
    Enige nadeel, het duurde heel lang voor dat we aan de beurt waren.
    Helaas lange wachtlijsten.

Visolie heb ik ook geprobeerd. Ik heb alleen geen verschil gemerkt.
    Maar baadt het niet dan schaadt het niet. Het is wel gezond.
    Het is met visolie idd de bedoeling dit dagelijks te geven.

Succes!

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    De wachtlijsten hoor ik veel over inderdaad, hoop zo dat het mee valt!
    Morgen hebben we een afspraak, ben benieuwd!

Gisteren aan mn ouders verteld, die vinden het belachelijk dat we zulke vermoedens hebben. Jammer, want ik denk dat het juist goed is als ouder om wat te doen met bepaalde signalen.

14. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Jammer dat je ouders het onzin vinden. Tuurlijk is het niet fijn om een stempel te krijgen, maar aan de andere kant, als je daar mee geholpen kunt worden.....
    Ik ervaar als docent dat ouders het altijd zo'n gedoe vinden die onderzoeken. Leerlingen die het moeten ondergaan vinden het ook niet leuk (ze zijn dan inmiddels wel 16-17 jaar)

15. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    wij geven de visolie 2 keer daags en nu vraagt hij er zelf naar als ie het nog niet heeft gekregen. Onderzoeken pas met 16 jaar?? Wij gaan nu beginnen als ik eindelijk de papieren van school hebt dan....

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Er is kort geleden een onderzoek gepresenteerd over voeding en AD(H)D. Was van de UvA of de VU, iig eentje uit Amsterdam ;)
    In de meeste gevallen kwamen de problemen voort uit een reactie op voeding en als gevonden werd welke voeding dat was, en dat werd vervolgens uit het dieet gehouden, dan verdwenen ook de meeste problemen weer.

De onderzoeksfase valt wel mee: je moet gewoon heel veel vragen beantwoorden en er zal wat geobserveerd worden, (maar denk dat in jullie geval de school ook gevraagd zal worden naar hun observaties).

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

ADD wordt vaak laat gediagnosticeerd, omdat het een stoornis is die niet zo heel erg in het oog springt, zoals bij ADHD wel het geval is.
    Goed dus dat je wel wat met je vermoedens doet!

18. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Sorry voor de late reactie, maar ja. Met 16 jaar worden sommige leerlingen pas gediagnostiseerd, omdat ze dan pas echt vastlopen op school.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Nou we wachten nog steeds in spanning af voor een oproep, de HA zei dat we binnen 2 weken een brief zouden krijgen, nog steeds niks. Morgen de HA maar bellen of ze wel een verwijsbrief heeft verstuurd naar Lentis.

20. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    maar kan je niet via een ortopedagoog-en praktijk wat meer duidelijkheid krijgen??? Die weg bewandelen wij met onze zoon. Maar echt snel gaat het ook niet als school niet de papieren invult...( lang verhaal ) nu zijn ze bijna 2 weken gelden op de bus gegaan en wachten we op een telefoontje voor een 1 e afspraak, maar nu net vakantie periode.......zal nog wel ff duren.

Share This Page