Add

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Tinkerbell81, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Wie heeft er een kind met add? Hoe oud was jullie kind toen de diagnose gesteld werd ?
    Ik denk nl dat ons zoontje add heeft , onlangs is het bij mijn man vastgesteld, heel veel van hem herken ik in ons zoontje...
    Paar kenmerken: heel vergeetachtig, kan moeilijk bepaalde volgordes van handelingen onthouden, op school passief ( juf moet echt achter z'n broek aanzitten) , lijkt vaak niet te luisteren en nog een paar dingetjes...
    Het is wel een heel lieve jongen hoor, hij is ook heel zorgzaam en superlief voor z'n babyzusje ( voor z'n andere zus wat minder die plaagt ie graag maar das meer de leeftyd denk k;)), slim en is heel nieuwsgierig en behulpzaam:).
    Maar ik vroeg mij af of ik het nou moet laten uitzoeken of ie het heeft of niet ( de kans is best groot als ik alle kenmerken lees, voldoet ie aan een heleboel)... Maar hij is pas 6, ik wil hem ook niet helemaal binnenstebuiten laten keren, maar wil ook niet dat hij er last van heeft...zucht ik weet t ff niet en hoop dat ik hier nog moeders vind die een kind met add hebben, en wat tips voor mij...

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm als het pas bij je man is vast gesteld...
    Heeft hij waarschijnlijk contact met een psycholoog of iets dergelijks...
    Misschien dat je het daar eens kunt vragen.

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Zal dat idd eens doen; geeneens aan gedacht...

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Tijdens mijn ADD-onderzoek werd ons vertelt dat AD(H)D vanaf ong. 7 jaar duidelijker zichtbaar wordt. Bij mij is dat te zien in mijn schoolrapporten (slechte concentratie, traag werktempo, onoplettend, chaotisch maar goede scores). Ik zou zeggen dat als je zoontje zelf niet aangeeft last te hebben of je het op eigen houtje goed kunt opvangen, je er nog even niets mee moet doen. Ik heb er zelf vrede mee dat ik pas nu een diagnose heb, jarenlang heb ik mezelf uitgedaagd om de dingen TOCH te kunnen en te doen, daar heb ik veel van geleerd.

Jullie kunnen natuurlijk altijd eens met de behandelend psychiater overleggen maar ik zou niet staan te springen om mijn kind zo jong al te laten labelen (en medicatie toe te dienen) als het niet strikt noodzakelijk is. Iedereen is nu eenmaal anders en tegenwoordig moet iedereen op hetzelfde niveau meedraaien. Dat is jammer, en dat hoop ik mijn kind voorlopig nog even te kunnen besparen.

5. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Hoi Tinkerbell,

Ik werk in de jeugdzorg en een criterium bij ons voor onderzoek kan in zo'n geval zijn dat er bij het kind gemerkt wordt dat zijn probleemgedrag (zoals vergeetachtig, passiviteit) leidt tot beperkingen in zijn functioneren en dat hij zich dus niet optimaal ontwikkelt. Het kan zijn dat hij er zelf misschien nog niet zoveel last van heeft maar dat jullie als ouders of school wel merken dat hij op bepaalde gebieden hierdoor achterloopt. Dat kan een goede reden zijn om eens een professional te raadplegen om te kijken of onderzoek zinvol is. Het is zonde wanneer hij bepaalde zaken eigenlijk wel kan maar belemmert wordt door andere dingen en daardoor bv op een lager niveau functioneert op bepaalde gebieden. Wanneer er sprake is van bv ADD, dan is een vroege diagnose waardoor de juiste hulp kan worden ingezet wenselijk voor zijn ontwikkeling.

Succes!

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier diagnose adhd ( van zijn 4de jaar mogen ze het zo noemen)
    Met 2,5 jaar diagnose regulatie stoornis met 3,5 jaar ook.
    Wij laten het nog even zo ( hem helemaal zichzelf zijn)
    Op school doet hij het(nog) goed ondanks zijn slechte concentratie , komen er mindere verhalen vanuit school is het een kwestie van een telefoontje geven aan de jeugd en kinder psygiatrie en worden we weer begeleid al dan niet meer in een weekelijkse daggroep

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn zoon heeft ADD, alles wat jij herkent in je zoon herken ik ook in de mijne.
    Op zijn 9de is dit vast gesteld, nu sinds anderhalf jaar gebruikt hij lage dosering medicijnen en dit gaat super. Hij wil zelf niet meer zonder, maar dan met name op school en uitstapje. Thuis heeft hij ze niet nodig.

Deel Deze Pagina