ADD

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Koraal82, Sep 1, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Bij mijn zoon (10) is vastgesteld dat hij ADD heeft. Ik wil mij wat meer gaan verdiepen hierin want weet er nog niks van. Zijn er boeken die jullie kunnen aanraden?

Hij krijgt nog wat vervolgonderzoeken en dan komt er een plan maar ben wel al heel benieuwd naar ervaringen, tips. Mijn doel is vooral om hem zo goed mogelijk te begrijpen en te helpen.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Geen boeken tips helaas, ik heb vooral veel online gelezen.

Koraal82 likes this.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,357
    113
    Female
    Langere stukken lezen is een dingetje. Voor hem zelf zou ik zoeken naar youtube filmpjes. Dan kan je samen praten over wat herkenbaar is, of juist niet.

aanv: Ik denk dat het met ad(h)d erg belangrijk is om jezelf door te krijgen voordat de gevolgen op komen dagen. Door het deels samen uit te zoeken is het voor hem misschien ook makkelijker om wat dingen te gaan herkennen.

Koraal82 likes this.
  4. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
  5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    miepje77 likes this.
  6. MissXray

MissXray Niet meer actief

Goed dat je dit probeert en vergeef het jezelf als je het vaak ook niet begrijpt. Hier ook een kind met ADD en hoe goed ik ook mn best probeer te doen om het te begrijpen of begrip te hebben voor sommig gedrag, ik voorkom niet dat ik er soms heel geïrriteerd van wordt.

Koraal82 likes this.

Share This Page