Adem inhouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia was vanavond bij het eten heel druk. Ze gooide haar boontjes in het rond en ze werd niet rustig. Al vrij snel heb ik dus het bord aan de kant gezet en yoghurt gaan geven. Toen werd ze erg boos, ik weet niet precies waarom, maar ze hield zomaar haar adem in! Wel een paar seconden, en ze werd helemaal donker rood. De schrik zat er wel behoorlijk in. Ik heb in haar gezicht geblazen en toen ging ze weer ademen en huilen, en daarna deed ze het nog een keer!

Iemand ervaring? Ik heb iets opgezocht over breath holding spells, maar is dat hetzelfde? Ze was daarna ook echt een beetje van slag, alsof ze er zelf ook van geschrokken was!

Brrr, en ik ben er ook van geschrokken. Heb de tranen in mijn ogen. Het ziet er toch wel erg naar uit!

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid heeft regelmatig dat ze een tijd d'r adem inhoudt als ze erg overstuur aan het huilen is (max een seconde of 7-8 denk ik..).. Ze wordt dan knalrood en tegen de tijd dat d'r lipjes een beetje blauw worden haalt ze weer adem. Ik heb geen idee wat het is, ze heeft het altijd al gedaan. Als het lang duurt blaas ik haar even in d'r gezicht..

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron is al vanaf zijn geboorte zo'n driftkikker en elke keer als hij echt goed kwaad is, doet hij dit. Het is gewoon pure woede dan (die eigenlijk altijd komt doordat hij zijn zin niet krijgt).
    En net zoals Bubbel blaas ik altijd even in zijn gezicht als het me te lang duurt.

Kan me voorstellen dat je schrikt als je kindje het nog nooit gedaan heeft, maar het komt dus meer voor. Knuf voor de schrik!

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Er zijn wel meer kinderen die het doen. Het lijkt een soort van nijt. Ze wil iets wat jij niet wil of andersom. Het is al een soort van dwingen.

Wat je gedaan hebt is goed. En daarna wat troosten en verder gaan.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje doet het ook. Als hij overstuur is, blijft ie er echt in hangen en loopt ie helemaal paars aan. Ik blaas dat inderdaad ook in zijn gezicht, dat helpt altijd.

Dat breath holding spells is volgens mij als kinderen echt buiten bewustzijn raken? Maar misschien herinner ik het me niet goed hoor. Mijn zusje had dat in ieder geval; zij raakte zo overstuur dat ze echt flauwviel en soms zelfs een paar seconden weg was. Daarna kwam ze weer bij. Daar is overigens volgens mij ook niet zoveel aan te doen, ze is er overheen gegroeid.

6. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Tess heeft dit ook al een paar maanden en vooral als ze erg boos is of zich heeft pijn gedaan. Zij word dan helemaal bleek en krijgt blauwe lipjes :) In het begin schrok ik me ook wezenloos maar je went er echt aan en als het blazen niet helpt kan je ook snel wat water in haar gezicht gooien! Is het alweer wat gezakt bij Juul? En bij jou?

Dikke knuffel voor jullie voor de schrik!

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, alhoewel we wel de schrik te pakken hadden. Nu ik het zo van jullie lees, klinkt het ook al een stuk minder eng. Ik had het alleen niet aan zien komen ofzo. Ze was niet heel overstuur, niet heel ontzettend boos. Alsof ze driftig was van dat eten en niet wist hoe ze het ons kon uitleggen.

Ik ben nu vooral aan het bedenken hoe ik haar op zo'n moment dan wel kan kalmeren. Ze ging helemaal wild doen tijdens het eten, alles rondgooien, slaan, niks was goed. Hapje appelmoes was lekker, maar toen dat op was werd ze ook boos. Geen idee waarom ze opeens zo moeilijk deed!

p.s. toch een idee: tandjes? Misschien deed de koude yoghurt wel zeer aan het tandvlees? Er lijken namelijk 1 of meerdere tandjes door te komen...

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
  9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh dus dat kan wel! Ik las namelijk ergens dat breath holding spells ook zo kunnen beginnen (als een paar seconden) en dan later nog langer kunnen worden. Pffff, eng! Op dat moment was ik heel rustig, maar daarna had ik wel de kriebels. Lijkt me wel schrikken als ze echt flauw zou vallen ervan!

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja ik ken iemand van wie het dochtertje dat heeft gehad en dat is idd heel eng. Vooral omdat ze dan buiten bewustzijn zijn en gewoon helemaal slap worden.

Ze groeien er vanzelf weer overheen, hopelijk krijgt je dochtertje het niet nog eens.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.841
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    akelig inderdaad.. hier begon het ook met 11 maanden, omdat ze niet wou slapen.

Onze dochter heeft gelukkig nooit de kracht gehad om het 2 x te doen ;) . Die was uitgeput na 1x... Het huiltje wat er op volgt is ook altijd wat panisch.
    Hier op het forum vind je meerdere topics hierover hoor, als je zoekt op breath holding spells.

Belangrijk is in elk geval, om niet toe te geven aan het geen ze wil. Hoe rot dat ook klinkt... Want dan gaan ze op de duur leren, dat het een middel is om hun zin te krijgen.

Overigens: Blazen kan geen kwaad, maar dingen als water gooien etc, zijn geen goede oplossing heb ik van m'n huisarts begrepen (hoe en waarom weet ik even niet meer). Je kan dan beter gewoon afwachten, ze komen er vanzelf uit. Ook al betekend dat soms dat ze 'out' gaan. Maar ik hoop dat het zover gewoon niet komt hoor.
    Hier is dat een paar keer een tel gebeurd, eigenlijk op het moment dat ze weg leek te vallen, kwam ze alweer bij. Overigens ligt ze dan al wel op de grond, omdat ze geen kracht meer heeft om te staan.
    Dat zien we overigens duidelijk aankomen en dan 'begeleiden' we haar naar de grond als het ware, als ze daar tenminste al niet ligt (uit woede) .

Triggers zijn hier vaak hele kleine dingen hier hoor... dus het hoeft echt niets bijzonders te zijn. Papa die naar de wc gaat en ze wil mee, maar moet even bij mama blijven... zoiets al.
    En wat ik al zei, niet naar bed willen..

Inmiddels doet ze het bijna nooit meer, toevallig 1 week geleden nog, maar daarvoor was het alweer even geleden.

Deel Deze Pagina