welke baby ook "wéér ziek": bijna 6mnd oud

Discussion in 'Baby en dreumes' started by petra2278, Jan 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    hoi allemaal,

ik maak me misschien teveel zorgen, maar onze dochter (bijna 6mnd) is WEER ziek.

Begin oktober: groene snottebellen, snip en snip verkouden.
    Begin november: verkouden, hoesten, minder drinken
    Half november: snip verkouden, veel (slijm) hoesten, daardoor spugen en halve flessen drinken, diarree.
    Half december: hoesten, verhoging
    Eind december: alle flessen eruit spugen, oorontsteking, weinig drinken (antibiotica-kuur gehad)
    Vandaag: verhoging, weer flessen spugen, minder drinken, groene snottebellen

zucht - zucht -

Onze zoon van 3,5jr is woensdag ziek geworden en hij is gelukkig vandaar weer beter; hij had verhoging en flink verkouden. Verhoging is vandaag verdwenen...ik hoop dat bij de kleine meid dit ook zo snel opknapt...

ik besef ook wel dat ze vanalles meekrijgt op het kdv (ze gaat maar 1 dag p.week) en 2 grote broers heeft die vanalles meenemen.
    wie herkent dit?

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje heeft dit eigenlijk ook wel hoor....maar ik reken verkouden zijn niet als "ziek" zijn.
    Hij is nu 13 maanden en heeft 2x een behoorlijke buikgriep gehad en de zesde ziekte (i.c.m. een dubbele oorontsteking).
    Verkouden is hij vlgs mij elke maand wel...;)
    Hij gaat overigens ook naar het KDV en heeft daarbuiten ook veel contact met kindjes.

3. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    yep heel herkenbaar. Ik heb mn dochtertje vandaag weer met 38,2 van de creche gehaald (wrs wel door doorkomende tandjes). Maar hiervoor was ze met kerst ziek (koorts) en begin december goed ziek (dubbele oor en keel ontsteking). Daarvoor in oktober (of nee, dat was nav. bmr vaccinatie..) en daarvoor met haar verjaardag in augustus.
    Ze heeft zo rond een half jaar een periode gehad dat ze elke 2 weken ziek was. En met ziek bedoel ik dus koorts/verhoging en huilen. De snotneusjes zonder gebroken nachten en koorts tel ik niet mee. Mn dochter gaat 2 dagen per week naar de creche en heeft mijn lage weerstand meegekregen. Fijne combi :(

4. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    de verkoudheden die ik noem zijn inderdaad met koorts/verhoging gecombineerd (en gebroken nachten ja:()

hoe is de lage weerstand aan te pakken?

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat pak je niet aan, dat is echt een kwestie van ziek zijn, beter worden en dan weer een stukje weerstand opgebouwd hebben.
    Ik vind het niet te veel, klinkt mij wel als normaal in de oren allemaal: 't is helaas gewoon echt griepseizoen :(

Share This Page