Is dit herkenbaar? Sinds een half jaar schrik ik wakker en kan ik niks me bewegen en krijg ik geen lucht. Dan probeer ik mn vriend aan te tikken en dat lukt dus niet en na een halve minuut krijg ik eindelijk weer adem. Vervolgens kom ik dan lastig in slaap omdat dan telkens t zelfde gebeurd met inslapen. Vanochtend was t weer zo'n feest. Vanochtend stond mn vriend om half 7 op, daarna viel ik weer in slaap en om 7 uur kreeg ik weer geen lucht. Was wakker maar kreeg zelfs mijn ogen niet open en alles tintelden. Begin t nu toch wel een beetje eng te vinden. Iemand?
He wat een enge ervaring lijkt me dat... ik zou hier zeker mee naar de ha gaan. apneu zal het idd niet zijn want dit heeft mijn man heel erg maar daar merkt hij niks van.
Dit verhaal vond ik op google, zelf kan ik altijd moeilijk verwoorden wat ik voel maar dit is het precies: Hey, Mss heb ik ook wel sleep choking syndrome, geen idee. Ik lig te slapen, en mijn bewustzijn komt wakker(omdat ik aan het stikken ben), maar mijn lichaam zelf komt niet wakker. Ik kan niet ademen, bijna niet bewegen, niet roepen,... Ik weet perfect wat er gebeurt maar kan nix doen. Toch slaag ik erin mijn lichaam wakker te doen krijgn, omdat ik nog wat kan bewegen met mijn hoofd, en zo 'schud' ik mij wakker. Dan haal ik een paar keer diep adem en val weer in een diepe slaap. En dat kan zich een paar keer herhalen Herken je jezelf in die situatie? Groetjes
Iew eng meid!! ik zal ind. eens naar de dokter gaan lijkt mij echt freaky om wakker te worden en niet te kunnen ademen en bewegen!
hey dit heeft mijn man ook.......alleen hij doet er niets mee .... Maak je dan ook zo'n eng geluid als je wakker wordt netalsof je onder water gestikt bent en dan naar boven gehaald wordt?
Pas als ik eindelijk weer lucht krijg. Engste vind ik nog dat ik helemaal niks meer kan bewegen en dus geen alarm kan slaan als ik erin blijf hangen.
hmm het is wel heel eng want schrikt je vriend er niet van wakker? Ik schrik namelijk zo erg vooral van dat geluid het klinkt zo eng en dan pas krijgt hij weer lucht... Hij heeft het nu een tijdje niet gehad, ben benieuwd wat je huisarts zal zeggen, bij ons wist de huisarts er niets mee en daarna had mijn man zoiets van laat ook maar zitten..
Nee die schrikt niet wakker, als hij slaapt dan kan dr een fanfare langs t huis oplopen en hij slaapt gewoon door
Lijkt het niet op slaapverlamming??. Is laatst een keer een topic over geweest. Misschien moet je daar eens kijken of het op het zelfde lijkt. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/330270-slaapverlamming.html Ik heb dit in drukke periodes eens gehad en leek toen ik je tekst las op het zelfde maar ja het hoeft natuurlijk niet... Anders zou ik sowieso even langs de huisarts gaan. sterkte
Ik slaap ook echt heel vast en idd ook al zou de fanfare langslopen word ik niet wakker maar hij schrikt en schreeuwt dan misschien dat je het in mindere mate hebt... Wil je ons op de hoogte houden>?